Вътрешният министър Калин Стоянов е имал среща със семейства и близки на загинали при катастрофи, съобщи силовото ведомство. Той им е заявил, че борбата с войната по пътищата е приоритет и за МВР, и за правителството. Полицията е представила комплекс от мерки за подобряване на ситуацията, казал е още Стоянов.
Гневен
"Аз лично съм изключително гневен на всичко, което се случва по пътищата. Затова за мен справянето с този проблем е приоритет", казал е Стоянов.
Той се е запознал с всеки отделен случай и е поел ангажимент да следи развитието му. Стоянов е казал още, че е съгласен, че трябва да се приемат промени в Наказателния кодекс, за да се може причинената смърт на пътя след употреба на алкохол и наркотици да се третира като умишлено убийство.
"В крайна сметка решението ще се вземе от Народното събрание, но усещам, че има нагласа това да се случи", е заявил той.
Дежа вю
Срещите на отговорни фактори в държавата с роднини на загинали и обещания за действия са практика от известно време. Резултатът досега е нулев.
Още по темата:
Евентуален умисъл: Защо делото за смъртта на Милен Цветков приключи с девет години затвор
Докато беше главен прокурор Иван Гешев правеше същото. Той приемаше почернените семейства, а после обясняваше, че депутатите не обръщат внимание на предложенията за промени в закони, направени от прокуратурата.
Въпросът с умисъла при причинена смърт на пътя също е обсъждан неведнъж. Прокуратурата дори се опита да създаде практика повдигайки обвинения за евентуален умисъл на Кристиян Николов, подсъдим за смъртта на журналиста Милен Цветков. Съдът обаче отхвърли тази теза. По правило съдебната практика у нас счита престъпленията по транспорта за непредпазливи.
Закани за обвинения в умисъл имаше и по делото срещу Георги Семерджиев, осъден на 20 години заради смъртта на две млади жени при катастрофа миналото лято. Впоследствие обаче прокуратурата се отказа и той бе осъден неумишлено престъпление. Наказанието му не е окончателно и може да се обжалва.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Много гневен, като всеки нормален човек. Разбираемо. Също има деца, близки, семейство, познати, приятели. В коя доба ще пострада фатално някой от тях не се знае. Но той не е просто нормален човек, той и други хора като него трябва да са стожер на нормалността, стожер на прилагането на Закона и на привеждането му в съответствие с новите реалности. А новите реалности са, че почти няма ден без убийство на пътя или около пътя. Всяка сутрин се събуждам с една мисъл: Дано днес да няма убити, дано аз да …
не причиня ПТП. Понякога и аз съм нервен. Тогава спирам колата на безопасно място, изключвам двигателя, дишам дълбоко, свалям сенника пред мен и гледам снимка на любимите ми хора. Мислено им обещавам да бъда внимателен, да пазя и да се пазя. Надявам се и колегите водачи да имат подобен ритуал.
Наказанията - добре, трябва да са драконовски. Но тук виждам един огромен парадокс. Каквото и наказание да се приложи, дори анихилация на извършителя, счупената стомна няма да се възстанови, убитият няма да се съживи. Мерките трябва да изпреварват констатацията "убил поради несъобразена скорост", "загубил контрол и се убил или убил".
В гимназиите трябва да има задължително обучение за водачш на МПС с издаване на шофьорска книжка на покрилите условията за издаване. Пак там могат да бъдат стопирани в зародиш опасни шофьорски практики, да се сэздадат устойчиви навици и рефлекси за безопа6но и отговорно управление на МПС. А не да "загуби контрол" и да убие. Че ной ако губи така контрол, означава, че никога не го е имал.
А пък аз съм ,,изключително гневен", че тоя гербаджия е вътрешен министър.
Само законите ли пречат на МВР да си върши работата ? Или тоталното безхаберие и корупция ?