Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарски митинг на 30 май, готви се ефективна стачка

3 коментара

Думите на транспортния министър Ивайло Московски, че на този етап няма да има нови съкращения в БДЖ не са повлияли на железничарските синдикати, които обявиха в четвъртък, че организират митинг на 30 май и се готвят за ефективна стачка.

Митингът пред Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията се организира от Синдиката на железничарите в България (СЖБ) към КНСБ. Железничарите ще се съберат на 30 май от 13 ч. пред ведомството на Московски и ще протестират срещу унищожаването на железницата, съкращенията и премахването на безплатното пътуване с влак за служителите на БДЖ и семействата им. Митингът няма да се отрази на влаковото движение, тъй като ще присъстват хора, които не са на смяна.

Розен Зарков, председател на федерацията на транспортните работници при КТ "Подкрепа" каза пред Mediapool, че решението за митинга е на колегите им от КНСБ, но са необходими по-драстични мерки. Затова организацията започва подготовка за ефективни стачни действия – т.е. спиране на влаковете. Зарков не се ангажира със срокове, но се надява процедурите да приключат възможно най-скоро.

Той каза още, че отказът от нови съкращения, извън предвидените през миналата година 2000 души, не е успокоение за профсъюзите и служителите на БДЖ. “Свидетели сме на едно тотално унищожение на железницата. Откакто дойде новото ръководство, БДЖ е в много тежко състояние. Нямаме вагони, нямаме локомотиви, нямаме нищо. Не могат да се похвалят с никакви резултати от тяхната “реформа”. Време да се спре това унищожение”, заяви Зарков.

Според ръководството на БДЖ финансовите резултати на практически фалиралото дружество са се подобрили през последните две години и компанията има възможност да изплаща вноските по заема за електрическите мотриси “Дезиро”.

На въпрос дали втора стачка в железницата за по-малко от 6 месеца няма да допринесе за унищожението на БДЖ Зарков отговори, че иначе “няма кой да ни чуе, няма друг вариант”.

Запитан дали спирането на влаковете няма да се отрази негативно на готвената продажба на "БДЖ Товарни превози", с приходите от която трябва да се финансира реформата в железницата, Зарков каза, че “може и да се отрази”. Затова предприемаме тези дейности, за да ни обърнат внимание, обясни той. Синдикатите и без това били против приватизацията на товарните превози, чиято дейност е печеливша.

Преди стачката на железничарите от миналата година, когато влаковото движение бе нарушено близо месец, икономисти предупредиха, че инатът на синдикатите само отлага неизбежното в нереформираната от над 20 години структура. В резултат на стачката БДЖ загуби 2.5 млн. лв., но за сметка на това в новите колективни трудови договори залегнаха много допълнителни ограничения на разходите, желани от ръководството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Вече е ясно, че съсипването на железницата е разпоредено от най-високо държавно ниво.Как да си обясним,че всички усилия за спиране на безумията на Владимиров са без резултат? Да припомним и факта на прогонване на всички кадри, можещи да развиват и градят,а не единствено да рушат каквито са настоящото ръководство.

  2. Анонимен
    #2

    Комсомолецът от времето на Виденов Владимир Владимиров лъже на поразия за резултатите на БДЖ, истината е, че той и Данчо Телето окончателно ликвидираха железниците, затова приватизацията на БДЖ-ТП е единственият шанс поне нещо от тях да оцелее. Ако не ги купи някоя банка разбира се.

  3. Анонимен
    #1

    Къде могат да се намерят данни колко тона на колко километра са превозени и какво е естеството на товарите?И колко са пътникокилометрите?За служителите разбрах че са над 26 хиляди души.А колко са безнадежните субсидии - сигурно надхвърлиха милиард?Ако утре се закрие жепето кой ще го почувства освен служителите му?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.