
Консорциум “Вектор Инженеринг” е най-вероятният победител в търга за ремонта на жп гарата в Пазарджик. Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти в Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). До отварянето на предложенията бяха допуснати всичките петима кандидати.
Обединението, в което влизат “Вектор конструкт” и “Старт инженеринг”, дадоха най-ниска цена от малко над 4 млн. лв. и получиха максималните 30 точки за техническо предложение. Цената има 70% тежест при определяне на победителя. Комисията ще обяви кой печели търга до 19 април.
НКЖИ е сред основните клиенти на “Вектор конструкт”, е посочено на сайта на дружеството.
Това ще бъде първи основен ремонт на жп гарата в Пазарджик от построяването ѝ през 70-те години на миналия век. През тези години сградата е била многократно наводнявана поради повреди в хидроизолацията и отводнителната система на покрива. През 2000 г. сградата на жп гарата в Пазарджик пострада и от пожар. През 2007-2008 г. е извършено укрепване на земната основа и един частичен ремонт на приемното здание.
“Вследствие на дългогодишната експлоатация без саниране и основни ремонти отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. След изпълнение на проекта гара Пазарджик ще придобие съвсем нов и съвременен облик”, посочиха от Национална компания “Железопътна инфраструктура”.
Проектът предвижда укрепване на носещата конструкция на сградата и пълно архитектурно обновяване на гаровия комплекс и околните площи “при използване на висококачествени, енергоефективни съвременни материали и технологии”.
Предвиждат се редица нови удобства за пътуващите като обособена топла чакалня и отделена чакалня за майки с деца, център за услуги. Ще бъдат направени и нови тоалетни. Освен това гарата трябва да стане достъпна за лицата с намалена подвижност. Електрическата и ВиК инсталациите ще бъдат ремонтирани, а отоплителната инсталация ще бъде изградена наново.
Изпълнителят трябва да придаде европейски вид на жп гарата в Пазарджик за 13 месеца, от които за проектиране са отделени 3 месеца.
Финансирането за ремонта на гарата е от Европейския фонд за регионално развитие чрез оперативна програма “Транспорт”.
Офертите на кандидатите:
-
ДЗЗД “Девня трейд - Гига строй” - .В дружеството влизат “Девня трейд” ООД Варна и “Гигастрой” ООД София. Общата цена, в която се включват ДДС и непредвидени разходи, е 4 830 014 лева. Предлаганият аванс е 365 910 лева. Техническата оферта е 30 точки.
-
Обединение “Гара Пазарджик 2012” - В обединението са “Кейбилд” ЕАД и “Станилов” ЕООД София. Подизпълнител е ЕТ “Ахрид – Димитър Динев” София. Предложената обща цена е 4 784 098 лева, от които непредвидени разходи са 362 431. Авансът е 478 409 лева. Техническата оферта е 30 точки.
-
Консорциум “Техномашпрогрес – ИП” - В консорциума влизат “Техномашпрогрес” ООД София и “Иво Петров - архитекти” ООД Плевен. Предлаганата от тях обща цена е 4 557 010 лева, от които непредвидени разходи са 345 228 лева. Авансът е 345 228 лева. Техническата оферта е 25 точки.
-
Консорциум “Вектор инженеринг” - В консорциума влизат “Вектор конструкт” ЕООД София и “Старт инженеринг” АД София. Предложената обща цена е 4 031 751, без непредвидени разходи, а авансът е 335 979 лева. Техническата оферта е 30 точки.
-
ДЗЗД “Крам - РК” - В дружеството влизат “СО Крамкомплекс”, “Крамкомплекс”, “Крамкомплекс къмпъни”, “Реминг и Ко” София, “Реминг консулт” Словакия и
ЕТ “Васил Костов” Полски Тръмбеш. Предложената обща цена е 4 813 257 лева. Непревдидените разходи са 364 640 лева, авансът - 481 325. Техническата оферта е – 30 точки.Непредвидените разходи са в размер на 10% от цената без ДДС

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент