Железничарски митинг на 30 май, готви се ефективна стачка

Думите на транспортния министър Ивайло Московски, че на този етап няма да има нови съкращения в БДЖ не са повлияли на железничарските синдикати, които обявиха в четвъртък, че организират митинг на 30 май и се готвят за ефективна стачка.

Митингът пред Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията се организира от Синдиката на железничарите в България (СЖБ) към КНСБ. Железничарите ще се съберат на 30 май от 13 ч. пред ведомството на Московски и ще протестират срещу унищожаването на железницата, съкращенията и премахването на безплатното пътуване с влак за служителите на БДЖ и семействата им. Митингът няма да се отрази на влаковото движение, тъй като ще присъстват хора, които не са на смяна.

Розен Зарков, председател на федерацията на транспортните работници при КТ "Подкрепа" каза пред Mediapool, че решението за митинга е на колегите им от КНСБ, но са необходими по-драстични мерки. Затова организацията започва подготовка за ефективни стачни действия – т.е. спиране на влаковете. Зарков не се ангажира със срокове, но се надява процедурите да приключат възможно най-скоро.

Той каза още, че отказът от нови съкращения, извън предвидените през миналата година 2000 души, не е успокоение за профсъюзите и служителите на БДЖ. “Свидетели сме на едно тотално унищожение на железницата. Откакто дойде новото ръководство, БДЖ е в много тежко състояние. Нямаме вагони, нямаме локомотиви, нямаме нищо. Не могат да се похвалят с никакви резултати от тяхната “реформа”. Време да се спре това унищожение”, заяви Зарков.

Според ръководството на БДЖ финансовите резултати на практически фалиралото дружество са се подобрили през последните две години и компанията има възможност да изплаща вноските по заема за електрическите мотриси “Дезиро”.

На въпрос дали втора стачка в железницата за по-малко от 6 месеца няма да допринесе за унищожението на БДЖ Зарков отговори, че иначе “няма кой да ни чуе, няма друг вариант”.

Запитан дали спирането на влаковете няма да се отрази негативно на готвената продажба на "БДЖ Товарни превози", с приходите от която трябва да се финансира реформата в железницата, Зарков каза, че “може и да се отрази”. Затова предприемаме тези дейности, за да ни обърнат внимание, обясни той. Синдикатите и без това били против приватизацията на товарните превози, чиято дейност е печеливша.

Преди стачката на железничарите от миналата година, когато влаковото движение бе нарушено близо месец, икономисти предупредиха, че инатът на синдикатите само отлага неизбежното в нереформираната от над 20 години структура. В резултат на стачката БДЖ загуби 2.5 млн. лв., но за сметка на това в новите колективни трудови договори залегнаха много допълнителни ограничения на разходите, желани от ръководството.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес