Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Децата копират родителите в дигиталните им навици

1 коментар
Децата копират родителите в дигиталните им навици

82% от възрастните и 70% от децата прекарват ежедневно поне по три часа с дигитални устройства в ръка, като има пряка връзка между времето, което родителите и техните деца отделят на това занимание. Това показва ново проучване на Kaspersky - глобална компания за киберсигурност и цифрова поверителност.

Децата винаги наблюдават и копират това, което правят родителите им - това важи и за дигиталните им навици. Ако децата виждат, че родителите им постоянно използват устройствата си, те ще считат подобно поведение за норма и също ще прекарват много време онлайн. Въпреки че понякога може да е трудно да бъдеш модел за подражание, родителите трябва да осъзнават влиянието на своите действия върху поведението на децата си и да се опитват да дават пример, когато става въпрос за правила, свързани с времето, прекарано пред екрана.

Резултатите от проучването показват връзката между времето, прекарано пред екрана, от страна на родителите и децата. По-голямата част от децата и възрастните - 48%, използват устройствата си по едно и също време през деня - в продължение на 3-5 часа. Освен това по-голямата част от родителите са убедени, че както те (62%), така и децата им (58%) прекарват доста време онлайн.

Резултатите също показват, че децата активно адаптират начина, по който използват устройствата, въз основа на начина, по който ги използват техните родители. Например, когато 80% от родителите прекарват по-малко от 2 часа на ден пред устройства, техните деца правят същото. Ако възрастните използват своите устройства повече от 2 часа на ден, децата е също толкова вероятно да направят същото, като едва 19% от случаите показват, че децата, които имат такъв пример пред себе си, прекарват по-малко от 2 часа на ден пред дигиталните устройства.

В същото време, според резултатите от докладите, децата, чиито родители редовно използват устройства, прекарват повече време пред екрана в различни цифрови навици. Например децата, чиито родители често използват джаджи, прекарват допълнително 39 минути онлайн по време на хранене. Междувременно писането на текстови съобщения, докато водят разговори, добавя на децата средно 41 минути екранно време, а споделянето на снимки в социалните мрежи добавя още 31 минути на ден - време, което наистина се натрупва.

Много родители са убедени, че е напълно достатъчно ясно да регламентират времето, което децата им прекарват пред екраните, и да контролират вида на съдържанието, до което имат достъп. Но вместо да се притесняват за ефективни наказания, родителите трябва първо да намалят собственото си медийно потребление, смятат експерти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Този, който твърди че нищо не се е променило, греши. Консерватизмът на българите е пословичен, но в това поколение, което сега се докосва до технологиите, нещата не стоят по старому. Алфа поколението използва технологиите за игра и забавление, т.е. за излизане от реалността. Те не познават света, в който живеят, защото не им се налага да оцеляват в него. Само една малка част от тях използват технологиите за учене.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.