Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В завода за ремонт на метрото и депото в Обеля са вложени над 17 млн. лв.

6 коментара
В завода за ремонт на метрото и депото в Обеля са вложени над 17 млн. лв.

Над 17 млн. лв. са инвестирани в разширено депо и заводa за ремонт на столичното метро в Обеля. В сряда министърът на транспорта Ивайло Московски, столичният кмет Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на “Метрополитен” Стоян Братоев инспектираха обекта, който се реализира със средства по оперативна програма “Транспорт”.

“Софиянци могат да бъдат горди с новото съоръжение, защото то отговаря на всички европейски изисквания и норми за безопасност”, каза министър Московски. По думите му всеки лев, който е бил похарчен за изграждането на столичното метро, може да бъде видян от всеки, а ползите се усещат от над 300 000 пътници, които всеки ден ползват подземната железница. Модернизираното депо отговаря на нарасналите нужди на софийското метро след пускането в експлоатация на втория метродиаметър и разширението на първия.

Министър Московски не пропусна да се похвали, че за втора година програма “Транспорт” е европейската програма с най-добри показатели в България. Предоставената безвъзмездна финансова помощ по нея e 98% от бюджета на програмата, а на бенефициентите са изплатени 1.718 млрд. лв., което е близо 44% от предвиденото финансиране.

Разширението на депото в кв. Обеля се финансира чрез оперативна програма “Транспорт” и е част от втория етап от проекта за разширение на метрото. Той включва изграждането на 4 км линия от жк. Обеля до Надлез "Надежда” с 4 станции. Другият е изграждането на 2.2 км участък от жк. Младост 1 до бул. Цариградско шосе с 2 метростанции. Тези линии вече бяха пуснати миналата година. Отделно бяха купени и 18 нови метровлака.

В момента тече строителството на отсечката от бул. Цариградско шосе до летище София, а напролет се очаква да започне и изграждането на отсечката от жк. Младост 1 до Бизнес парка. Тези два участъка са част от третия етап на разширението на метрото. Той получи одобрение от Европейската комисия в края на 2012 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Какъв завод и какво депо, като в репортажа става дума за 4 метростанции, 4 2 км. метролинии, за надлез Надежда, за 18 метровлака...А и снимката е от метростанция Сердика-2. Питам къде е разщирението или ремонта на депото и завода? Няма го ни в текста ни на фото!?

  2. Анонимен
    #5

    Хубаво нещо е метрото. В софия с нейната смразяваща кръвта инфраструктура и безбройните селяни ако не ги качиш (селяните) на нещо да ги вози ще започнат бунтове.

  3. Анонимен
    #4

    Браво на министъра, браво на общината браво и на строителите!

  4. Анонимен
    #3

    Има с какво и защо да се похвали!!!

  5. Анонимен
    #2

    естествено е да се хвали, направили са нещо и го показват, гордеят се с това. Защо Станишев не се похвали с нещо което са направили за 4 г.освен онези 5 км от магистрала Люлин, недовършени с опасност да изгубят европари за тази магистрала. Или може би ще се похвали за "батко и братко", като няма друго.

  6. Анонимен
    #1

    "Министър Московски не пропусна да се похвали..." Вече лошите новини се считат за естествени и нормални. Когато някой съобщи добра новина той се хвали.А това е проява на лош вкус, къде си тръгнал, опитваш се да се хвалиш, няма да ти мине номера, не нам и т.н.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.