Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ най-сетне пак ще вози пътници в спални вагони

11 коментара
Транспортният министър Кристиан Костов (вдясно) огледа новите спални вагони на БДЖ, сн. БГНЕС

Най-вероятно от 1 май съставите на нощните пътнически влакове от и до София - Варна, Бургас, Русе и Силистра отново ще имат спални вагони, стана ясно в четвъртък по време на инспекция на транспортния министър Кристиан Костов на новите 30 спални вагона, доставени още миналата година от Турция, но минаващи досега процедури по сертификация.

 

През април 2012 г. “Българските държави железници“ спряха от движение и последните си осем спални вагона, а поръчаните още през 2010 г. на турската фирма “Тювасаш“ нови съоръжения пристигнаха през юни. Проверката дали вагоните отговорят на български и европейските изисквания отне девет месеца, но вече може да бъдат пуснати в експлоатация.

 

Така за първи път от 30 години пътниците на БДЖ ще могат да спят в изцяло нови вагони, а не предишните ремонтирани втора ръка. Железницата плати за тях над 32 млн. евро без ДДС.

 

Пет от вагоните са приспособени за хора с увреждания, а останалите са конвенционални. Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по три легла, снабдени са с пожаро-известителна система, както и с информационна система. Според директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев в България досега не е имало толкова добре технически снабдени вагони. Те разполагат още с интерком система за връзка, която позволява подаването на информация от един вагон на друг.

 

Вагоните разполагат и с душ-кабина, санитарен възел, помещение за предлагане на топли и студени напитки. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуално регулиране на температурата във всяка кабина, което означава, че се слага края на контролирането на температурата в спалния вагон от шафнера, което често означаваше студ или жега.

 

Вагоните могат да се движат с до 160 км/ч, затова на този етап те не могат да бъдат включвани в международни композиции. Причината е, че по европейските стандарти железниците се движат с до 200 км/ч., а у нас скоростите по релсовия път са доста по-ниски заради остарялата жп инфраструктура.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Николай Георгиев-София Вагоните,разбира се,са впечатляващи/докато не ги нашарят с графити и спрейове/,но извършващата се модернизация на линията Пловдив-Бургас обезсмисля пускането им по южната линия/освен ако нощният влак Пловдив-Варна не започне движението си от София/.Така че остават само дестинациите от София до Варна,Добрич и Силистра и разбира се Европа.Само че изискванията на европейските железници-Vmax=200 км/ч за междуградски влакове/Интерсити и Евросити/-влаковете стрели са друга категория-ограничава

  2. Анонимен
    #10

    до 3 - тоvа е истината триабvа да се подмени релсоvиа пут . за такиvа малки расцтоианиа не триабvа спални vagoni.

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  4. Анонимен
    #8

    Драги незнаещи, Спални вагони се включват в съставите на нощните влакове, когато нормалния човек спи. От Сф през Плевен до Варна е 540 км.и с влак се пътува 7 ч. през деня и 8 ч. през ноща. До Добрич и Силистра повече. Герберите не ремонтираха старите спални вагони и за първи път в историята на БДЖ оставиха хората без тази услуга. С новите вагони се мотаха няколко годни. Дано посочения срок 1 май е последен.

  5. Анонимен
    #7

    2, съвсем нормално е да има спални вагони за отсечки 400-500 км при средна скорост 70-80 км/ч, каквато е в момента.В такъв вагон се стига от Варна до София без човек да усети. Просто е супер пътуване.

  6. Анонимен
    #6

    АНТОН Поправка - "рекордната скорост" е 170 км/час.

  7. Анонимен
    #5

    АНТОН Днес, новини - "Хоризонт", Движат се с 160 км/час. У нас обаче нямаме локомотив за такава скорост. Когато Той откри скоростната отсечка, преди време, ДОКАРАЛИ машина от Румъния! и била постигната "рекордната скорост(160 км/час" (цитат). Боже, дай ни го пак!

  8. Анонимен
    #4

    Бързо ли горят?

  9. Анонимен
    #3

    Можел да се движат с 160 км/час, обаче ще се движат с 60 км/час защото релсовият път не позволява повече. Най-дългото разстояние, което може да сепътува в България е 400 км. Ако БДЖ беше малко от малко европейска железница и действително влаковете се движат с 160 км/час, то това разстояние щеше да бъде изминавано за по-малко от 3 часа. Не мисля, че спалните вагони в тази ситуация са нужни.

  10. Анонимен
    #2

    за 500 км сплани вагони ... alright ли сте ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.