Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите готвят ефективна национална стачка

Синдикатите: Не работниците са виновни за тежкото състояние на БДЖ

5 коментара

БДЖ е в тежко състояние, но затова не са виновни работниците, заявиха синдикални те лидери, които обявиха, че започват ефективна национална стачка, но все още не е ясно кога тя ще стартира. Ръководството на БДЖ съобщи в петък, че започва радикални реформи, при които ще бъдат уволнени близо 2500 души, 150 влакове по губещите линии ще бъдат съкратени, а цените на билетите ще поскъпнат.

Така синдикатите отговарят на реформите, които бяха обявени от ръководството на БДЖ в петък. Планира се да бъдат уволнени близо 2500 души, да бъдат спрени 150 влака по губещи линии и да се увеличат цените на билетите.

Планира се всички влакове да спрат 8 до 16 часа. Единственото нормативно изискване, което трябва да изпълнят железничарите преди да започнат ефективната си стачка, е да уведомят ръководството на БДЖ седем дни преди спирането на влаковете. Това означава, че блокирането на жп трафика може да започне най-рано от 14 ноември.

"Железницата е в тежко състояние, но за да бъде в това състояние има виновници и не мога да се съглася, че това са работниците. Няма ги между 600 и 1000 вагона. Неща, които в никакъв случай не са дело на работниците, а на мениджмънта. Натрупали са се задължения около 800 млн. лв. и сега ще съкратят около 2000 души", заяви председателят на КТ "Подкрепа" Константин Тренчев пред БНР в неделя.

"Използваха една наша идея, ако има съкращение на хората да се предложи социален пакет. Няма лошо, но те не са разговаряли в детайли с нас по този въпрос, този пакет можеше да бъде много по-раздвижен, допълни Тренчев.

Президентът на КНСБ Пламен Димитров от своя страна заяви, че 85% от работещите в железниците са от неговия синдикат. "Аз не мога да допусна, че хората ще стоят мирни и очаквам реакция от тях. Очевидно е, че трябва да има оптимизация, но защо не се подписа колективен трудов? Вместо това се предлага програма за доброволно напускане. Аз апелирам в последните дни финансовия министър и транспортния министър да направят необходимото, за да не стигне конфликтът до такава точка, от която връщането назад ще бъде много трудно. Закриването на 150 влака не може да стане в такива срокове. Не мисля, че нито увеличението на цените на билетите с 15% ще донесе допълнителни приходи на БДЖ, нито пък другите мерки обявени като радикални ще доведат до оздравяването на Дружеството", обясни Пламен Димитров.

Освен това лидерът на "Подкрепа" коментира идеята на финансовия министър Симеон Дянков да закрие Агенция "Държавен резерв и военновременни запаси". Според Тренчев това не бива да става изведнъж. Не може едно такова нещо да не се анализира, защото да има Държавен резерв е европейско изискване. Кой ще следи частните предприятия, че пазят Държавния резерв, запита председателят на КТ "Подкрепа".

"Прави ми впечатление, че терапията е само в една посока- да режем, да режем, да режем, но трябва и нещо да се създава. Защо упорито бягаме от въпроса след като си ни толкова добри данъците, защо няма приток от инвеститори? Според мен нещо ги безпокои тези хора, защото наистина нямаме ресурс да се оправи със собствени сили", изтъкна Тренчев.


"Този бюджет консервира мизерията, в която живеем всички и второ, не дава стимули на растеж- нито в икономиката, нито към хората, нито към бъдещето на определени сектори", според оценката на лидера на КНСБ Пламен Димитров.

"Най-общо казано ние виждаме един силен рестриктивен бюджет, което означава с подценени приходи, съвсем умишлено, за да може в средата на следващата година да се покаже преизпълнение и да се разполагат със средствата. Нашата оценка е, че между 300 и 500 млн. лева са подценените приходите на държавата в бюджет 2012. Така отново ще бъдем отличници в Брюксел по дефицит и ще имаме допълнителни резерви. Това прави около 500-600 милиона на разположение да похарчим допълнително в тази тясна рамка. И ние казваме тези милиони трябва да бъдат преориентирани приоритетно към подкрепа на пенсиите. 10% трябва да бъдат увеличени пенсиите от 1 юли 2012 година, което ще струва около 350 милиона. Също така да дадем около 170 млн. лева за 10% увеличение на всички заплати в бюджетните системи", коментира Пламен Димитров.

Във връзка с президентските и местните избори Константин Тренчев заяви, че "Подкрепа" продължава да настоява за въвеждане на електронно гласуване. "За съжаление, много се показа за купуване на гласове, за натиск, заплахи, корпоративен вот, което не прави чест на демокрацията и демократичните процедури. Ние искаме въвеждането на електронно гласуване. Много хора бяха лишени от възможността да гласуват, които живеят извън България. В Изборния кодекс има клаузи и членове, които противоречат на Лисабонския договор и аз предполагам че ще има натиск и от ЕС тези неща да се изгладят и приведат в съответствие", каза Константин Тренчев.

Пламен Димитров каза, че КНСБ са подкрепили на места кметове от различни партии. "Ние подкрепихме Кирил Йорданов във Варна, подкрепихме и Хасан Азис в Кърджали. Изборите дали са купени и продадени предстои да се види. Да видим един, който да влезе в затвора, който е купувал гласове и ще започнем да вярваме, че нашата правова държава работи. Ако ли не, тогава всичко това ще остане в полето на тези, които организират изборите", коментира лидерът на КНСБ пред БНР.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Заповядайте в Блогът за железници - мнения на жп клиенти, анализи, коментари. www.rail.blog.bg

  2. Анонимен
    #4

    ХО ХО ХО "ефективна национална стачка" - такова нещо в България НЯМА :)))))))))))))))))))))

  3. Анонимен
    #3

    Закривайте, закривайте, де що е останало недограбено. А нали трябва да се осигури и трафик за магистралите, дето ги строи, и ресурси за тол-таксите им, след като ги приватизира! За тази цел е впрегната цяла кохорта кадърни мениджъри, специалисти по разграбването.

  4. Анонимен
    #2

    Шарени приказки на синдикалните червени мафиоти,набедени за синдикални лидери за пред неграмотния матРЯл.

  5. Анонимен
    #1

    Цялата българска промишленост беше ликвидирана по същата схема - некадърни крадливи менажери вкарват обекта в дългове и неистово крещят "старо, лошо, неефективно, работниците неквалифицирани и мързеливи". Интересно защо същите "стари" машини работят в Турция, а "неквалифицираните" преуспяват в Испания и Кипър?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.