Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дострояването на "Тракия" още във фаза "бъдеще неопределено"

1 коментар
Дострояването на "Тракия" още във фаза "бъдеще неопределено"

Обществените поръчки за дострояването на автомагистрала "Тракия" в отсечката Стара Загора – Карнобат (около 120 км) ще могат да бъдат възложени на три лота на изпълнители до месец – месец и половина. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Асен Гагаузов по време на парламентарния контрол в петък, определяйки поредния нов срок за задвижване на процедурите за дострояване на аутобана, чиято концесия бе прекратена преди около два месеца.

От края на май досега, управляващите постоянно променят сроковете, сумите и условията за строителите, които ще довършат аутобана, този път с държавни пари. В началото Гагаузов обясняваше, че до края на юли ще има избран изпълнител и през септември ще започне строежът, после сроковете започнаха да се отлагат все повече и повече.

Оправданието за забавянето е "нуждата от наръчник с указания, по които ще се провеждат тръжните процедури, не само за "Тракия", а и за всички обекти, които ще се финансират по оперативна програма "Транспорт", обясни Гагаузов в петък. Сред опозицията пък упорито се говори, че търговете се бавят, защото тройната коалиция не може да се разбере по между си на кои фирми да се дадат поръчките за стотици милиони.

Освен пълен хаос със сроковете, не само за "Тракия", но и за повечето важни инфраструктурни проекти, батакът е пълен и при определянето на парите за строежа. Сумите и източникът на финансиране се променяха всяка седмица – от 100 млн. лв. "предварително" заделени, до 200 млн. лв. за "Тракия" и други магистрали от оперативния резерв, през средства от иракският дълг, за да се стигне в крайна сметка до парите от излишъка. На заседание на министерски съвет този четвъртък правителството отпусна 120 млн. лева от преизпълнението на бюджета за големи инфраструктурни проекти, включително и "Тракия". Преди официалното решение, българските строителни гиганти – фирмите на Васил Божков, "Трейс Груп" и "Главболгарстрой" услужливо предлагаха да вземат строежа на магистралата и временно да работят за собствена сметка.

Не е ясно на каква цена ще се строи отсечката Стара Загора – Карнобат. В концесионния договор се предвиждаше сума от 2.7 млн. евро за км, но е малко вероятно близо 5 години по-късно някой да се съгласи да строи на същите цени. В интервюта Гагаузов споделяше, че не е изключено да се стигне до цена от 6 млн. евр за км.

Невъзможната Тракия

Обществената поръчка за "Тракия" ще се възложи от Фонд "Републиканска пътна инфраструктура", който предстои да се трансформира в агенция към Министерски съвет. Управата на компрометираната пред ЕК структура ще бъде сменена, а изпълнителният директор ще се избира лично от премиера. Промяната се наложи след корупционните скандали и конфликти на интереси във фонда – причина за спирането на всички европейски пари за пътища.

Дострояването на магистралата се коментира от всички правителства след 1991 г. През 2004 г. бе сключен концесионният договор с консорциума "Магистрала Тракия", където "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали" държат 49 на сто, а португалските фирми МСФ, "Лена" и "Сомаг" – останалия дял. На 15 май обаче концесионерът не намери финансиране и договорът бе развален, като два месеца по-късно неговите параметри все още остават засекретени, без да има логично обяснение за това.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. EUROPEAN
    #1

    ЗАЩО НИКОЙ НЕ ПОТЪРСИ СМЕТКА ОТ ВАЛЕНТИН ЦЕРОВСКИ?? ЗАЩО ТОЗИ ПРОВИНЦИАЛЕН ПРЕСТЪПНИК СЕ СПОТАЙВА В АПАРТАМЕНТА СИ НА ПАТРИАРХ ЕВТИМИЙ, ЗАКУПЕН ЧРЕЗ КОМПЕНСАТОРНИ ЛИСТЧЕТА, ЗА РАЗЛИКА ОТ КОРЕНЯЦИ СОФИЯНЦИ, ИЗПРАТЕНИ ДА ЖИВЕЯТ НА МАЙНАТА ТИ ОТ КОМУНИСТИТЕ?!?!? ЗАЩО НЕ ОСЪДЯТ ЦЕРОВСКИ НАЙ-МАЛКОТО ЗА ПОЛОЖЕНИТЕ ПОДПИСИ ПОД ДОГОВОРИТЕ С ПОРТУГАЛЦИТЕ?!?? ЗАЩО ЗАЩО И МНОГО ОЩЕ ЗАЩО......

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.