Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До година в София ще се пътува с електронен билет

24 коментара
До година в София ще се пътува с електронен билет

До края на 2007 година електронното таксуване ще бъде въведено във всички превозни средства на столичния градски транспорт, съобщи след заседанието на Столичния общинския съвет (СОС) в понеделник зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов.

СОС прие чешката фирма “Микроелектроника” да изгради системата за електронното таксуване в софийския градски транспорт срещу сумата от 2,9 милиона евро. Така след близо 5 години протакане сагата с въвеждането на тикет – системата е на път да приключи.

По думите на Стоилов фирмата е избрана сред 17 други заради най-ниската предложена цена. Тя ще бъде платена от Столичния общински фонд за приватизация и от грантово финансиране на холандското правителство.

Проектът на чехите предвижда до септември 2007 година системата да бъде изградена в електротранспорта – трамваи, тролеи и метро. Няколко месеца по-късно се предвижда тя да заработи и в автобусите.

Новата система за таксуване ще може да се използва паралелно с обикновените билетчета.

Поскъпване на пътуванията

С един билет ще могат да се ползват няколко превозни средства в рамките на времето, за което пътниците са си купили билет. Плащането ще става чрез отнемане на импулси от смарт карта, обясни Велизар Стоилов.

Администрацията на Столична община е предпочела таксуването да става за време, а не за километри, защото ако се въведял вторият подход “това би довело до дискриминиране на хората, живеещи в по-далечните квартали”, каза зам.-кметът.

Той обаче не обясни дали не е дискриминация фактът, че столичани ще трябва да плащат за задръствания и закъсненията на столичния транспорт.

В почти всички европейски столици електронните билети са както по зони, така и за време.

“Цената и единицата време, за която ще се плаща, ще станат ясни през лятото. Параметрите ще бъдат уточнени след измерването на трасетата”, обясни зам.-кметът по транспорта.

В отговор на въпрос дали новата система ще доведе до ново поскъпване на транспорта в София, Стоилов заяви, че това може да се очаква, тъй като столичани ще могат да сменят по няколко превозни средства с един билет. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. TPOTOAP
    #25

    Ако отидеш пак в Берлин, отваряй си очите по-добре. И чети написаното на гърба на билета.

  2. witch
    #24

    прелитам над софия c електронна метла.

  3. анонимен
    #23

    Как точно oще става таксуването???Възможност 1) Вместо перфоратори ще има устройства за отчитане кога се качваш и други устройства за отчитане при слизане (ръчно) или това устройство ще е само на вратата и то автоматично ще отчита часа на качване и на слизане ли? (ами ако има голямо задръстване и в картата имам 1лв., и ако тази сума на слизане се окаже малко - какво се прави тогава?).Възможност 2) Ако в час пик “вися” на вратата и се налага да слизам и качвам на всяка спирка и системата за отчитане

  4. извън граница
    #22

    В Чехия билетите наистина са за време, но тук транспортът е съвършен. Всички превозни средства се контролират от компютърна система и закъснението дори и с две минути е фатално. Така, че незнам как ще го направят в България. Хората едновременно ще плащат и за време и за нередовни във времето автобуси.

  5. n
    #21

    Да, такава система може да се въведе ако за автобусите и тролеите на градския траанспорт се определи лента, в която само те да се движат. за колите, които влизат и се движат по нея да има сериозни глоби и наказания. Така би трябвало да се намалят задръстванията и придвижването на градския транспорт да става бързо. Няма да се налага да чакам на "Орлов мост" по един час и повече, за да дойде 76 или 204 и да се прибера.

  6. yanko uk
    #20

    4etete i se u4ete

  7. Nemeca
    #19

    Аз защо не съм видялв Берлин където живея пък и в други градове в Германия билети които да са за време. Всичко е разделено на зони и колкото по далече пътуваш толкова повече плащаш. Нашите май пак говорят наизуст

  8. Софиянка
    #18

    Тези фантасмагории ги чета още от втория мандат на Софиянски.

  9. к2
    #17

    Това е пълно издевателство,ние чакаме по 20-30 мин"градския транспорт"и вместо да купят за тези милиони превозни средства ще плащаме за време!? Те се движат с 2 км/ч,чакат да минат всички коли и по три светофара да се сменят -а ние трябва да плащаме,за часове тангъркане по улиците.Накарайте тези съветници да отиват на работа само с градски транспорт!!!Кой ше ни плати времето и нервите съсипани от СКГТ?

  10. Redoven 4itatel
    #16

    Понеже се говори, че в другите страни било така, трябва както е в другите европейски страни депутатите също да пътуват с градския транспорт. А за пътниците ще бъде ли по-удобно? Ромите пак ще пътуват безплатно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.