Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вайбър спира бизнес отношенията си с Фейсбук

8 коментара
Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Вайбър

Приложението за безплатна комуникация Вайбър (Viber) обяви, че прекратява бизнес отношенията си със социалната мрежа Фейсбук (Facebook), заради нейната неспособност да да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч. Решението на Вайбър е да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа. Целта е да защити своите над 1 милиард потребители

Така от платформата на Вайбър ще бъдат свалени Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени. Така Вайбър се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit (спри да мразиш за печалба), посочва се в съобщението на компанията "Ракутен Вайбър".

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите в мрежата на Марк Зукърбърг да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на Фейсбук да защити потребителите от омразна реч.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Фейсбук, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Вайбър, отбелязват от компанията.

"Фесбук продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика", коментира Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Вайбър. "Фейсбук" стигна твърде далеч. Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата", каза той.

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията между платформата и социалната мрежа да приключат до началото на юли 2020 г. Разходите за реклами във Фейсбук незабавно ще бъдат спрени.

Вайбър е част от семейството на "Ракутен Груп" (Rakuten Group), световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги.

Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #8
    Отговор на коментар #7

    Много е удобно да виждаш света само в черно и бяло, и винаги е глупаво. :)Не роптаят срещу "печалбите", а срещу поставянето на печалбите, твоите печалби, над всичко друго, а останалите "кучета ги яли". Защото отдавна не е тайна, че в социалните мрежи, вкл. Гейсбук и Туитър, се ползват алгоритми, които дават предимство на остри, радикални коментари. Така че - не, проблема не е само в "плювалника", а е и в този, който му дава "мегафон".Разбира се, проблема се корени преди всичко в мнозинството хора,

  2. 30+
    #7

    Много ми е интересно на тия дето роптаят и хейтват печалби. Добре ви за кюнци ли одите да работите, ако работите нещо. Естествено не само печалба е важно, но около нея се върти всичко. Езика на хейтъри - ами я си представете че всички не можем да говори...ще настъпи рай по-света. В плювалника и лошотата е проблема. Не в компаниите дето искат да печалят!

  3. pepe
    #6

    Марконий Цукерберг винаги си е падал по "мразенето" - преди фейсбук да стане Фейсбук, е бил малко мръсничко сексистко сайтче. Явно и на тези, които направиха Марконий Велик, това им допада... или отдавна са наясно, че омразата "продава".

  4. дреалист
    #5
    Отговор на коментар #3

    Да, жалко, че и Япония се намесва защита на глобалистката афера... Какво си мислят, че ще ги оставят встрани?Може би са уверени, като Китай, че никой не може да им се меси?

  5. Калико Джо
    #4
    Отговор на коментар #3

    Тръмп няма да спечели, а Фейсбук вече клекна защото духа друг вятър.

  6. асен
    #3

    лявата банда настъпва агресивно – жалко, че само тръмп се опитва да им се опре. дано спечели през ноември, защото неокомунистите ще ни яхнат.

  7. levii
    #2

    Целта е печалба.

  8. В и К
    #1

    Рекламаджиите не могат без лоши новини и такива които провокират омраза. Лошите новини държат сетивата на публиката фокусирани в медията. Също така лошите новини осигуряват необходимия контраст за да може да изпъкнат с привидно положителните си качества стоки и услуги които биват рекламирани. И като резултат - повечето медии бълват новини за убийства и кръв, както и такива с цел предизвикване на възмущение и омраза. И от там - лесно манипулируемо общество готово да разкъсва, разпъва на кръст и да раздава подобно правосъдие.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.