Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Веселин Георгиев чака да оглави дружеството концесионер на "Тракия"

68 коментара
Веселин Георгиев чака да оглави дружеството концесионер на "Тракия"

Скандалният бивш шеф на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев чака да оглави дружеството концесионер на автомагистрала "Тракия", съобщиха за Mediapool отлично информирани правителствени източници.

Миналия месец премиерът го освободи от шефския пост, тъй като Брюксел ни спря наказателно пари за инфраструктура. В момента Георгиев получава заплата като съветник на регионалния министър Асен Гагаузов, който обаче го готви за по-висока длъжност. Източници от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) смятат, че Гагаузов се е договорил с бъдещите фирми концесионери на магистралната отсечка от Калотина до Бургас, Георгиев да оглави дружеството концесионер.

Тъй като правителството не било напълно сигурно, че концесионният договор ще влезе в сила, за Георгиев имало и втора опция.

До средата на май 2008 г. концесионерът "Магистрала Тракия", където влизат двете държавни фирми – "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали", заедно с трите португалски фирми - "Лена", "Сомаг" и МСФ - ще трябва да предоставят на МРРБ доказателства, че са осигурили финансиране за дострояване на магистралната отсечка.

Наскоро министър Асен Гагаузов призна публично, че се готви схема за влизане на три български фирми -"Трейс груп", холдинг "Пътища" и "Главболгарстрой" в концесията на "Тракия". За такава схема Mediapool информира още през октомври м.г. Според регионалния министър българските фирми ще влязат като подизпълнители на фирмите в консорциума. А според източниците на Mediapool родните фирми, зад които стоят трите управляващи партии – НДСВ, ДПС и БСП, ще осигурят парите за строителството на отсечката.

Ако се провали концесионният договор за магистрала "Тракия", се обмисля Веселин Георгиев да поеме ръководството на нова държавна агенция, която ще контролира големите инфраструктури проекти, реализирани на принципа на публично-частното партньорство (ПЧП). В нея ще влизат проекти като изграждането на АЕЦ "Белене" и магистрални отсечки, които ще се отдадат на концесия. За публично-частно партньорство освен магистрала "Тракия" се готви и магистрала "Черно море", свързваща Варна и Бургас, магистрала "Хемус" и магистрала "Рила" от столицата до зимния комплекс Боровец.

Създаването на новата държавна агенция за проектите с ПЧП ще се структурира с готвените от правителството промени в Закона за концесиите, които имат за цел да облекчат привличането на частни капитали в инфраструктурните проекти, публична държавна собственост. За готвените промени се разбра още през януари, но до този момент все още няма представен публично проектозакон на правителството.

Депутати от управляващото мнозинство потвърдиха пред Mediapool информацията, че правителството търси подходящ пост на Веселин Георгиев, за да ръководи той големи инфраструктурни обекти.

Неговото махане от пътния фонд стана под натиск от Брюксел заради изнесената в медиите информация, че Георгиев е възложил поръчки за 120 млн. лв. за ремонт и строителство на пътища на фирма "Биндер", управлявана от брат му Емил Георгиев.

Преди да бъде назначен за шеф на пътния фонд по препоръка на регионалния министър Гагаузов, Веселин Георгиев е бил шеф на сливенската фирма "Биндер", докато Гагаузов все още е бил кмет на Сливен.

Нито премиерът, нито ресорните министри признаха конфликт на интереси с обществените поръчки, възложени от баткото на по-малкия брат, но "доброволно" подадената от Георгиев оставка бе незабавно приета, след като Брюксел спря парите по оперативна програма "Транспорт" за пътища.

Според източници на Mediapool парите по програма "Транспорт" са спрени за следващите две години. Източници на Mediapool от фонд "Републиканска пътна инфраструктура" съобщиха, че освен по програма "Транспорт", парите за ремонт на пътища са спрени и по програма "Регионално развитие".

От Министерството на транспорта отрекоха информацията за спирането на парите и поясниха, че подобна дискусия не е водена между Европейската комисия и транспортното ведомство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

68 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dedov
    #71

    не се влияят от никакви химикали с изключение на един сетете кой е

  2. БКП
    #70

    Браво,така се прави.Един път директор-цял живот директор. Даже наскоро пуснаха подобна реклама по телевизията.Миналто се превръща в бъдеще.

  3. Алтернатива
    #69

    наглите хора. Вместо да си навре главата в пясъка, момчето копа неуморно и пак драпа за мангизи

  4. Samuil
    #68

    ne se ucudvam...

  5. Yankee
    #67

    е една свинщина!

  6. Стамбо
    #66

    чака човекът. Що, да не би да не се е отчел, където трябва, както всички мафиоти- орденоносци в БГ?

  7. Васко
    #65

    Тия са само за затвора. Докога ще ги търпи тъпият български народ?!?!

  8. Sin
    #64

    Или за Маджо. Какво значение ? Важното е мафиотите да са добре ! Затова е създадена държавата я !

  9. Тарабата
    #63

    не обиждай най-умната и най-интелигентна нация на Земята.

  10. ^j^
    #62

    Марче, сигурна ли си за ОП "Транспорт". Да не става дума за ИСПА?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.