Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

1.Увод

0 коментара

Целта на този доклад е да се установят нуждите на агенция Митници на РБ (БМА), както и да се предложи План за приложение на Програмата на Краун Ейджънтс за реформа в митниците (приложение А).

Методиката, използвана при разработването на програмата, влючва анализ на пропуските и оценка на нуждите за извършването на реформа в определените области на БМА, които ще са включени в програмата за реформа. На базата на тези анализи са изготвени препоръки за реформа и модернизация. След разговори с БМА и други партниращи организации бяха определени какви препоръки за реформа ще бъдат включени в програмата на Краун Ейджънтс и кои от тях ще бъдат осъществявани посредством други програми или от самата БМА.

Оценката на пропускитe и нуждите (gap and needs analysis) беше извършена от персонала на Краун Eйджънтс посредством редица диагностични инструменти, в това число и редица ключови показатели, спрямо които беше измерена ефективността на БМА. Ключовите показатели се основават предимно на Блупринтове на Европейската комисия. Определени показатели са подобрени и прецизирани спрямо нуждите на БМА, поради същата причина са добавени и допълнителни показатели.

Анализът е изработен във формата на преглед на документите, предоставени от БМА и от други институции на разговори с персонала на БМА, както и при посещения на гранични пунктове с цел наблюдаване на процедурите.

По време на този процес Краун Ейджънтс имаха известни затруднения, дължащи се на ясното нежелание от страна на предишния директор на БМА да сътрудничи на Краун Ейджънтс. Това продължи до 21 февруари 2002. Оттогава отношенията между Краун Ейджънтс и БМА са отлични, но въпреки това потокът на информация е все още бавен. Основните причини за това са две: общата липса на функционалност на БМА, както и необходимостта висшето ръководство на БМА да се занимава с основни въпроси на управлението и организацията. Поради тези причини е трудно БМА да отдели достатъчно време и ресурси за нуждите на Предварителната фаза на програмата. Ние проявяваме пълно разбиране относно трудната ситуация, както и за проблемите при търсенето на баланс между краткосрочните нужди за "разрешаване на кризата" и дългосрочните мерки в процеса на реформа.

Настоящият анализ е направен в съгласувания срок, но и в рамките на ограничения, свързани с проблеми в намирането на необходимата информация. Следва да се отбележи, че оценката не е пълна и че е нужна допълнителна информация за довършване на определени аспекти на програмата.

Считаме, че информацията, събрана от нас, както и консултациите, проведени от нас, са добра основа както за програмата, която предлагаме, така и за Плана за приложението ѝ.

Програмата покрива ключовия период на нейното прилагане (key implementation phase) до 30 Ноември 2004. Периодът от 1 декември 2004 до изтичането на проекта ще се използва за последна, оценъчна фаза.

По време на програмата работната среда в БМА ще се промени значително, като през този период ще изникнат нови предизвикателства.

Планът за приложение на програмата следователно трябва да се смята за обща рамка за бъдещи действия и е необходимо той да се преразглежда често и подробно с цел да бъдат отразени променящите се нужди на правителството на България и на БМА. Нашите предложения за преразглеждане и актуализиране на плана са дадени в точка 4 по-долу.

Убедени сме, че програмата за реформа ще бъде успешна и нивото на събирането на приходите ще бъде значително повишено. Степента на успеха обаче ще зависи от активното участие и подкрепата от страна на БМА и други правителствени ведомства. Несъмнено ще има съпротива срещу дейностите на персонала на Краун Ейджънтс и БМА, когато започне процесът на разкриването на незаконни практики и прилагането на необходимите мерки за борбата с тях. Колкото по-ефективна стане работата на БМА, толкова повече тя ще засегне действията на престъпните групировки и корумпираните служители. Следователно е необходимо да се осигурят подходящи мерки по безопасност, които да гарантират безопасна работна среда за целия песонал, работещ по прилагането на закона, особено за мобилните екипи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.