Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Втората отсечка от "Марица" счупи рекорда по кандидати

5 коментара
Втората отсечка от "Марица" счупи рекорда по кандидати

Търгът за Лот 2 на магистрала "Марица" счупи рекорда по интерес на строителните компании като привлече 14 оферти, стана ясно при отварянето на предложенията в четвъртък. Конкурсът за първата отсечка на аутобана събра 12 кандидати.

Вторият лот на "Марица" е отсечката от Димитровград до Харманли и е с дължина 34 км. Прогнозната стойност за изграждането е 200 млн. лева, а срокът за изпълнение е 27 месеца. Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" заедно с магистралите "Тракия", "Струма" и част от "Хемус".

"Днес имаме абсолютен рекорд на броя на офертите. Никога досега в последните няколко години не сме имали толкова голям интерес, толкова много оферти. Имаме една много богата палитра на компаниите, които участват – пет компании от Италия, шест български компании, немска, испанска, хърватска, гръцки, турски, австрийски компании. Всичко това нас безкрайно много ни радва. Отчитаме доверие”, заяви регионалният министър Росен Плевнелиев.

По думите му строежът на втората недостроена отсечка от "Марица" е специфичен с това, че се налага преместване на железопътни линии. По трасето има повече пътни възли и надлези в сравнение с Лот 1. "Въпреки това изпълнението е сравнително лесно и ние се надяваме, че наистина ще имаме една не много сложна магистрала и едно конкурентно състезание”, каза Плевнелиев.

В търга за Лот 2 на "Марица" участват всички компании и сдружения, играещи и за Лот 1. Това са гръцките "Терна", "Актор" и "Джей Енд Джи Пи Авакс", турската "Мапа Иншаат Ве Тиджарет", италианската "Чи Ем Чи ди Равена" и обединението "Салваторе Матарезе – Салини", също италиански. Италианската "Пицароти" е подала оферта в обединение с "Интегрирани пътни системи". Другите обединения в търга са това между испанската "Рубау" и софийската "Софстрой", между австрийската "Алпине“ и българската "СК-13", консорциум между дъщерната фирма на "Трейс" - "Пи Ес Ай", и хърватската "Конструктор", консорциум "Марица 2" с участници италианската "Импреза" и българските "Главболгарстрой" и "Пътстрой 92".

Новите кандидати са консорциумът между португалската "Лена" и българската "ИСА 2000" и консорциумът между контролираната от Васил Божков "Пътностроителна техника" и австрийската "Порр техновал". По време на царския кабинет "Лена" беше кандидат за концесионирането на магистрала "Тракия". Оферта е подало и сдружение "Ингеар", в което влизат варненската "Инжстрой инженеринг" и испанските "Конструкционе аранс асинас" и "Геа 21"

Оценката на техническите оферти на участниците ще отнеме 40-50 дни, след което ще се отворят и ценовите предложения за Лот 2. Най-рано в края на този месец пък ще се отворят ценовите предложения за Лот 1.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. магистралка
    #5
  2. boomadafaka
    #4
  3. N
    #3
  4. Вакарелски
    #2
  5. куче
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.