Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Японските шансове на България

0 коментара

Четиридневната визита на вицепремиера Николай Василев в Япония мина сякаш незабелязана покрай скандалите с Булгартабак, АЕЦ Козлодуй и подадената оставка от Костадин Паскалев. Дните, прекарани в срещи на българската делегация, бяха поредният пример за това колко години е изтървала България в своето рекламиране пред големите икономически сили в света.

Василев пристигна в Япония с желанието да повтори успеха от визитата си в Южна Корея, където месеци след посещението търговията София - Сеул нарасна с 80%, а у нас пристигнаха няколко бизнес- делегации.

Вицепремиерът се опита да накара бизнесмените и политиците в страната на изгряващото слънце да увеличат инвестициите у нас, които сега са едва 3,1 млн.щ.долара и да увеличат търговията - България изнася стоки за 10 млн.щ.долара, а Япония внася у нас стоки за 70-80 млн.щ.долара.

В Токио основна тема са икономическите проблеми на страната, свързани с лошите банкови кредити, стагниращата икономика и дефлацията. Изход от ситуацията безспорно е увеличаване на инвестициите и на износа.

Затова не беше изненада, че представители на над 50 от най-големите в страната фирми изслушаха с интерес презентацията на Василев на организирания в централата на Японската банка за инвестиции и сътрудничество форум.

Засега България е известна в Токио основно с киселото си мляко. Корпорацията "Мейджи" с годишни продажби от над 5,5 млрд.щ.долара и 27 фабрики в страната дължи възхода си през последните години и на българската бактерия. Спрямо миналата година, продажбите на кисело мляко са се увеличили със 140% заради добрия PR, който убеждава японците в здравословността на продукта.

Василев предложи на "Мейджи" да навлезе с българския продукт и на други пазари в Азия. Японците са доволни от сътрудничеството си с "Ел Би Булгарикум" и възнамеряват да работят заедно с българската компания за нови разработки.

Засега страната ни може да разчита на една японска инвестиция - на корпорацията "Ебара", която е завършила проучванията си за строителството на завод за преработка на рециклиране на стари автомобили в Лом. Проектът е на стойност 207 млн.щ.долара и проблемите пред него от българска страна са решени. Планът на "Ебара" е заводът да заработи през 2005 г., направени са разчети за бъдещето на инвестицията до 2010 г.

Николай Василев обясни в Токио, че решението за инвестицията зависи от това доколко ще са успешни разговорите на японската компания с автомобилостроителите от ЕС.

Лидерите на този пазар в страната на изгряващото слънце - Тойота и Нисан, бяха доста плахи в заявките си за инвестиции у нас. От Тойота поискаха да видят примери за доставки на части на исканото от тях качество, но не изключиха възможността да купуват части за свои двигатели от български производители.

България има сериозен шанс да привлече японски туристи, които през този сезон бяха малка повече от 4600 души. За целта обаче трябва да се инвестира в реклама в местните медии и в рекламни сайтове на японски, защото английският език не се говори добре от голяма част от населението.

Голяма страна като Япония може да поеме и по-сериозен български внос от скромните 10 млн. долара. За целта обаче и фирмите ни трябва да бъдат по -активни. Вицепремиерът Василев се пребори за офиси в централата на ДЖЕТРО- японската асоциация за износа.

Министерството на икономиката е отзовало преди няколко месеца търговския ни представители заради слабите му резултати през последните четири години. До месец- два в Токио ще пристигне неговия заместник.

Ако България прояви активност, Япония може да стане един сериозен инвеститор и търговски партньор. Възможностите на икономиката на страната са огромни, а местните бизнесмени имат положителна нагласа към страната ни.

Фактът, че видяха министър на икономиката, който говори на японски и е завършил университета "Кейо", са само първа стъпка, която може да бъде развита от българския бизнес.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.