Властите в бразилския щат Минаш Жерайш забраниха продажбите на "Тойота Корола", предаде АП в петък. Агенцията за защита на потребителите е мотивирала крайната мярка с установени технически проблеми в автомобилите, които създават опасност за живота на пътуващите с тях. Забраната ще действа, докато проблемът не бъде отстранен.
От "Тойота" подготвят изявление по случая. Това е пореден удар срещу компанията японския автомобилен гигант за последните месеци. Компанията бе принудена да изтегли милиони автомобили от пазара заради проблем с педала на газта. След това плати и санкции.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
14 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Браво на бразилците, наритайте алчните задници на тъпите корпорации.
Браво на бразилците, наритайте алчните задници на тъпите корпорации.
Glupaci. Imah 2 i dwete otlichni. No towa e wojna sreshtu Toyota podeda ot US i taj kato ne uspiawa w US se tarsiat drugi patishta.
ААА явно не разбира че това че е притежавал по-ранен модел на Корола, който не е имал този дефект, по никакъв начин не прави новия модел по-малко дефектен!Също така ААА съвсем явно не разбира, че дори да е притежавал от "дефектния" модел, дефектите се проявяват при някои коли, но не при всички, което означава че е напълно възможно определени хора да имат автомобил при който дефектът никога да не се прояви! Което по никакъв начин не прави колата по-сигурна, защото дефектът се проявява на вероятностен …
принцип и никога не можеш да си сигурен дали го имаш, или го нямаш когато купуваш колата!Решението на бразилския щат е правилно, а такива тапири като ААА трябва да ги лишат от Интернет за писане на глупости по форумите, да не могат да ги задръстват с тъпотиите си.
Не знам дали това сравнение е особено уместно, като се сравнят цените на "Тойота Корола" и "Субару Аутбек". Субару-то е доста скъпа и скъпа особено за поддръжка кола. Тойотите доскоро бяха считани за супернадеждни коли. Уточнявам, че моите препочитания са на страната на "Хонда", но Королата е това което е - евтина и много надеждна. Доколко са истински проблемите май не е още твърдо установено, склонен съм да мисля, че такива има. Вярно е обаче, че май има хора дето искат да симулират проблеми та да изкарат некой и друг лев :) (долар, де) отгоре.
Нали излъчиха даже разговора на един полицай с аварийните работници от 911 преди да се разбие с над 140 кмч. Човекът казва ясно, че педалът на газта не се подчинява на действията му, след което казва че приближава кръстовище и секунди след това колата се разбива и всички загиват... какво повече трябва за да се докаже, че има проблем!За мен по-скоро въпросът е защо нито един от собствениците, на които това се е случило, не е поне пробвал да изключи от скорост. Всяка автоматична трансмисия има неутрална …
позиция при която отсъединява двигателя, не мога да допусна че трансмисията би отказала да изключи от скорост едновременно с проблема с газта. Някой експерт да каже това възможно ли е при автоматична трансмисия
Когато сравнявам Субару Импреза Оутбак Спорт (забравих да добавя "спорт" преди) с Тойота Корола, го правя, защото в САЩ те са с разлика в цената около $1000. Но Импрезата има AWD, което не е даже опция при Королата, а ако сложиш на Королата всички опции, които са стандартно оборудване на Импрезата, Королата става и по-скъпа.Имам Импрезата вече 10 години около 160 000 км. Освен гуми, спирачки и веднъж свещи (смених и кабелите) единственото беше, че трябваше да почистя бендикса на стартера преди две …
години. А, сменил съм и две крушки на задните габарити.Цените на частите за Субару са по-ниски от тези за Тойота. Поне тук, в САЩ.Тойота дълги години не признаваше проблемите с двигателите на Камри, чиито канали за маслото вътре в двигателя се запушваха и колата "хвъляше" двигателя. Субару също имаха проблеми с двигателя 2,5 л., който беше много чуствителен и при най-малкото прегряване отиваха гарнитурите на главите. Няма коли без проблеми. Просто Тойота е с меко окачване, държи се лошо в завои, клати и няма добри динамични показатели в сравнение със Субаруто.За Хонда съм съгласен, че са хубави коли. Предпочитам Субаруто обаче заради AWD, хоризонталния НАДЛЪЖНО не напречно разположен двигател, което сваля центъра на тежестта и я разпределя симетрично от ляво на дясно. Автоматичната скоростна кутия дори на 1992 Субару Легаси Турбо Вагон, което имах преди, работеше много добрев ръчен режим , докато на много други марки от това време изобщо не можеше да се превключва в движение. Спирачният път е по-кратък от на съответните Хонди.Ако карате веднъж Субару на сняг и лед, трудно ще изберете нещо друго. Имам 3 от тях и съм имал още 2 преди това.Не знам защо са толкова скъпи в България. Цената им просто не реална.
При съвременните автомобили, зад педала на газта не стои жило, а кабел който отива в ел.модул. От този модул започват да се подават команди на модула на автоматика например. С цел да се избегне дефектиране на скоростите е невъзможно да изключиш предавката ръчно при непрекъснато повишаваща се газ, както е в случая описан по-долу. При автомобилите по-горен клас съществува възможност да се премине на ръчно управление( SMG, STEPTRONIC)и т.н....
Очевидно сте по-информирани от мене. Обаче: по телевизията видях и един друг с "Тойота Хибрид", дето полицаите ужким го спряха накрая с полицейската кола след разговорите по телефона, дето май го беше симулирал че да си плати дълговете, един от които беше точно за колата :) По въпроса за Субару-то, имам приятел българин, който е механик и има Субару, и ми каза някакава фантастична цена за комплект свещи (това беше преди 10 години, де). Аз не се съмнявам, че е по-добра кола от Королата, ама ако …
беше толкова евтина, колкото Королата, щеше да има много повече от тях по пътищата. Може да бъркам, не съм проверявал цени скоро.Уточнявам, че живея също в САЩ и карам освен другите коли също и (стара) Корола :)
Забележките Ви за катастрофата, която описвате, са правилни. Както писах до Пешо, на много марки коли автоматичните скоростни кутии не можеха да се превключват в движение. Някои и сега не могат. Но всичките могат да се ИЗКЛЮЧВАТ, т.е. да се поставят в неутрално положение, както предлагате. Ако не това, може да се угаси двигателят. Остава достатъчно вакум за сервоусилвателите на кормилото и спирачките, за да се спре. Новите коли - специално хибридите, които се палят с копче, се гасят със същото копче, …
което обаче трябва да се задържи натиснато обикновено повече от 3 секунди. В аварийна ситуация това е проблем.Такива нестандартни действия обаче са извън уменията на мнозинството шофьори в САЩ. Тук 99% от хората имат книжки и сигурно повече от 90% карат, т.е. местят колите. Нямат елементарна представа защо и как колата върви. Знаят само алгоритъма - направи това, след това - това и т.н. Затова при извънредна ситуация не знаят как да реагират. Не че няма добри шофьори. Има. Просто масата е пълна скръб.Може би пък заради това, че изпълняват алгоритъма, при нормални ситуации има доста малко тежки катастрофи. В България "джигитите" се трепят ежедневно. Лошото е, че отнасят със себе си и невинни хора. Иначе има достатъчно стълбове и дървета за всички "джигити".