Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ДСБ: Мирчев пречи на разследването за магистрала ""Тракия

0 коментара

Оставката на шефа на временната парламентарна комисия, разследваща целесъобразността от отдаването на автомагистрала "Тракия" на концесия - Йордан Мирчев, поискаха в петък Демократи за силна България. Той носи вина за бездействието на комисията, заяви пред журналисти депутатът от ОДС и член на ДСБ Иван Иванов.

НДСВ-депутатът Йордан Мирчев си навлече гнева на част от останалите членове в анкетната комисия, съставена на квотен принцип от парламентарно представените партии, след като два пъти с действията си бойкотира нейната работа. Първият път това стана миналата седмица. Тогава той не присъства на свиканото извънредно заседание и комисията на косъм събра подписи за внасяне на проектоешение, което да стопира подписването на концесионния договор до произнасянето на Комисията за защита на конкуренцията. На 23 февруари не изпълни разпореждането на председателя на Народното събрание и отказа да включи решението в дневния ред на заседанието на комисията, се посочва в декларация на ДСБ. Така според тях Мирчев е нарушил правилника за работа на Народното събрание и е блокирал работата на комисията. Затова те искат оставката му, като са получили уверенията на депутати от други парламентарни групи, че ще подкрепат пдписката за оствката на Мирчев.

Отказът да се разгледа и гласува решението показва, че управляващите се стараят да подпишат набързо концесионния договор, да поставят комисията пред свършен факт и да обезмислят работата ѝ, смятат от ДСБ. Според тях мнозинството действа по същия начин, както при опита за приватизация на "Булгартабак холдинг".От своя страна Йордан Мирчев заяви, че не се притеснява от исканата му оставка. Възраженията на опозицията по концесията са на политическа основа, категоричен е той. Действам по убеждението, че на България ѝ трябват пътища, а не да се прави политика преди изборите, за да достигнат проблемните за тях 4 процента, коментира пред журналисти в парламента Йордан Мирчев.

Според него автомагистрала "Тракия" ще бъде с над 30 процента по-евтина от най-евтината, изграждана в Европа. Гледам чисто професионално, не съм адвокат нито на правителството, нито на министър Валентин Церовски, посочи Мирчев. Готов съм да споря с опозицията професионално, аз не правя предизборни неща, а гледам политиката в областта на транспортната инфраструктура, допълни той.

Проекторешението на ОДС за спиране на подписването на концесията до произнасянето на КЗК и на временната комисия противоречи на Закона за концесиите, според който в едномесечен срок от решението на Министерския съвет се подписва или съответно не се подписва договорът, а опозицията иска да се спре разглеждането на въпроса, заяви Йордан Мирчев.

ОДС си позволяват да определят, че има държавна помощ, а това е в правомощията на КЗК, затова становището на ОДС противоречи и на законите за защита на конкуренцията и за държавните помощи, отбеляза депутатът от НДСВ. По думите му в решението на правителството е записано ясно, че след подписването на концесионния договор КЗК се произнася и само ако становището ѝ е, че няма държавна помощ, концесионният договор влиза в действие.

Числата, които посочват от ОДС, са необосновани, опозицията говори за договор, а договор всъщност няма, каза Йордан Мирчев. Той допълни, че се водят много важни разговори с концесионера и позициите на България ще бъдат защитени. България ще получава пари от таксите, от разпределението на печалбата, когато се достигне необходимият трафик, заяви Йордан Мирчев.

На какво основание от ОДС смятат, че трафикът няма да бъде достигнат, попита депутатът от НДСВ. Мирчев отбеляза, че автомобилопотокът много зависи и от технологията на преминаването на границата, а България, влизайки в ЕС с Гърция, Румъния и с някои други страни, ще има и други правила. Тогава няма да има пречките, които в момента карат международните превозвачи да заобикалят България от север и от юг, не само заради транспорт и инфраструктура, а и заради качеството на услугата, която предлагаме на граничните пунктове, допълни той.

Общата стойност на проекта е 717 милиона евро, като в нея се включва изграждане на неизградените участъци, рехабилитация на изградените участъци, изграждане на пътни връзки, както и на северната дъга на околовръстното шосе, каза Мирчев. Той уточни, че в тази сума влизат и първоначалните инвестиции за поддържане и експлоатация на автомагистралата като механизация на снегопочистване и поддържане на електрониката.

Мирчев обясни, че тежките автомобили над 12 тона не трябва да плаща ТОЛ-такса по силата на европейска директива от гледна точка на защита на интересите на международните превозвачи. Тези автомобили ще преминават, без да плащат ТОЛ-такса, но за сметка на това винетната такса ще бъде увеличена реципрочно, а ТОЛ-таксата за леките коли ще бъдат 2.5 цента на километър, всяка друга цифра е измислена, заяви Мирчев.

Във времето за парламентарен контрол пък министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски заяви, че българското правителство не е готово да подпише на всяка цена договор с концесионера за магистрала "Тракия". По думите към момента няма сключен контракт и от тази гледна точка не може да бъдат обсъждани конкретните му параметри.

По отношение на избора на концесионера без търг, Церовски посочи, че още предишното правителство е променило Закона за концесиите, с единствената цел да концесионира магистрала "Тракия".

По думите на министъра оспорваната от опозицията цена от 717 000 000 евро е реалната базисна цена за преговори с кандидата за концесия.

Сегашното правителство си е поставило за цел да довърши политиката, която е правилна - да се допусне частния капитал в изграждане на магистралната инфраструктура, каза още Церовски. Той подчерта, че противниците на този проект са противници за допускане на организирания частен инвеститор.

За първи път в България има капитали с ясен произход, които ще бъдат инвестирани от фирми с ясен произход в проект, който е ясен, добави Валентин Церовски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.