Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите стягат национална стачка

7 коментара
Железничарите стягат национална стачка

Работещите в железницата получиха средно с 30 лв. по-малко за януари, съобщиха във вторник от синдикатите на КНСБ и КТ “Подкрепа” в железниците. Голяма част от доходите на работещите в системата се получават от добавките за храна, върху които от началото на година също се начислява ДОД. От юли се готви да се въведе такова облагане и за командировъчните, което допълнително ще “удари” сериозно част от подвижния състав, който работи в превозвача БДЖ. Средствата, които един машинист получава средно от пропътуваните километри, се равняват на около 1/5 – та от месечното му възнаграждение.

Национална стачка стягат железничарите, ако ръководството на компаниите – “Железопътна инфраструктура” и БДЖ, не приемат условията им за увеличаване на трудовите възнаграждения минимум 30 на сто. “Никой не може да очаква, че търпението на железничарите граничи с глупост”, каза председателят на Съюз на локомотивния персонал в България” (СЛПБ) към КНСБ Йордан Манов.

Петър Бунев от Съюза на железничарите в България (СЖБ) към КНСБ уточни, че синдикалните ръководства искат да се изгради система за диференциация за заплащане на труда според отговорността, която всеки служител носи. Държавата вдига границата на минималния праг и практически при най-ниско заплатените длъжности в двете железопътни компании работната заплата се е вдигнала около 70 на сто. В същото време трудовото възнаграждение на инженери и специализирани отдели е около 250-300 лв., коментираха от СЖБ.

В края на миналата седмица, генералният директор на “Железопътна инфраструктура” Антон Гинев и изпълнителния директор на БДЖ Олег Попов казаха, че са предложили на работещите 10 на сто увеличение на трудовите възнаграждения от началото на годината и още 10 на сто за следващата. Според ръководствата на синдикатите, работодателите са предложили и увеличение на парите за храна от 5,50 лв. на 8,00 лв. за работен ден.

От КНСБ и Подкрепа уточниха, че от утре започват да запознават членовете си и всички служители на железопътните компании с предложението на работодателя, но не могат да гарантират дали то ще се приеме и в какви срокове.

Председателят на СЛПБ Йордан Манов коментира, че ще обжалват през съда чл. 36 от Закона за железопътния транспорт, който забранява всякакви дейности, които преграждат или блокират с превозни средства части или обекти от железопътната инфраструктура, които са предназначени за превоз на пътници и товари.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. emil
    #8

    ama parvo da vzemat da si svatshat rabotata. Golemi mizernici sa.

  2. putnik
    #7

    Zakusniali sa.Tolkova godini bezotgovornost na rukovodstvo i smirenie na rabotnici.Predstavia6 li si da patuva6 s vlak i da znae6 4e za jivota mi otgovaria rabotnik s 200 lv. zaplata!Mersi!Ina4e gi 4aka sudbata na BALKAN i t.n.

  3. morongo
    #6

    Стачките не са лошо нещо, дори в последно време се оказа, че са единствения начин някой, било то медии или институции да ти обърне внимание. да стачкуват

  4. kosio
    #4

    Едно отговорно правителство ще им спретне бърза приватизация без никакви условия. После 100% съкращения на щатовете и ново наемане според оценката на новите собственици.Всичко друго е наливане на вода в пробита кофа.

  5. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #3

    ИНТЕРЕСЪТ КЪМ КИТАЙСКИ-ТЕ ЛЕКИ КОЛИ ! http://www.tv4.se/nyheter/532103.htmlБЪРЗО УВЕЛИЧЕНИЕ НА ИНТЕРЕСЪТ КЪМ КИТАЙСКИ-ТЕ ЛЕКИ КОЛИ ! КИТАЙЦИТЕ ИМАТ ЖЕЛАНЕ ДА ПРОДАДЪТ ТАЗИ ГОДИНА 15 000 ЛЕКИ КОЛИ, А В 2010 ЦИФРАТА ЩЕ ДОСТИГНЕ 75 000 -- Snabb ökningEnligt tyska n-tv.de är Brilliances ambition att sälja 15 000 bilar i Europa under året, 2010 ska siffran vara uppe i 75 000. BS6 finns att köpa inom ett par månader. - Det tror jag. En färsk marknadsundersökning visar att 16 procent av europeiska kunder

  6. рък.вижение
    #2

    отново се появиха началници да сплашват хората с уволнение.синдикатите да стъпят по здраво и да ни отсояват до край.обърнете внимание зощото ще провалят всичко с глупави предложения и заплхи.поне този път бъдете твърди до края.

  7. Jepist
    #1

    Истината е една- няма синдикати в България. Работодателя ще продължава да предлага по- малко, синдиката ще продължава да иска повече и в крайна сметка пак няма да се подпише КТД. А кой страда от това- работниците.Защото ако всяка година се бяха увеличавали заплатите както на бюджетната свера нямаше да се стигне до тук. Играят си с хората- това е истината. Единственото, което ги притеснява е липсата на контрол върху работника - точно това, което се случва в момента- молби за напускане или преназначаване.Явно

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.