Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Близо 100 души дневно се оплакват и консултират на горещия телефон на НЗОК

0 коментара

Над 15 000 телефонни обаждания са получени в здравно-информационния център на НЗОК за първите осем месеца на годината. На "горещия телефон" 0800 14 800 средно на ден са правени по 90 телефонни консултации, съобщиха в сряда от касата. Сред най-често задаваните въпроси от гражданите са какво включва профилактичният преглед, какви стоматологични услуги заплаща НЗОК, как се възстановяват здравно-осигурителни права. Интерес представляват въпросите, свързани с детското и майчино здравеопазване, както и плащането на потребителска такса и освобождаването от нея.

Проявен е интерес към клиничните пътеки за рехабилитация, както и към възможностите за възстановяване на здравно-осигурителни права. Консултантите от "горещия телефон” отговарят и на въпроси, свързани с лекарствения списък на НЗОК и технологията на изписване на различни медикаменти.

Български граждани, които работят в страни, членки на ЕС, се интересуват дали подлежат на здравно осигуряване в България. Сред често задаваните въпроси са за издаването на Европейска здравно-осигурителна карта и временно удостоверение, както и за реда, условията и необходимите документи за издаване на Европейски формуляри. Оплакванията на пациентите са по повод ранно изписване от болницата, преди да е настъпило сериозно подобрение в състоянието им, както и за непредоставяне навреме на епикризата след приключване на лечение и дори отказ да се даде такава, ако не се заплати.

Другите най-чести оплаквания са свързани с откази за приемане на по-тежко болни възрастни за лечение в болница, неизвършване на контролен преглед в рамките на клиничната пътека, липса на достатъчно информация за пациента за характера на заболяването му, както и вземането на допълнителни средства под формата на дарение за фондации, искане за заплащане при сваляне на гипс, поставяне на скъпи консумативи, без да се информира пациентът за онези, които се подават от НЗОК, искане на заплащане на нерегламентирани такси при издаването на болничен лист.

Отговор на въпросите си гражданите могат да получат и в приемната на НЗОК всеки работен ден от 9.30 до 12.00 ч. и от 13.30 до 16.30 ч. От януари до август през нея са преминали 953 човека. За същия период на интернет-страницата на НЗОК (http://www.nhif.bg/) в рубриката “Online консултации” отговори на запитвания са получили над 1300 потребители - граждани и договорни партньори.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.