Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Билетът за софийския транспорт ще поскъпва отново

36 коментара
Билетът за софийския транспорт ще поскъпва отново

Столичният общински съвет (СОС) ще обсъди възможностите за увеличаване на цената на билета за градския транспорт след приключването на лятната почивка на градския парламент. Това стана ясно на заседанието на общинарите в сряда. Все още не са обсъждани конкретни параметри на поскъпването.

Очакваният дефицит към края на 2009 г. по сметките на "Столичния автотранспорт" и "Столичния електротранспорт" е 30 милиона лева. Недостигът на средства не може да бъде компенсиран от допълнителните 15 милиона лева, които Столичната община ще отпусне на Центъра за градска мобилност за разплащане с превозвачите.

От двете дружества вече се оплакаха, че не могат да проведат обявените обществени поръчки за доставки на нови превозни средства, защото няма да имат пари да изпълняват договорите. Те поискаха и сключване на нови договори с до 30% по-високи цени за километър пробег на извършваните транспортни задачи, защото работили на загуба.

Ако това тяхно искане бъде прието, билетът за публичния транспорт неминуемо ще поскъпне.

Междувременно Столичният общински съвет одобри сключване на договор за кредит от 18 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. Той ще бъде отпуснат директно на "Столичния електротранспорт" за закупуването на 30 нови нископодови тролея.

Сред клаузите е записано, че в цената на билета за градски транспорт трябва да се калкулира и 5% увеличение, което да стане гаранция за погасяване на кредита.

"Не е задължително цената на билета за градски транспорт да се увеличи заради тази клауза", заяви председателят на градския парламент Андрей Иванов.

Той обаче и не отхвърли възможността билетите да поскъпнат. "Твърде възможно е цената на билета да се вдигне. В момента тя много изостава от цените в другите европейски градове, а след обновяването на автопарка в София ще се движат същите превозни средства, както и във Виена", обясни той.

Средната скорост на движение на градския транспорт в София в момента е около 10 км в час, което значително изостава от скоростта на човек, придвижващ се с велосипед по столичните улици.

За последно цената на билета се увеличи от 60 ст. на 1 лев през юни 2008 година. Тогава оправданието бе големият скок на цените на дизеловото гориво, което за година поскъпна два пъти. През 2009 година обаче горивата се върнаха на цените от края на 2007 година, което не се отрази на цената на билета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

36 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. кака
    #37

    ББ нали вече не е кмет. а и има да се отплаща на разни спонсори с превозвачески фирми..

  2. Бесен
    #36

    Уроди, бензинът поевтинява, но билетчето си остана лев. А сега пък ще го увеличавате! Гадини мръсни! Хора, да саботираме рекетьорите. Никой да не купува.

  3. me
    #35

    Абе ей, как ше изостава цената от на запад? Тоя изобщо излизал ли е от мерцедеса? Пример: Барселона, цена на 10 пътувания - 15 лв (7.5 евро). Едно пътуване = 1.5 лв. По-скъпо ли е? НЕ!!! Едно пътуване важи 1 час и 15 минути. За това време може да се прекоси целия град, да отидеш до магазина и да се върнеш и т.н. С МЕТРО, АВТОБУС, ТРАМВАЙ, ВЛАК, МЕТРО ВЛАК и каквото ви скимне още. За справка тук: отивам до магазина и се връщам 2 билета = 2 лв. Отивам до летището = трамвай, после тролей,после автобус

  4. az
    #34

    Ами като се краде толкова, а същевременно огромни групи ползват преференции това ще е резултата. Малкото останали балъци ще бъдат гърбени допълнително.

  5. qwe
    #33

    Себестойността на билетчето в София 0.27лв. - къде отиват останалите до 1лв.?

  6. Демошефикация
    #32

    Цитираният коментар е Свестен.Относно: Луди! Изоставали???? Дрън дрън!Автор: meПолучено на: 29 Юли 2009 16:43Абе ей, как ше изостава цената от на запад? Тоя изобщо излизал ли е от мерцедеса? Пример: Барселона, цена на 10 пътувания - 15 лв (7.5 евро). Едно пътуване = 1.5 лв. По-скъпо ли е? НЕ!!! Едно пътуване важи 1 час и 15 минути. За това време може да се прекоси целия град, да отидеш до магазина и да се върнеш и т.н. С МЕТРО, АВТОБУС, ТРАМВАЙ, ВЛАК, МЕТРО ВЛАК и каквото ви скимне още. За

  7. Правостоящ
    #31

    днес - билетчето, утре - административните услуги, вдругиден - "повишаване на благосъстоянието и все по-пълното..."

  8. lordcris
    #30

    трябва незабавно да се приватизира градския транспорт.не може от ндк до гарата да се пътува за 60 мин

  9. Пич
    #29

    Това е поредната далавера в общината!!!!Преди 2 седмици казаха, че дружествата на градския транспорт са с 25 МИЛИОНА ЗАГУБИ И ЗАДЪЛЖЕНИЯ и понеже са се справили блестящо има дават още 20 МИЛИОНА ЕВРО,които ще изплащат всички софиянци.Евалла Герб евалла Борисов!!!!!

  10. Наблюдател
    #28

    Осезаемо ще започнат да се чувстват резултатите от дейността на новото правителсто. Те са непрекъснатото повишаване на стандарта на хората! По-високи цени означава по-висок стандарти!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.