Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Волво" обяви рекордни продажби от над 500 хил. продадени автомобила през 2015

2 коментара

Шведската компания "Волво" (Volvo Cars) обяви, че е продала рекордните над половин милион автомобила през 2015 г. Това се случва за първи път в 89-годишната история на марката.

Общо продадените коли "Волво" са 503 127 през миналата година. Това е ръст от 8% спрямо 2014 г., като продажбите растат на развитите пазари. Най-голям е ръстът на американския пазар от над 24%.

Над половината от продажбите на автомобили (53.5%) са реализирани в Европа. Продадените коли на Стария континент са 269 249, което е ръст от 10.6% спрямо година по-рано. Новият модел автомобил на "Волво" - SUV XC90 се е радвал на изключителен интерес, е посочено в съобщението.

За разлика от пазарите в САЩ и в Европа, в Китай се е запазил същия обем продадени автомобили – 81 588, както и година по-рано, въпреки силното последно тримесечие на годината, когато е отбелязан 11.4% ръст на продажбите.

Очакванията на шведската компания са ръстът на продажбите да продължи и през 2016.

Вторият отличителен модел от гамата на "Волво" - премиум седанът S90 - ще се представи на обществеността по време на тазгодишния автосалон North American International Auto Show в Детройт и ще излезе на пазара в САЩ през пролетта.

През следващите години компанията ще продължи да променя позицията на марката, за да се конкурира с глобалните си съперници. Амбициите на "Волво" са продължаване на експанзията в САЩ, ръст на китайския пазар в средносрочен план и удвояване на пазарния дял в Европа, като целта е достигане до продажбата на 800 000 коли годишно.

За да стане това, до четири години компанията ще обнови цялата си гама от модели, ще вгради нова технология двигатели, ще поддържа позицията си на лидер в автомобилната безопасност и в автономните задвижващи технологии.

През следващите години по-големите 90-та и 60-та серия автомобили на "Волво" ще бъдат построени по своя собствена платформа (SPA). Компанията ще приложи такава стратегия и за глобална малка кола, като ще представи своя собствена компактна платформа (CMA).

В бъдеще "Волво" ще укрепва позицията си на водещ световен производител на хибриди с поредица от четири и три цилиндрови хибридни двигатели, които предлагат конкурентна комбинация на мощност и ниски нива на вредни емисии.

В плановете на шведската компания влиза още разработването на изцяло електрическа кола. Очакванията на "Волво" са поне 10% от годишните ѝ продажби да бъдат електрически превозни средства в средносрочен план.

Значителният напредък на "Волво" идва след придобиване от Zhejiang Geely Holdings през 2010 г. и новата фабрика в Южна Каролина, САЩ. Така компанията вече има промишлено присъствие и на трите основни световни региона - Азия, Европа и САЩ, посочват от компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #2

    Това показва че Европейска автокомпания може да се представи блестящо в САЩ разчитайки на качество а не на манипулации като Фолксваген.

  2. С.Тачев
    #1

    Volvo For Life!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.