Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕИБ ще чака решението на съда за концесията на “Тракия”

0 коментара
ЕИБ ще чака решението на съда за концесията на “Тракия”

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) ще изчака решението на българския съд преди да излезе с официална позиция за концесията на автомагистрала “Тракия”. Това съобщи в понеделник Волфганг Рот, вицепрезидент на финансовата институция след среща с министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. На нея е било обсъдено строителството на лотове 1 и 5 от аутобана – отсечките Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас, които се финансират от  ЕИБ, уточни Гагаузов. Страната ни е поискала промяна на структурата на участието на ЕИБ във финансирането  на двата лота, за да може да се усвои пълният размер на кредита от 100 млн. евро, обясни той.

Общата сума на досега сключените с ЕИБ договори за обектите на лот 1 и лот 5 е за 120 млн. евро, от които 40 млн. евро са заемните средства от банката, останалите са българското финансиране. По договор те трябва да възлизат на 140 млн. евро.

Идеята на правителството е след разплащането на всички дейности по двата лота, средствата останали от българското съфинансиране да бъдат пренасочени  към други обекти.

До две седмици ЕИБ трябва да отговори дали приема искането на българското правителство за преструктуриране на заема. От представената справка от ЕИБ 2004 г. е най-слабата по отношение на усвояване на отпуснатите от банката заеми. През миналата година сме използвали едва 40 млн. евро от предоставения ни ресурс, докато през 1998 г. на страната ни са били отпуснати 225 млн. евро.

През следващите две години ЕИБ планира да увеличи финансирането за България поне със 100%, съобщи Волфганг Рот. Околна среда и транспортна инфраструктура са приоритетните области, в които банката ще финансира обекти.

Според вицепрезидента на ЕИБ е много странно страна като България, която има множество големи инфраструктурни проекти, да предлага за финансиране пред банката само краткосрочни обекти. ЕИБ предлага и дългосрочни заеми за срок от 20 до 30 години, коментира Волфганг Рот. Дългосрочното финансиране на големи обекти ще е посоката, в която ще се развиват отношенията на ЕИБ с България.

Наводненията в страната и възможностите за преодоляването на щетите от тях са следващият проблем, който ще бъде обсъден между представители на правителството и европейската банка. Според Волфганг Рот само с краткосрочни мерки не може да се преодолеят щетите, предизвикани от климата.

ЕИБ проявява интерес към финансиране на обекти от железопътната инфраструктура, сред които са жп линиите София – Видин и Пловдив – Бургас. От европейската банка уточниха, че се интересуват и от възможностите за кредитиране на частни фирми от малкия и среден бизнес. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.