Вайбър спира бизнес отношенията си с Фейсбук

Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Вайбър

Приложението за безплатна комуникация Вайбър (Viber) обяви, че прекратява бизнес отношенията си със социалната мрежа Фейсбук (Facebook), заради нейната неспособност да да защити данните на своите потребители, както и предвид неуспешните опити да спре омразната реч. Решението на Вайбър е да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа. Целта е да защити своите над 1 милиард потребители

Така от платформата на Вайбър ще бъдат свалени Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така, всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени. Така Вайбър се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit (спри да мразиш за печалба), посочва се в съобщението на компанията "Ракутен Вайбър".

На фона на протестите в САЩ през последните седмици, група от шест организации, в това число Антидифамационната лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите в мрежата на Марк Зукърбърг да спрат техните платени кампании в платформата през целия месец юли, заради неспособността на Фейсбук да защити потребителите от омразна реч.

Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала Кеймбридж Аналитика, в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на Фейсбук, тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Вайбър, отбелязват от компанията.

"Фесбук продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика", коментира Джамел Агауа, глобален изпълнителен директор на Вайбър. "Фейсбук" стигна твърде далеч. Ние не сме арбитър в тази игра, но истината е, че много хора страдат от разпространението на обидно съдържание. И всяка компания следва да заеме ясна позиция по темата", каза той.

Очаква се действията по прекратяване на бизнес отношенията между платформата и социалната мрежа да приключат до началото на юли 2020 г. Разходите за реклами във Фейсбук незабавно ще бъдат спрени.

Вайбър е част от семейството на "Ракутен Груп" (Rakuten Group), световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги.

Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как си обяснявате акцията на прокуратурата с обиски и арести в президентството?