Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Датчаните ще обжалват отхвърлянето им като концесионер на морските летища

3 коментара

От “Копенхаген Еърпортс” са решили да обжалват решението на Върховния административен съд (ВАС) от 20 октомври, което отмени избора на датската компания за концесионер на летищата във Варна и Бургас с решение на Министерски съвет от 7 април 2005 г. Това съобщиха официално от отхвърления концесионер в четвъртък.

Два дни преди това от компанията неофициално казаха, че не смятат да протестират решението на ВАС с мотива, че ставало въпрос за административни актове и запазвайки си правото при неблагоприятни за тях последици да търсят други съдебни решения. Сега обаче от “Копенхаген Еърпортс” заявиха, че ще се присъединят към жалбата на българското правителство, за която транспортният министър Петър Мутафчиев каза във вторник, че е подадена.

В съобщението на датчаните се посочва, че “Копенхаген Еърпортс” уважава независимата съдебна власт в страни като България, които могат да се похвалят с вече установените си демократични принципи и където са налице условия за успешен завършек на открити и икономически обосновани сделки. Това ни кара да вярваме в успешния изход на този процес. Вярваме в прозрачността и справедливостта на концесионната процедура, която би получила признание от всички страни членки на Европейския съюз и която е истински тест за всяка държава по пътя и на присъединяване”.

Компанията потвърди готовността да вложи 25 млн. евро в двете летища още през първата година на концесията, както и сумата от 140 милиона евро през първите 3-4 години от концесионния период. За сравнение вторият в класацията – немско- българският консорциум Фрапорт/БМ Стар, обяви, че спешно ще вложи 15 млн. евро за отпушване на трафика на аеропортовете, веднага след като стана ясно, че съдът разпорежда преговорите за концесията да продължат с  тях и третия кандидат – обединението между “Венси Консешънс” и “Венси Еърпортс”.

“Копенхаген Еърпортс” предложи най-добрите параметри за страната и за пореден път изразява желанието си да спази и да се придържа към всички финансови и оперативни ангажименти, поети в печелившата оферта на компанията” се посочва още в официалното съобщение на датчаните.

Те бяха отхвърлени от тричленката на ВАС, защото не отговаряли на изискванията за опит, за управление на определен брой летища и реализирана инвестиционна програма в тях, както и заради неотстраняване на пропуски в офертата си в установения за целта срок.

От “Копенхаген Еърпортс” припомниха, че управляват най-голямото скандинавско летище – Копенхаген, което през последните две години бе избирано за най-добър аеропорт в Европа. Компанията е стратегически партньор и акционер в летища в Мексико, Великобритания и Китай, Копенхаген Еърпортс и като такъв оперира с над 45 милиона пътници в 13 летища. От началото на 1998 г., компанията е инвестирала 258 милиона евро само в международните си проекти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Петър
    #3

    Дано да спечелят делото и да получат концесията. Но е необходим обществен натиск. За да размърда магистратите.

  2. yanko
    #2

    moje bi v UK za sadrujnitzi s BAA.com?

  3. DK
    #1

    ama ne

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.