Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Влаковото разписание ще се синхронизира с автобусното

4 коментара
Влаковото разписание ще се синхронизира с автобусното

Министерство на транспорта работи по синхронизиране на графика на автобусите и влаковете след 2010 г., съобщи в понеделник Васил Рангелов, съветник на транспортния министър Петър Мутафчиев.

Това бе една от целите, които Мутафчиев си постави в началото на мандата през лятото на 2004 г.

Синхронизацията най-вероятно ще се изпълни от чешка фирма. Тя трябва да изработи единно разписание на железопътните и на автобусните превози, което пък ще позволи издаването на билети по електронен път, допълниха от "Български държавни железници" (БДЖ).

Идеята е, ако някой желае да стигне от София до Плевен например, но има железен път само до Мездра, до там да пътува с влак, а после с автобус до Плевен. По електронен път ще може да се купи един билет за двете пътувания.

Железницата ще възстанови също така интерсити-системата на пътуване, осъществяваща жп връзка между всички големи и средноголеми градове в страната. За целта БДЖ ще пусне от следващата година вагони тип "интерсити" между 40 града, информира Стефчо Събчев, управител на "Пътнически превози" в дружеството. Засега такива състави се движат по линията София-Карлово-Бургас и София-Ямбол.

Следващата година БДЖ очаква да бъдат превозени около 35 милиона пътници, което представлява ръст от 2.34%. За сега не се предвижа увеличение на цената на влаковите билети, допълни Събчев.

Новото разписание за движение на влаковете, предложено от Българските държавни железници и разработено от Националната компания "Железопътна инфраструктура", влезе в сила от неделя. Според него влакът от София до Видин ще стига с 60 минути по-бързо, отколкото досега, а този до Бургас – с 45 минути. Общо 80 % от бързите влакове също ще се движат с намалено време на пътуване средно между 15-20 минути. Основните направления, по които бързите влакове ще пътуват за по-кратко време, са между София и Кулата, София и Видин, както и между София и Бургас през Пловдив.

През 2009 г. БДЖ въвеждат и един допълнителен международен бърз влак, който ще се движи между Букурещ и Варна през летния сезон от средата на юни до началото на септември.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. електротехник
    #5

    Следващата година БДЖ очаква да бъдат превозени около 35 милиона пътници, което представлява ръст от .

  2. близък
    #3

    Така и до сега не разбрахме.

  3. Христов
    #2

    Аз съм на 76 г. и много добре помня как беше някога и как е сега.Някога кондукторът минаваша почти винаги след спиране на гара и проверяваше билетите на новите пътници. Сега минава един път след тръгване от началната гара и още един или най-много два пъти до последната гара.Някога преди крайната гара винаги минаваше началник влака, заедно с кондуктора и проверяваха всички билети. Така се проверяваше дали кондукторът не е пропуснал някой волно или неволно без билет. По този начин се атестираше и неговата

  4. Дени
    #1

    Настръхва ми косата веднъж като си представя времената, за които говориш и втори път, защото очевидно мнозина биха дали и продали какво ли не те да се завърнат. Не знам как да се изразя, но имам чувството , че сме различни биологични видове, ако трябва да се изразя меко...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.