Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ има 200 счетоводители, което е отвсякъде рекорд

19 коментара
БДЖ има 200 счетоводители, което е отвсякъде рекорд

В железниците има две фалирали компании - Български държавни железници (БДЖ) и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). БДЖ има 150 млн. лв. дългове към доставчици, 100 млн. лв. плащания към кредитни институции по

заеми, авансово изразходвана субсидия и липса на достатъчно средства за възнаграждения. В НКЖИ има над 80 млн. лв. задължения, изразходвани авансово средства по капиталовата програма и средства от субсидии.

Това обяви в неделя министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, който представи пред медиите отчет на работата на ведомството си за първите сто дни от началото на мандата на правителството.

Само в БДЖ има 200 счетоводители, което е рекорд за държавата, съобщи още Цветков, изброявайки какво е заварил в сектора на жп транспорта. Той обяви, че в системата на железниците ще има радикално съкращение на щата, като ще се започне от администрацията. Съкращенията, според него, ще засегнат около 2000 души. Паралелно ще тече и оздравяване на системата, като една от мерките ще е въвеждането на транзитен пренос на чуждите камиони с вагони.

По-рано пред БНР министър Цветков намери пряка връзка между скандалните сделки в БДЖ, извършени с най-нови вагони на дружеството, и тежкия инцидент във влака София - Кардам, когато при пожар в спален вагон загинаха 9 пътника.

Какъвто и да е изходът от делото, близките няма да се примирят само с пряко обвинените, обясни министърът. Вагоните, в които загинаха пътниците, са били произведени през 1968 г., а по-новите вагони на БДЖ от 1986 година са били продадени на фирма "Оптима" без търг. Мотивът е бил, "че не са достатъчно надеждни".

Този смешен мотив дава основание на вагони на 40 години да се считат по-добри от тези, които са на 20 години, коментира Цветков и отбеляза, че в делото за пожара във влака София – Кардам този скандален факт не се взема предвид.

Така че бившото ръководство на БДЖ и на министерството носи косвена вина за трагедията във влака, заяви министърът.

Това, че железниците продължават да ползват толкова стари вагони, е много тревожно, подчерта Цветков и даде примери и с други скандални сделки. Например от БДЖ са продали на фирма "Арвекс" вагони за по 30 000 евро, а същевременно са купили произведени през 1974 г. и дори с неизвестна година на производство за по 550 000 евро. Тази сделка е вече прокуратурата, посочи министърът.

Отчитайки се, Цветков сподели и други мрачни наблюдения в транспортния сектор.

В автомобилния транспорт е заварен "черен пазар" на шофьорски книжки, фиктивни технически прегледи и огромен дял на сивия сектор. В сферата на информационните технологии има огромно количество договори за доставки без реално функциониращо електронно правителство.

Министърът отчете пред медиите още, че са възложени редица проверки, а част от тях са приключили. Резултатите по 6 от проверките са в прокуратурата, а по случая с пристанище Лом документите също са в прокуратурата заради фалшифициране на подписи, отбеляза Цветков.

Напредъкът по проектите за автомагистрала "Тракия", лот 2; рехабилитацията на жп инфраструктура по линията Пловдив - Бургас, създаването на речна информационна система в българската част на река Дунав, подписаните споразумения за реконструкцията на летище София, лот Б1, бяха отбелязани от министъра като резултат от дейността на администрацията на ведомството му в първите 100 дни на управлението.

По повод на съмненията, че новоназначеният изпълнителен директор на Морската администрация Сергей Църнаклийски е в конфликт на интереси, министър Цветков заяви, че застава зад назначението.

Срещу Църнаклийски са внесени документи в прокуратурата за конфликт на интереси и ако бъдат доказани, министърът ще се съобрази с тях. Досега Църнаклийски беше секретар на Морска администрация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tim
    #21

    на министъра. Трябва да се извадят на светло всички далавери на тройната мафия.

  2. Пеню
    #20

    В НКЖИ работели 16 хил. души.Толкова били и в БДЖ.Според мен жепето е изпята песен.Пътните превози били на загуба.А какво производство за жепепревоз има в България?Така или иначе след няколко години няма да го има.А в проектобюджета а следващата година за транспортна дейност били предвидили 2 млрд лева!?Да плачеш ли да се смееш ли?

  3. така е
    #19

    и в БДЖ.

  4. ядосан
    #18

    затова ли тези дето продадоха новите вагони сега ги връщат и правят на4алници? вижте кои са на местата на смененото раководство на бдж и тогава да говорим

  5. Алекс
    #17

    кой кара влака. А счетоводители - дал Господ.

  6. гювеч
    #16

    по-отношение на пътниче ските превози,мнозинството хора пътуват с леките си коли.работя на гара Искър и всеки ден пресичам осем коловоза. В 17 часа премина влак от 5 вагона и електровоз към Казичене.Влакът пътуваше празен, не се виждаха никакви хора в петте вагона.Това е луда разсипия на пари.

  7. АБФК
    #15

    Преди години чувахме все едни приказки за стабилизирване на Балкан, за да може държавата по-добре да я продаде.Така я стабилизараха, че накрая никой не я искаше.Нещо подобно става и с БДЖ. Подържаме държавната фирма с нашите данъци.

  8. АБФК
    #14

    Героят от филма, бизнесмен отива на работа с влак. Не вярвам да е нямал възможност да си купи лек автомобил.Във Франция, Германия не малко хора ходят на работа с влак. У нас влакът е най-непопулярния транспорт. Защо ли? Иначе експерти в министерствата дал господ.

  9. Блогър
    #13

    Мнения на клиенти, анализи, коментариwww.rail.blog.bg

  10. железничар
    #12

    Ми то и в ДП РВД има толкова. Ама така и трябва да бъде-на всеки влак и прелитащ самолет-счетоводител. Само така ще намалим безработицата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.