ДСБ иска повече права за паркиране в “синя зона“

ДСБ иска повече права за паркиране в “синя зона“

Да се свие служебният абонамент за паркоместата в “синя зона“ на София и гражданите, живеещи в такива райони да иман повече възможности за паркиране, но при запазване на правото само за един автомобил, настояха столични общински съветници от ДСБ в неделя.

Те поискаха гражданите, живеещи в "синя зона", собственици на автомобили на лизинг също да могат да паркират в административния район, където имат постоянен или настоящ адрес. Това няма да наруши финансовия интерес на Центъра за градска мобилност, заяви Вили Лилков.

Придобиването на това право ще става чрез удостоверяването на постоянен адрес на лизингополучателя и документите за лизинг на лекия автомобил.

ДСБ засега няма да предлагат увеличаването на правото на паркиране на живеещите в "синя зона" за повече от един автомобил, посочи Лилков.

Партията предлага чрез промяна в наредбата за организация на движението да се ограничи до 10 процента броят на местата "служебен абонамент" в "синя зона". "Има улици, където "служебният абонамент" заема 40-50 процента от общия брой на местата", посочи Вили Лилков.

Според ДСБ режимът на местата "служебен абонамент" трябва да бъде допускан само за осигуряване на паркоместа за дейности, обслужващи сериозен обществен интерес по списък, утвърден от Столичния общински съвет по предложение на кмета на общината.

За да бъде овладян проблемът с неправилното паркирали автомобили, трябва работното време на репатриращите автомобили да стане 24 часа, каза Ивайло Йонков друг общински съветник от ДСБ.

КАТ е абдикирал от задълженията си по отношение на неправилно паркираните автомобили в централната градска част, допълни Лилков. Отчетът на столичната полиция в края на миналата година сочи, че софийската дирекция не може да се справи с неправилно паркираните автомобили, особено през нощните часове около увеселителните заведения, допълни той.

Средно по 15-16 автомобили на ден се репатрират от Центъра за градска мобилност, след като са с поставени скоби, а това е против нормативните актове, посочи Лилков. Той припомни, че вече има внесен доклад за изменение на наредбата за организация на движението, според който това ще бъде забранено. "Докладът обаче отлежава вече осем месеца и не се разглежда", посочи Лилков.

Заведено е дело в СГС срещу Наредбата за организацията на движението в Столичната община, каза още д-р Мирослав Ненков от инициативния комитет срещу текстовете от Наредбата за организация на движението, указващи зоната за паркиране с "винетен стикер".

Основание за жалбата срещу наредбата е събраната подписка от над 500 граждани срещу текстове от наредбата, посочи Ненков.

Споделяне

Още от България

Да подаде ли оставка здравният министър, както искат ресторантьорите?