Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ посреща лятото със 76 нови вагона втора ръка от Германия (галерия)

Подвижният състав ще се ползва за направленията от София до Варна, Бургас и Русе

21 коментара
Германските вагони ще пътуват по направленията от София до Варна, Бургас и Русе Сн. МТС

Българските държавни железници (БДЖ) ще разполагат със 76 вагона втора ръка от Германия до лятото.

Това става възможно след като "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Дойче бан" (Deutsche Bahn) подписаха договор за доставката им за над 30 милиона лева, съобщи Министерството на транспорта и съобщенията.

Първите 19 вагона ще пристигнат в България през април, а останалите 57 ще бъдат доставени по график до началото на юни.

С тях БДЖ ще модернизира над една пета от подвижния си състав и ще обслужва най-натоварените направления от София до Варна, Бургас и Русе.

Договорът включва доставка на 60 пътнически вагона от салонен тип за пътуване във втора класа, 6 специализирани пътнически вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди, както и 10 вагон-бистра.

Общата стойност на договора е 30.5 млн. лева, която включва и всички разходи по доставката им до България. Единичната цена за вагон възлиза на 391 166 лева.

Подвижният състав отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт, оборудван е с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака. Последният планов ремонт на вагоните е извършен в периода 2018 - 2022 г., а до декември 2023 г. те са били в експлоатация по железопътната мрежа на Германия.

В края на януари министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков обяви, че транспортното министерство и БДЖ са във финална фаза на преговори за закупуване на модернизиран подвижен състав от "Дойче бан".

Седмица по-късно представители на Министерството на транспорта и на БДЖ заминаха за Лайпциг и посетиха базата на "Дойче бан" за оглед на подвижния състав и изчистване на всички детайли по сделката.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Нямам Име
    #21
    Отговор на коментар #20

    Локомотиви в последните години на няколко пъти се купиха - нови, но също толкова грозни като старите. По 3 млн. лева/ бр (ако правилно съм разбрал - става дума за нови) - може и да не е много на фона на общия бюджет и кражби, но БДЖ трябва да се разглежда като бизнес, а не както досега - като бездънна каца. Защо да се харчат 10 пъти повече пари за вагони, ако това ще вдигне цената на билетите в пъти. Или ако го приемем за финансиране - то нека средствата се дадат за железопътна инфраструктура и гари.

  2. brambar
    #20
    Отговор на коментар #13

    И, кво като струват 3 млн. бройката. Това са нищо пари. Колите на олигарсите струват повече. Крайно време е София да въведе драконовски мерки за влизане в града с лични автомобили. Целият град се превърна в един автопаркинг. Срамота

  3. brambar
    #19

    Локомотиви също трябват. Защо обаче БДЖ не купува чисто нови вагони и състави, а взима втора ръка?

  4. Jordan*
    #18

    Пак сте недоволни, като повечето от Вас неса се качвали на влак от 30 години! Последният път като пътувах в 1-ва класа за Варна седалките бяха изкорубени и беше опасно! Вагоните са мръсни и зацапани, а тоалетните са гнусни! И купетата са празни, защото имам познати, които не слизат от автомобилите! Така че, неблагодарници, спрете да мрънкате!

  5. ABV
    #17

    "Вагони втора ръка" за доволното народонаселение трета ръка!

  6. ABV
    #16

    Щом тези вагони са толкова хубави, защо в Германия ги изхвърлят?

  7. ABV
    #15

    Много сме благодарни на "еVроатлантиците", че за народаонаселението на Zадунайски Zиганинистан купуват вагони, които другите изхвърлят, докато за нсо осигуриха чисто нови бронирани мерцедеси!

  8. ABV
    #14

    @mediapool, как успяхте да словосъчетаете "нови вагона втора ръка"???

  9. Жо
    #13

    Преди 8 години София внесе зелените трамваи от град Базел, Швейцария. Швейцарците просто ни ги подариха (защото им излизало много скъпо да ги унищожат) и Столиечна община трябвяше само да плати задължителния данък ДДС от само 18 000 лв за трамвай. За справка, луксозните полски трамваи Песа струват по 3 000 000 лв/брой. Та ,днес зелените "краставици" още кръстосват София, вече 8 години.

  10. anton nikolov
    #12

    Любопитно е къде тези вагони ще бъдат ремонтирани и с какви резервни части.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.