В момента има отделно обслужване на големите данъкоплатци, сега такова ще получат и средните. Очаква се това да засегне около 1500 фирми, формиращи между 60 и 70 на сто от събраните данъци и осигуровки.
Обмисля се и промяна в критериите за подбор на фирмите, на които да се правят ревизии. Според Мургина не е необходимо финансови проверки да се извършват във всеки случай. Ако ревизиите са по-кратки, ще се намали и времето за възстановяване на данъците на фирмите.
С въвеждането на новата информационна система на НАП през лятото всеки ще може да провери по електронен път задълженията си. Ще може и във всеки един офис на агенцията да се подават декларации или справки.
Според Мургина реално ползите от НАП ще се усетят след година-две, като е възможно да се обмисли и присъединяването на митниците към агенцията. Включването и на приходите от мита и акцизи в НАП бе една от първоначалните идеи за структурирането на агенцията по приходите.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Не ви вярваме вечел
Всеки от Вас казва своето мнение от височината на своята камбанария. Но не вижда нещата от по отвисоко по непредубедено по -глобално.И аз не винаги съм харесвал някои действия на Видолов но трябва да се признаят и някои заслуги.А такива определено има.
da poznaia li sega koi shte bade sakraten i koi ne!
kolkoto i da ste zlobnni i da hvalite kakata che go e omela, sled nego i sled Popov nechto ostana, a vie shte ostanete s nishtetata i zlobata si! Tegko ni i gorko s kolegi kato vas!
koi beshe toia ? a da, setih se, edin dreben smeshnik koito veche nikoi ne go brasne za sliva i nikoi ne se seshta za nego
Vidolov e edin dreben, zloben i kompleksiran ex-danachen shef, koito beshe prosto edno nedorazumenie. Beshe se vazvelichil i obojestvil i se misleshe za nesmeniaem, za goliamata rabota, ama mu nabiha kofata, za koeto iskreni pozdravi kam Maria!
Видолов е не само от средите , но до преди два месеца беше основната движеща сила за изграждане на НАП.Нехаресван или недолюбван благодарение на него днес има НАП.Не знам къде е сега , но ако не е в НАП- ЖАЛКО
По прецизността, с която се отличава последният коментар, ми се струва, че коментиращият е от средите на НАП- на ръководно ниво. За съжаление, промените не винаги се мотивират пред бизнеса и обществеността. Необходими са по-радикални мерки за промяна на "цветущия облик" на администрацията. Нека да не се хвалим само с реформи и цифри за събираемост на приходи...
Относно ползите: НАП не е самоцел, а организационна структура на приходна администрация, която при функционирането си непрекъснато трябва да държи сметка за очакванията на обществото към нея.Не съм съгласен с твърдения за очаквани ползи, които ще станат осезеаеми след две години!Това е система, която иска или не непрекъснато е в обратна връзка със засегнатите от функционирането и страни!След две години може да има други очаквания и да се разминат разбиранията на НАП с очакванията на клиентите и!Относно …
митниците: казаното наистина е възможно и има такава практика, но ако така е казано излиза, че едната административна структура просто ще поеме функциите на другата-без да е ясно от какво се налага, какъв ефект се постига, как ще се управлява!Сега е проблем дори само обмена на данни, а какво да кажем за диференциране на функциите при влизане в сила на закона за акцизите и данъчните складове.Или това, че едва ли митничарите ще ръкопляскат на това изказване!Относно селекцията и подбора на лицата за ревизии: това никога не е била застинала система и тя никога не е изисквала ревизии или поверки във всички случаи.Въпреки, че ефекта от ревизиите по-често е спорен, отколкото удовлетворителен, системата винаги е била експлоатирана водена от разбирането за оценка на риска, в търсене на ефекта и съобразно капацитета на човешкия и времевия ресурс.За тази система е важно да е в развитие.Относно БИБА:БИБА винаги има изиквания към работата на администрацията, а и винаги е твърдяла, че нейните членове държат на взаимни коректни отношения с нея.В статията няма коментар по въпроса,а това е тема,която вълнува бизнеса!Относно НАП и съкращенията:мението ми е, че подмолнната подготовка за съкращение в числеността на администацията не е най-добрата среда, в която тя ще преследва текущите и стратегическите си цели!
Няма визия и политика за облекчаване на административния тормоз на фирми и граждани. Държавата ги гази !