Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Виена въвежда платено паркиране в целия град

4 коментара
Сн. ЕПА/БГНЕС

От 1 март 2022 г. зоните за паркиране ще обхванат всички квартали на града, а в бъдеще виенчани ще трябва да отделят 10 евро на месец за винетен стикер, съобщи Бюрото за международни връзки на Община Виена в София.

Платеното паркиране ще е в сила в делнични дни от 9.00 до 22.00 часа и ще може да се използва максимум два часа. Около 200 000 души на ден идват на работа във Виена от съседните селища и много от тях паркират автомобилите си в сегашните части на града, където това е безплатно.

Опитът на Виена с платените зони показва, че въвеждането им означава повече места за паркиране, намаляване на автомобилния трафик и по-често използване на обществения транспорт, а това повишава качеството на живот в големия град. Само в западната част на Виена след въвеждането на платено паркиране дневният брой автомобили е намалял с 8000.

Средствата от таксите ще се влеят директно в изграждането на инфраструктурата на обществения транспорт, включително новата линия на метрото U2 / U5 - най-големият проект в града в борбата срещу климатичните промени. Ще бъде разширена и междуградската мрежа за обществен транспорт, за да стане по-удобно средство за придвижване. Докато две трети от хората, живеещи извън Виена, идват на работа в града с кола, то едва една трета от виенчани използват автомобила си за целта, а 70 процента избират обществения транспорт, колоезденето или ходенето пеша.

През последните десет години броят на домакинствата във Виена, които не притежават лек автомобил, се е увеличил с една четвърт и сега е 47 процента, тоест 430 000 домакинства. Делът на жителите в австрийската столица, които имат карта за градския транспорт, също нараства от 40 на 52 процента и днес във Виена има повече притежатели на годишни карти за цялата градска мрежа за 365 евро, отколкото са регистрираните автомобили. Причината е много проста и това е удобството на обществения транспорт.

Виена въвежда платеното паркиране за първи път през 1959 г. в централния първи район, а през 1993 г. за този район са издадени първите винетни стикери. От 2019 г. мярката е в сила за 18 от общо 23 виенски района. От март 2022 г. с въвеждането на единна система за паркиране във всички райони ще важи плащането за краткосрочно паркиране, а така също и винетните стикери по местоживеене.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    В центъра на София има много разрушени, запуснати, необитаеми къщи и дори свободни парцели, които могат да се използват от Общината, за строеж на платен паркинг. Ако това се реализира дори в малък мащаб, ще има огромен ефект върху чистотата на въздуха и бързината на обществения транспорт. Платен паркинг може да се създаде във всеки квартал, на мястото на откритите пазари, които вече са неефективни, защото плодовете и зеленчуците не се съхраняват в складове с хладилници и качеството им е непоносимо, но цената остава висока. Тези пазари вече са конкурент на веригите за хранителни стоки, които предлагат много по-високо качество. Напълно излишни са в този си вид.

  2. Pesho776
    #3
    Отговор на коментар #2

    Когато София си докара градският транспорт и транспортната схема на ниво Виена, тогава може и да се мисли по въпроса. Иначе подобни искания звучат като безумия, родени в главите на Спаси София, дебеец от центъра и ентелегент с електро мобил (последните две вървят почти заедно). По-скоро бих предложил ограничение на броя автомобили на апартамент и дебели глоби за всички служебни коли, бусове, камиони и какво ли още не, което виси по обществените паркинги, а не по фирмени гаражи. Не може да имаш две кошници на паркинга, които не ги караш, а да въртиш нон стоп с две служебни и един бус - и таква ги знам! Общо 5 места за един паун.

  3. Voip
    #2
    Отговор на коментар #1

    За София е задължително, 24/7, навсякъде. Всички с по 3 автомобила, нямат гаражи, няма места...абе като в Швеция, Германия и други места да стане, центъра да е синя зона 24 часа, през цялата седмица.

  4. Honest John
    #1

    Напълно подкрепям такива ограничения и в София, както и в други градове на страната.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.