Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вашингтон под натиск да спаси автомобилостроенето

7 коментара
Вашингтон под натиск да спаси автомобилостроенето
Лидерът на демократите, които са мнозинство в Сената на САЩ, настоя да се даде ход на законодателството в помощ на производителите на автомобили в Детройт, но перспективите за прокарването му са слаби преди встъпването на новите конгресмени догодина.

Като предупреди за "потенциална катастрофа", сенатор Хари Райд се застъпи за мерки, които биха дали на автомобилните компании достъп до 700-те млрд. долара правителствен фонд, създаден за стабилизиране на финансовите пазари. Предложението е тест за това доколко отиващият си Конгрес е готов да разшири спасителния план извън банките и Уолстрийт, пише във вторник "Уолстрийт джърнал".

Макар перспективите за такъв закон да са малки в краткосрочен план, инициативата на лидерите на демократите да се помогне на "Голямата тройка" производители на автомобили показва решимостта на партията за по-агресивна роля в управлението на американската икономика.

Във вторник автомобилопроизводителите са на изслушване в Конгреса, където ще поставят искането си за спасителен план от 25 млрд. долара, срещу който се обявиха републиканците и Белият дом.

В същото време правителства и бизнес представители по цял свят търсят нови начини за засилване на бранша.

Главният изпълнителен директор на "Форд Мотор" Алан Мулали предупреди за тежки последствия за автоиндустрията, ако трите големи производителя от Детройт се наложи да обявят несъстоятелност.

В интервю за СиБиЕс той каза, че малко вероятно е хората да си купуват коли от банкрутирал производител, с което проблемите на тази индустрия ще се засилят.

В Конгреса ще се явят още Рик Вагнер, изпълнителен директор на "Дженерал Моторс", Робърт Нардели, шеф на "Крайслер" и Рон Гетелфингър, председател на Съюза на автомобилните работници, предаде Ройтерс.

Индустрията страда от високите цени на бензина, кредитната криза и забавянето на икономиката. През последните 12 месеца акциите на "Дженерал Моторс" загубиха 90 на сто от стойността си, а тези на "Форд" – над 80 на сто.

ЕК също под натиск

Автомобилостроенето в Европа също е под натиск. Европейската комисия обсъжда как да подпомогне сектора, като комисарят по индустрията Гюнтер Ферхойген даде сигнал, че подкрепя предложението на Германия за помощ на "Опел", подразделение на "Дженерал Моторс"

Други еврокомисари обаче не смятат, че е не необходимо специално третиране на автомобилостроенето.

"Не може да сравнявате този сектор с финансовия", заяви комисарят по конкуренцията Нели Крус, имайки предвид милиардите евро, които европейските правителства миналия месец наляха в ключови банки заради финансовата криза.

Американският план

Законът, внесен в Сената късно в понеделник, позволява на правителството да разшири "мостовото" кредитиране към автомобилопроизводителите и доставчиците на части при "извънредни и неотложни обстоятелства", които възпрепятстват индустрията от получаване на кредити, пише в проекта.

Пояснява се, че тези обстоятелства заплашват да нанесат "системен неблагоприятен ефект върху икономиката".

За да се квалифицират за заеми, компаниите трябва да представят подробен план как възнамеряват да възстановят стабилни финансови позиции и как средствата ще бъдат използвани за подобряване на техния капацитет за производство на автомобили с по-малък разход на гориво.

До оздравяването на пазара, всяка помощ за производителите на автомобили ще бъде администрирана от министерството на финансите. Ще бъдат въведени лимити за компенсациите на управленския персонал, например забрана за бонуси на директорите, които получават повече от 250 000 долара.

Според проекта, всяка помощ за автомобилните компании ще подлежи на същия контрол, наложен над финансовия сектор. Надзорни органи на Конгреса ще следят процеса, предвижда се и независим надзор, който обаче е малко по – разхлабен, отколкото в предложения конкурентен законопроект, разпространен късно в понеделник в Камарата на представителите.

Вторият проект съдържа почти същите мерки, но дава допълнителни правомощия на надзорния борд, създаден с плана за спасяване на финансовата индустрия, да проверява обстойно всяка инвестиция, извършвана от автомобилните компании.

.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Сашо
    #8

    Ако GM е втори производител в света, а Форд - четвърти, то тогава не виждам защо са им нужни пари от данъкоплатците. А ако пък и започнат да произвеждат свестни и икономични (5-6 литра на 100 км) автомобили за вътрешния щатски пазар, то тогава може би американците да почнат да купуват от тях, вместо японски, или европейски коли. Или пък да плачат за пари от петролната мафия - напоследък техните печалби са десетки милиарди за тримесечие по официални данни.

  2. Gastaroll
    #7

    Американците никога не са правели качествени автомобили - факт. Притежавам автомобил на Ford с обем на двигателя 4.6 литра. Това струва ли ви се нормално при положение, че ервопейските коли са не повече от 2-3 литра. Естествено автомобилостроенето до сега беше силно в комбина с петролния бизнес. Не случайно САЩ потреблява 25% от ресурсите на земята. И за какво ги използва ? За бараки които горят по 20 литра на 100 км или нека го кажем в американски страндарт 10 мили с 1 галон бензин !Пада им се !

  3. Amerikanec
    #6

    Гастарол, какви глупости само си наредил, хахаха.... Спукана ни е работата на анериканската икономика, щом българският потребител ще се оттегли от нея!!! Тебе момче от коя лудница те изпуснаха.

  4. H
    #5

    пари на данъкоплатците за тия. Да търсят съдебна протекция от банкрут, за да си оправят договорите с наглия профсъюз, да си намерят качествен мениджмънт и да си натиснат инжинерите да почнат да правят качествени продукти. Освен това да си намалят ненужното боклучаво производство и да се обединяват, ако трябва. Който е давал пари на заем или е инвестирал в тия компании ще духне супата така, ама то си е част играта - поне няма да са данъкоплатците. Сега, верно е и че щатите нямат защитни мита каквито

  5. H
    #4

    В Крайслер ръководстово съвсем наскоро си изпораздава мастити премии. Сега, те са частна компания - тяхна си работа какви бонуси дават, ама след това и да реват за федерални пари е нагло, хехе

  6. Алеко
    #2

    да правят като европейските коли, като не се побират в такива. Освен това е икономически неоправдано, че живеят разпръснато и се принуждават да джиткат безсмислено по три часа дневно.

  7. bg
    #1

    Koga pa i ti stana amerikanec be,da ti sera u ustata.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.