Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авиодиспечерите от Цюрих са допуснали грешки, твърдят френски експерти

0 коментара

Диспечерската служба на летище Цюрих е допуснала две сериозни грешки, смятат френски експерти от Генерална дирекция Гражданска авиация, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.

Първо, дежурният екип е трябвало се състои от двама диспечери и ръководител на диспечерската зала, като това изискване важи и нощем, когато интензивността на полетите намалява.

Второ, авиодиспечерът е в състояние да предотврати сблъсъка на два самолета дори когато наземната автоматична система за предупреждение не работи. Както стана известно, тази система в момента на сблъсъка е била изключена поради рутинна профилактика. Диспечерът следи курса на самолетите на екрана на радар и ако забележи, че те се приближават опасно, е длъжен да даде на един от екипажите команда за промяна на курса.

Диспечерът в Цюрих е дал такава команда едва 50 секунди преди сблъсъка. Ключовият въпрос е защо не са заработили бордовите системи за предупреждение, смятат френските експерти. Бордовата система на Боинга започнала да функционира с голямо закъснение и не отчела промяната в курса на руския самолет, припомня ИТАР-ТАСС.

По-рано днес руската агенция РИА-Новости разпространи информацията, че екипажът на руския Ту-154 първи е предупредил швейцарските авиодиспечери за опасността от сблъсък. РИА- Новости се позова на руски следовател, чието име не е посочено. Пилотът на руския Ту казал на швейцарските авиодиспечери, че според бордовата предупредителна система самолетът се движи в една и съща траектория с друг самолет. Руският екипаж предупредил за опасността минута и половина преди самолетът да се сблъска с товарния Боинг.

Швейцарската агенция за въздушен контрол Скайгайд отказа да коментира jfld съобщение, предаде Ройтерс.

Вчера швейцарската компания за въздушен контрол Скайгайд призна, че авиодиспечерите са дали нареждане за промяна на курса едва 50 секунди преди сблъсъка, след което двата самолета са започнали едновременно маневра за снижаване и са се сблъскали.

Днес стана ясно, че в доклад на швейцарските власти от миналата седмица е било констатирано, че техниката в швейцарските радарни служби не съответства на стандартите на Европейската агенция за контрол на въздушните полети. Докладът бил разпространен още миналата седмица преди руският Ту-154 и товарният Боинг-757 да се сблъскат на 2 юли над Южна Германия. Ръководителят на швейцарската федерална комисия за разследване на самолетните катастрофи Жан Оверне съобщил, че неговото ведомство е предупреждавало радарните служби за несъвършената техника за контрол на височината на полетите и предлагало оборудването да бъде модернизирано.

 

На мястото на катастрофата на пътническия самолет Ту-154 и товарния Боинг-757 в района на Боденското езеро, Южна Германия до тази сутрин са открити 67 тела от общо 71 жертви. За опознаването на жертвите са пристигнали над 130 роднини на загиналите. От общо 71 жертви при сблъсъка на двата самолета 45 са деца и младежи от Башкортостан. Родителите им, които носят медицински картони, за да бъдат разпознати тленните останки, са придружени от лекари и психолози, предаде АФП.

Досега са идентифицирани само телата на двамата пилоти от товарния Бойнг.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.