Железничарите стягат национална стачка

Железничарите стягат национална стачка

Работещите в железницата получиха средно с 30 лв. по-малко за януари, съобщиха във вторник от синдикатите на КНСБ и КТ “Подкрепа” в железниците. Голяма част от доходите на работещите в системата се получават от добавките за храна, върху които от началото на година също се начислява ДОД. От юли се готви да се въведе такова облагане и за командировъчните, което допълнително ще “удари” сериозно част от подвижния състав, който работи в превозвача БДЖ. Средствата, които един машинист получава средно от пропътуваните километри, се равняват на около 1/5 – та от месечното му възнаграждение.

Национална стачка стягат железничарите, ако ръководството на компаниите – “Железопътна инфраструктура” и БДЖ, не приемат условията им за увеличаване на трудовите възнаграждения минимум 30 на сто. “Никой не може да очаква, че търпението на железничарите граничи с глупост”, каза председателят на Съюз на локомотивния персонал в България” (СЛПБ) към КНСБ Йордан Манов.

Петър Бунев от Съюза на железничарите в България (СЖБ) към КНСБ уточни, че синдикалните ръководства искат да се изгради система за диференциация за заплащане на труда според отговорността, която всеки служител носи. Държавата вдига границата на минималния праг и практически при най-ниско заплатените длъжности в двете железопътни компании работната заплата се е вдигнала около 70 на сто. В същото време трудовото възнаграждение на инженери и специализирани отдели е около 250-300 лв., коментираха от СЖБ.

В края на миналата седмица, генералният директор на “Железопътна инфраструктура” Антон Гинев и изпълнителния директор на БДЖ Олег Попов казаха, че са предложили на работещите 10 на сто увеличение на трудовите възнаграждения от началото на годината и още 10 на сто за следващата. Според ръководствата на синдикатите, работодателите са предложили и увеличение на парите за храна от 5,50 лв. на 8,00 лв. за работен ден.

От КНСБ и Подкрепа уточниха, че от утре започват да запознават членовете си и всички служители на железопътните компании с предложението на работодателя, но не могат да гарантират дали то ще се приеме и в какви срокове.

Председателят на СЛПБ Йордан Манов коментира, че ще обжалват през съда чл. 36 от Закона за железопътния транспорт, който забранява всякакви дейности, които преграждат или блокират с превозни средства части или обекти от железопътната инфраструктура, които са предназначени за превоз на пътници и товари.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: