"Винпром Пещера" и четири агенции глобени с 473 хил. лв. за рекламни заблуди

"Винпром Пещера” АД, Пловдив, бе глобена с близо 436 хил. лева заради заблуждаващи реклами на нискоалкохолните напитки "Flirt Tease" и "Black Ran" и трапезно вино "Пещерока", съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в понеделник.

Глоби са наложени и на рекламните агенции, изработили клиповете за напитките. "Маккан Ериксон София" е санкционирана с 9900 лв., "Арчър Айдиъс" АД (бившата "Лео Бърнет") с 29 770 лв., "Камера" ООД с 10 978 лв. и "СИА" ЕАД с 14 278 лв.

КЗК е сезирана от Съвета за електронни медии. Разследването на комисията установило, че рекламите на коктейлите "Flirt Tease" и "Black Ran" и на трапезно вино "Пещерока" изцяло наподобяват рекламните послания на съответните спиртни напитки – водка "Flirt", уиски "Black Ram" и ракия "Пещерска". Рекламните спотове са абсолютно идентични като сюжет, герои и съдържание с тези на наложилите се вече на пазара алкохоли.

Посочените рекламни клипове са излъчвани достатъчно дълъг период от време по националните ефирни телевизии (бТВ, Нова телевизия и др.), които достигат до неограничен кръг потенциални потребители, затвърждавайки заблудата за продуктите.

При определяне на санкцията комисията е взела под внимание характера и продължителността на нарушението, степента на обществена опасност и необходимостта от съизмеримост на наказанието с икономическото състояние на дружеството.

Още от Бизнес