Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата спира общинските субсидии за автобусните превозвачи при липса на търг

Преференциалните карти за ученици и пенсионери по един модел за цялата страна

0 коментара
Държавата спира общинските субсидии за автобусните превозвачи при липса на търг

Нов модел за разпределяне на държавната субсидия за компенсиране на общинските и частните превозвачи за преференциалните пътувания на деца, пенсионери и полицаи одобри правителството.

Държавата ще спира субсидии на общините, които не са провели процедури за възлагане на превози по автобусни линии с обществена поръчка, предвиждат промените. Заложено е още преференциалните карти за ученици и пенсионери вече да са един и същи вид за цялата страна, а не както е в момента – различни. Това реши правителството, което одобри промени в нормативната уредба.

Ново разпределение на субсидиите

С промените се въвежда нов модел за разпределяне на държавната субсидия за компенсиране на общинските и частни превозвачи за преференциалните пътувания на деца, пенсионери и полицаи, които се возят безплатно.

Правителството вече ще спира средствата за компенсации и субсидии на общините, които не са провели процедури за възлагане на превози по автобусни линии по реда на Закона за обществените поръчки или по реда на Закона за концесиите. Това условие е задължително в съответствие с изискванията на Регламент 1370/2007 на ЕК.

До момента първоначалното разпределение на компенсации и субсидии на общините се извършваше на база броя правоимащи лица и отчетна информация. Това водеше до неизползването на пълния размер от средствата за дадени общини и недостиг за други, е посочено в правителственото съобщение.

С промените разпределянето на средствата ще се извършва на база реалното усвояване на компенсациите и субсидиите през предходните години.

След отчета за деветте месеца на годината общините, на които са преведени повече средства от реално изразходваните за този период, ще възстановяват разликата своевременно, за да може тя да бъде веднага разпределена на другите, на които не им достигат средства, предвижда нормативният акт.

Въвеждат се и нови приложения, съдържащи образци на справки, съгласно които общините предлагат пробег по градски основни линии и междуселищни автобусни линии за субсидиране.

Един вид преференциални карти

С промените се въвеждат единни образци за цялата страна на картите за пътуване с автобус с намалени цени за ученици и пенсионери. Уеднаквяването на тези документи ще помогне за лесното им разпознаване от контролните органи, защото в момента няма единен образец, а всеки превозвач ползва свой.

Заложено е издаването на абонаментните карти за безплатно пътуване да става от общината или от оправомощено от нея лице.

С цел осигуряване на безопасността и сигурността на децата и учениците, изрично е предвидено, че груповите пътувания на децата до 7 навършени години и от 7 до 10 навършени години трябва да се извършват в съответствие с разпоредбите за "случаен превоз".

Прекратява се възможността за заобикаляне на изискванията, според които пътуването се извършва задължително в светлата част на денонощието от водачи, които имат най-малко 2-годишен професионален опит и са на възраст не по-малка от 25 години, а за автобусите е необходимо да са преминали допълнителни прегледи.

Съгласно наредбата децата до 7 навършени години имат право на безплатен превоз по междуградските линии и частните линии нямат право да изискват купуването на билет. Децата между 7 и 14 години пък заплащат половин цена от билета за възрастен. Това изискване обаче не се спазва от всички частни фирми, като контролните органи – Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" - не прави такива проверки и не санкционира нарушителите. Това поставя в неравностойно положение коректните частни фирми спрямо тези, които не спазват нормативните изисквания.

Промените се въвеждат с одобрено постановление на Министерския съвет (ПМС) за приемане на Наредба за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите и изменение в ПМС 66/1991 за определяне минимални размери на намаленията на превозните цени по автомобилния транспорт на някои групи граждани.

Голяма част от превозвачите, включително и големи международни компании, не знаят за съществуването на този нормативен акт и обясняват, че това е причината да не го спазват и да искат плащането на билет дори и за бебета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.