БДЖ най-сетне пак ще вози пътници в спални вагони

Транспортният министър Кристиан Костов (вдясно) огледа новите спални вагони на БДЖ, сн. БГНЕС

Най-вероятно от 1 май съставите на нощните пътнически влакове от и до София - Варна, Бургас, Русе и Силистра отново ще имат спални вагони, стана ясно в четвъртък по време на инспекция на транспортния министър Кристиан Костов на новите 30 спални вагона, доставени още миналата година от Турция, но минаващи досега процедури по сертификация.

 

През април 2012 г. “Българските държави железници“ спряха от движение и последните си осем спални вагона, а поръчаните още през 2010 г. на турската фирма “Тювасаш“ нови съоръжения пристигнаха през юни. Проверката дали вагоните отговорят на български и европейските изисквания отне девет месеца, но вече може да бъдат пуснати в експлоатация.

 

Така за първи път от 30 години пътниците на БДЖ ще могат да спят в изцяло нови вагони, а не предишните ремонтирани втора ръка. Железницата плати за тях над 32 млн. евро без ДДС.

 

Пет от вагоните са приспособени за хора с увреждания, а останалите са конвенционални. Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по три легла, снабдени са с пожаро-известителна система, както и с информационна система. Според директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев в България досега не е имало толкова добре технически снабдени вагони. Те разполагат още с интерком система за връзка, която позволява подаването на информация от един вагон на друг.

 

Вагоните разполагат и с душ-кабина, санитарен възел, помещение за предлагане на топли и студени напитки. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуално регулиране на температурата във всяка кабина, което означава, че се слага края на контролирането на температурата в спалния вагон от шафнера, което често означаваше студ или жега.

 

Вагоните могат да се движат с до 160 км/ч, затова на този етап те не могат да бъдат включвани в международни композиции. Причината е, че по европейските стандарти железниците се движат с до 200 км/ч., а у нас скоростите по релсовия път са доста по-ниски заради остарялата жп инфраструктура.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Одобрявате ли поисканото от здравния министър затваряне на държавата?