Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Военното министерство дава 50 млн. лева за поддръжка на три самолета, два от които не летят

17 коментара
Военното министерство дава 50 млн. лева за поддръжка на три самолета, два от които не летят

Военното министерство подписа в петък договор с италианската компания "Аления Аеронавтика" за поддръжката на трите товарни самолета "Спартан" през следващите пет години за общо 25 млн. евро.

 

Договорът е част от рамково споразумение за 10 години. Така България ще плаща по около 10 млн. лева годишно за поддръжката на трите машини.

 

За сравнение по-рано тази година "Аления Аеронавтика" подписа аналогичен тригодишен договор в Литва за поддръжката на три самолета Спартан са 10 млн. евро. Така излиза, че Литва ще плаща годишно 3.3 млн. евро, а България 5 млн. евро или с 1.7 млн. евро повече.

 

На въпрос защо се получава това разминаване в цената, военният министър Аню Ангелов съобщи, че не знае какъв е договорът в Литва, а старши-вицепрезидентът по маркетинг и продажби на италианската компания Масимо Гионе заяви, че двата договора са с различен пакет услуги.

 

От трите самолета "Спартан" в момента лети само един. Вторият е трайно повреден, а третият се нуждае от профилактика, съобщиха от МО. Трайно повреденият ще бъде ремонтиран в рамките на сключения договор за поддръжка.

 

Договорът с "Аления Аеронавтика" бе подписан през 2006 година и предвиждаше закупуването на 5 самолета "Спартан” за 91.8 млн. евро. Той бе предоговорен от Аню Ангелов и сведен до 3 самолета на стойност 55.8 млн. евро без неустойки за българската страна.

 

Договорът обаче бе придружен от споразумение за директен и индиректен офсет на стойност. От фирмата съобщиха, че вече са изпълнили директния офсет, но не и индиректния, като предстои и предоговарянето му предвид намаляването на поръчката по основния договор.

 

По информация на Министерството на икономиката и енергетиката споразумението за индиректен офсет е на стойност 70.7 млн. евро, не се знае обаче на какъв етап е изпълнението му.

 

Основната цел на офсетните споразумения по договорите за купуването на скъпа военна техника е да компенсират големите разходи за отбрана, като осигурят инвестиции в други сектори на икономиката. Към индиректния офсет спадат инвестициите в различни цивилни сектори на икономиката на дадената страна - придобиване на материални и нематериални активи, технологии, ноу-хау и други.

 

"Аления Аеронавтика" възнамеряваше в рамките на индиректния офсет да строи оранжерия за рози.

 

Компанията проявява интерес и към предстоящия конкурс за закупуване на нови многоцелеви изтребители. Ако конкурсът бъде обявен, те ще участват с оферта за изтребителите "Юрофайтър".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #17

    Престанете да давате баснословни суми за корумпираните феражки и пренасочете парите за неотложните нужди на хората.

  2. Анонимен
    #16

    Нищо,нищо,продадените хеликоптери Ми-17 за сметка на това,след преоборудване със съвременна електроника,ще ги видите как фъркат под Хамерекански и ингелизки флаг,я по Афганистан,я по Африка."Умното ни МО" се отървава от най-устойчивите и лесни за обслужване хеликоптери,и и си купува скъпи детски играчки,които скоро няма да видите да участват в мисия!

  3. Анонимен
    #15

    Ще падне лапане сред администрацията...

  4. Анонимен
    #14

    Колко детски, градини спортни площадки, училища и христянски храмове могат да се построят с тия пари !?! Неща с които обществото може да стане по-добро, а хората по-спокойни! Много се съмнявам ,че трите самолети ще могат да го направят!

  5. Анонимен
    #13

    абе тия самоледи да не са като самолетите от "Параграф 22" на Джозеф Хелър, където тиловака Майор Майор продал цялото оборудване за да купи на летците ядене и пу*ки? И дедо Аню ли така ще прави като Майор Майор, който докато някой му чука на предната врата, той излиза през прозореца? Напълно одобрявам предложението да ги натварят на Спартана и да ги зачешат отдолу със зенитките, да им нашарят гащеризоните на тия мошеници!

  6. Анонимен
    #12

    Малеее как се е харчело и харчи "народна пара" и от новите и "старите генерали и полковници"!?...а и това дето се появява от време на време в медийте е само върха на айсберга..ако се разровичка "ямата"-МО и ГЩ и то за 10 години само назад на Боко И Дянчето ще им стане "ЛОШО"!

  7. Анонимен
    #11

    дедо Аню стиска, стиска, ама накрая- пусто човещинка не мож го задържа- и той вдигна крак да го подковат, като оная жаба дето гледала воловете преди нея... Уж паре немаше за нищо...

  8. Анонимен
    #10

    Справедливо ще е подписалите договора за покупката и поддръжката на самолетите Спартан, заедно с тези за Пантерите, да бъдат качени на единствения летящ Спартан и след като се издигнат, останалите от Варшавския договор зенитки ЗКУ-2 да открият масиран огън, докато от никому ненужните Спартани не остане и парче здрав метал.

  9. ЛАМБО
    #9

    Значи даже и без да летят, плащаме по 10 милиона на година ! А ако случайно пък литнат, колко ли ще плащаме ? Корумпени

  10. ЛАМБО
    #8

    От трите чистак нови самолета, 2 не могат да летят !!! Кое им е новото ?!!! Корумпени !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.