Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите остават без заплати заради дълга за мотрисите

Преговорите със стачниците продължават, но са далеч от краен резултат

28 коментара
Железничарите остават без заплати заради дълга за мотрисите

Вероятно заплатите в БДЖ няма да бъдат изплатени. Спестената от възнаграждения сума ще бъде използвана за погасяване на дълга за мотрисите "Дезиро". Това стана ясно от думите на директора на компанията Йордан Недев пред Нова телевизия в понеделник.

 

Част от дълга на България за закупуването на най-новите мотриси на БДЖ беше отсрочен след преговори на министъра на транспорта Ивайло Московски с Германската банка за развитие. До края на 2011 г. обаче страната трябва да плати 15 милиона евро, за да не бъдат запорирани мотрисите, по които просрочените задължения на страната са 24 млн. евро. Транспортният министър се надяваше, че финансовият му колега ще отпусна парите, но Симеон Дянков го отряза.

 

Продължаващите стачни действия в БДЖ правят неизбежно намаляването на заплатите, коментира пред БНР в Брюксел министърът на транспорта Ивайло Московски.

 

Сега заплатите се изплащат от държавната субсидия и ако Министерството на финансите реши да я спре, изобщо няма да има пари за заплати, каза Московски. Запитан дали фалитът на БДЖ е неизбежен, министърът обясни, че ако само един от кредиторите поиска несъстоятелност, тя ще трябва да бъде обявена и да се създаде ново дружество на мястото на сегашната компания.

 

Междувременно стачката в железницата продължава деветнадесети ден. От ръководството на БДЖ заявиха в отворено писмо, че тя вече е незаконна заради влезлия в сила вчера нов график на движение на влаковете.

 

Според синдикатите обаче протестът е законен. Тяхната позиция е, че ръководството на БДЖ оказва натиск върху служителите си, за да спрат да стачкуват.

 

В писмото на ръководството на БДЖ се посочва, че арбитражните решения за транспортно обслужване са издадени въз основа на стария график. От КНСБ заявиха, че стачката продължава да е законна.

 

В понеделник приключи и поредният кръг от преговорите на синдикатите с ръководството на БДЖ, този път с управителите на пътническите и товарните превози. След срещата Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати към КНСБ, заяви, че стачката продължава.

 

“Разглеждаме колективния трудов договор от 2009 г. Правим промени. Трудно вървят преговорите”, каза Йорданова и допълни: “Много сме далеч от краен резултат”.

 

“Текстовете от колективния трудов договор, които пречат на реформите, няма да бъдат приети. Това няма да се случи”, коментира шефът на директорския борд в БДЖ Владимир Владимиров.

 

Той заяви, че всички надбавки на работниците ще бъдат плащани както досега.

 

Владимиров съобщи, че вече 940 служители са приели предложението на ръководството на БДЖ за доброволно напускане. Той очаква до края на месеца към 2000 служители да приемат предложението.

 

“Има срив в протеста. Тази сутрин са стачкували 112 служители. Обикновено са около 280 души. До 14 часа днес са стачкували 153 души, което означава, че броят на стачкуващите намалява. Хората разбират, че стачката няма никаква кауза и няма никаква перспектива. Стачкуващите гари, до колкото знам, са само седем”, каза Владимиров. По думите му от “Товарни превози” не е стачкувал нито един служител. “150 души от “Пътнически превози” блокират цялата работа на БДЖ”, коментира Владимиров.

 

До момента от началото на стачката загубите в "Пътнически превози са 2.5 млн. лева. Заплати ще получат всички служители в "БДЖ Товарни превози", но за изплащане авансите на служителите от "БДЖ Пътнически превози" определено имаме затруднения, заради дължимите големи суми към кредитори, каза Владимиров.

 

"Да се прибират всички служители и да продължава работата нормално за доброто на всички граждани", апелира той. Синдикатите никога не са имали подкрепата на работниците в БДЖ, каза още Владимир Владимиров. Те стачкуват, защото искат да защитят техни синдикални привилегии, коментира той.

 

На въпрос кога все пак ще приключат преговорите, Владимиров отговори: "Преговори по КТД не се водят бързо и под натиск. Те изискват да се огледат от всички страни и не изключвам опит да информираме за тях представителите и на работниците".

 

Розен Зарков, председател на федерацията на транспортните работници при КТ “Подкрепа”, също заяви, че стачката продължава. На въпрос за малкия брой стачкуващи той отговори: “Приемете, че това може да е наша тактика. Защо трябва да са 100% стачкуващите? Може днес да искаме 50%. На практика е невъзможно да спре стачката. Днес няма да се прекрати, абсурд е”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #28

    Първо Недев да си спре заплатата, после на своите заместници, на главните счетоводители и техните помощници и други администратори. Има и други, на които да им се спре заплатата. На машинистите, и друг технически персонал, който осигурява движението и безопасността на влаковете, заплатата да не се спира.

  2. Анонимен
    #27

    Първия ден Недев каза че стачкуват само 80 човека.... Защо не седне и да се разбере с хората - не искат нищо особено

  3. Анонимен
    #26

    защо вече него фалират това бдж да освободят пазара и за частни оператори на пътнечиски влакове товарните пазара сам ще си ги разпредели защо се опитват да събуждат мъртвец или хвърлят прах в очите на хората стига са мъчели населението с техните простотии

  4. Анонимен
    #25

    До 24 Само, че не да се приватизира като авиокомпания Балкан или и на това си готов, ако ти си приватизаторът?

  5. Анонимен
    #24

    Аз съм много съгласен да се приватизира БДЖ. По-добре да му мисли някой, който може да му мисли. Иначе какво сме виновни ние, данъкоплатците!? Писнало ми е вече от гнусната държавна БДЖ и съм отписал влаковете като начин на придвижване

  6. Анонимен
    #23

    Бивш управител Когато аз задържах заплатите на 20 работници с аргумента, че фирмата не е получила дължимо плащане, инспекцията по труда ми издаде няколко лични наказателни постановления по 2500 лв. всяко от тях. За този велик железничарски вожд ще има ли няколко хиляди наказателни постановления от подведомствената на министър Тотю Инспекция по труда.

  7. Анонимен
    #22

    До 14 Профсъюзи в България да съжаление няма. Те бяха направени по американски образец, тоест да обслужват работодателите. Затова сбугителите не са виновни, че не са стачкували. Никой не стачкува сам. А на теб явно ти е широко около врата, за да се разпореждаш със съдбата на хората. Я по-добре питай шефа на БДЖ, завършил стопанство в СУ "Климент Охридски" отткъде радбира от железници.

  8. Анонимен
    #21

    Йордан Недев е започнал своя опит в българския офис на немската консултантска фирма Roland Berger, където е работил по ПРИВАТИЗИРАНЕТО НА БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ.СЕГА ЯСНО ЛИ ВИ Е ЗАЩО Е В БДЖ И КАКВО ПРАВИ - ПРИВАТИЗИРА БДЖ, НО ЗА СМЕТКА НА СЛУЖИТЕЛИТЕ, А ДРУГИ ЩЕ ГРАБНАТ ПАРИТЕ.

  9. Анонимен
    #20

    Какво прави дебелосеркото-доносник Тренчев пред съдебната палата?

  10. Bobi
    #19

    Днес станах свидетел на следния разговор на една жп гара: една контрольорка пита минаваща жена ще пътува ли и за къде. Жената й отговаря, че ще пътува за Каспичан, но отива да си купи билет. Контрольорката я връща с думите:"Влизай, ще се оправим във влака". И аз питам - дали ще й продаде билет до Каспичан или ще вземе пари на ръка. Сама си отговарям - по-скоро второто. Затова, мили приятели, докато самосъзнанието на българина не се оправи и се спре с мисленето, че щом е държавно, може да се краде,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.