Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авариралият участък от новата линия на метрото ще е извън строя неопределено време (Обновена)

Причината е надигане на релсовия път, най-вероятно заради подпочвени води и близостта на Перловската река

26 коментара
Авариралият участък от новата линия на метрото ще е извън строя неопределено време (Обновена)

Тежка повреда на релсовия път ограничи движението метрото до станция "Театрална", която е част от третата линия на подземната железница. Засега няма информация каква точно е причината за повредата, но се предполага, че е свързана със засилен приток на подпочвени води и близостта на Перловската река. Столичната община засега не се е ангажирала със срок за извършването на ремонта. Движението между станциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" бе спряно във вторник малко след 18 часа. Пътниците до кв. "Хаджи Димитър" ще се извозват с автобуси. В момента, по третия лъч на метрото работят 7 вместо 8 станции, като трасето, по което вървят влаковете е от "Театрлна" до "Красно село".

Причината - надгигане на релсовия път най-вероятно заради подпочвени води

"Поради надигане на релсовия път в района на едно въздуховземане, което е на около 200 м от станцията, във вторник се наложи спиране на движението, тъй като това надигане не позволява движение на влакове. Имаме норматив, съгласно който отклонението може да бъде максимум 5 мм, сега е повече, още не сме го измерили",  коментира шефът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев. Той самият не се ангажира със срокове за ремонта.

Братоев също допусна, че причината може да са подпочвени води и близостта на Перловската река. "В близост се намира Перловската река. Веднъж преди пускането на метрото тя вече провокира сторителството, най-вероятно от обилната вода при големите валежи може да има допълнително напояване на почвата", каза още Братоев пред bTV.

Шефът на "Метрополитен" описа и какво следва, без да се ангажира с краен срок за приключване на ремонта. По-късно кметът на София Йорданка Фандъкова заяви през фейсбук - "Преди да има яснота за причините, не може да се даде точен срок за възстановяване на движението в участъка". Тя си пусна снимки в профила и от тунела на метрото.

"Ще се наложи демонтаж на релсите, траверсите, както и да се премахне пътния бетон. След това ще трябва да се почисти и ще видим какво ще препоръчат експертите. Накрая всичко ще трябва да се възстанови", каза той.

Ремонтът ще е за сметка на строителя, защото все още е под гаранция, каза още Братоев. Ремонтът ще трябва да се извърши от строителя "Трейс груп", а Братоев заяви, че не се интересува колко ще струва. "Не сме изчислявали колко ще струва, защото това не ни интересува", каза той в отговор на журналистически въпрос.  

"Спаси София": Факт е поредното некадърно строителство на Фандъкова

"Движението по участък от чисто новата линия на метрото в София е спряно след сериозна техническа авария - релсовият път се е надигнал от преминаващата под тунела река! Това е поредното некадърно строителство на Фандъкова и ГЕРБ, въпреки инвестицията от близо 1 млрд. лева", съобщи във вторник вечерта "Спаси София", която излъчи Борис Бонев за общински съветник.

Изпълнителят на ремонта обаче казва, че реката преминава над трасето на тунела и причината за повредата на релсовия път към момента се изяснява от инженери на място.

"Строител на участъка е небезизвестната фирма "Трейс", която е получила 75 млн. лв. за работата си. Същата фирма, която построи магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, по която караме с 90км/ч, която ремонтира пътя за Своге, където загинаха 20 човека. Това е онази фирма, която построи и западната дъга на Столичния околовръстен път, която многократно пропадаше, бул. "Дондуков", който стана на вълни, "Тодор Каблешков", където закъснението в пъти надвиши срока, бул. "Витоша", чиито плочки не спряха да хлопат, ... Но за всичко това Фандъкова и ГЕРБ оставаха слепи и санкции нямаше. Дали това не е любимата им фирма? Да излезе публично Йорданка Фандъкова", написа "Спаси София".

Автобуси поеха пътниците от неработещия участък

Автобусите до кв. "Хаджи Димтър" се движат с маршрут - от спирка "Театър София" на ул. "Професор М.Бичев", по бул. "Данаил Николаев", гара "Подуене", по ул. "Боян Магесник", под жп моста гара Подуене, по ул. "Ал. Екзарх", по ул. "Тодорини кукли", по бул. "Владимир Вазов" до автобусна спирка метростанция "Хаджи Димитър", по ул. "Черковна", надясно по бул."Мадрид" и до спирка "Театър София" на ул. "Проф. М.Бичев".

Автобусите ще спират и на спирка ул. "Тодорини кукли" по линия 120 в посока бул. "Владимир Вазов".

Авария след авария

През деня в сряда стана ясно, че се е появил теч и в зала на метростанция "Интер Експо център-бул. "Цариградско шосе" в близост до асансьорите, предаде "Дневник". Проблемът не е сериозен, извън тунелът на трасето е не се налага спиране на движението, коментира Стоян Братоев. 

Проблемът с участъка от новото метро се случва само 10 дни след друг гаф, свързан с новата линия на метрото. На 11 януари заради първия по-сериозен дъжд тази зима пропадна тротоара при Медицинска академия.

От Столична община заявиха, че на тротоара са поставени само нови плочки, но не е разкопавано заради метрото. По-късно се лансира тезата, че причината е стар колектор за кабели, за който обаче бе казано, че не се знае чия собственост и така реално виновни по казуса няма. Тротоарът се ремонтира.

Броени дни преди това отново по третата линия на метрото протече станцията на "Хаджи Димитър".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

26 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Boso Garev
    #26
    Отговор на коментар #24

    Сравняваш блокиране на инфраструктурата в Испания заради невиждан сняг със пробив в тунела на чисто ново метро, след 30л на кв.м. за четири дни в София, където само през 2018 валя между май и август 52 дни поред и имаше единични дни с над 50л на кв.м. без нито една такава авария. Все повече се излагаш и със сигурност не успяваш да оправдаеш безумната липса на контрол от страна на общината при изпълнение на проекти. За Фандъкова “качество” е обидна дума. Ти си пиши постове в защита срещу 5лв, докато

  2. Roko
    #25

    Права беше кърджалийската пророчица Цецка: "Ходи пеш бе"

  3. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #24
  4. RumRad
    #23

    Иван Костов е виновен! Тръмп е виновен!Международното положение е виновно.... Фъндъкова е невинна! Бат Бойко е невинен! Общината е невинна! Данъкоплатците са най-виновни и лигично ще платят масрафа както винаги!

  5. .text
    #22

    Релсите се надигат! Бързо бойко да им фърли по 50лв. и да пита добре ли е

  6. Тодор Станков
    #21

    Големият въпрос тук, за 1 милион е - кой разследва, недай боже технеска авария в метрото? По цял свят има независим кантрол, а тук общината-собственик си контролира сама гафовете. Ясно е, че некачествена работа е в дъното на всичко, въпрос на време е са стане трагедия, дано греша, ама кат знаем хитрино как се врътна, тука ще е мазалаооо

  7. someone
    #20

    Абе къде е ПКП-то да ни прати да 'òдим пеш?

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #19
  9. Boso Garev
    #18
    Отговор на коментар #17

    Доста несериозно звучи да ми правиш профил от сорта "При мама и тати" само по един отговор на твоя безумица. Жестоко си се объркал, но то си е за твоя сметка. От теб разбирам, че много дъжд вали само в България и затова само тук спират линия на метрото около шест месеца след откриването му. Явно в 21 век трябва да баеме и да стискаме палци като строим инженерни проекти, вместо да разчитаме на доказани в световен мащаб методи за предотвратяване на такива ситуации. Ами ако се беше случло най-лошото при една такава авария? Какво ли щеше тогава да измислиш? Поздрави на Недялко, прозрачни ми сънароднико без морал.

  10. Пеликан
    #17
    Отговор на коментар #5

    Аз отдавна не рапортувам някому, а ти Боско, скрит нейде из люлинсите соцпанелки, се гушиш в хотел "При мама и тати" и си на тяхната хранилка. Колкото и да е добър един инженерен проект, винаги има изненади. При падналите преди дни дъждове, няма как някоя от споменатите от мен подземни реки да е увеличила дебита си и е довела до повдигането на релсите. Спомням си, че по време на строежа медиите писаха че някъде около военната Академия, имало много сериозен пробив от такава подземна река. Лека нощ, Боско.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.