Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европейски спътник беше изведен в орбита

9 коментара
Европейски спътник беше изведен в орбита
Първият европейски навигационен апарат Giove-A на системата “Галилео” беше изведен в орбита, предаде в сряда ББС. Информацията е била подадена от централния информационен пункт на Роскосмос.

Евросъптникът стартира върху руската ракета-носител  “Союз” от космодрума в Байконур (Казахстан) в 7:19 часа българско време.

Управлението на спътника вече е предадено на Европейската космическа агенция (ЕКА).

Тежащият 600 килограма апарат е направен по поръчка на ЕКА и Европейския съюз. След извеждането му в орбита той ще бъде управляван от диспечерски пункт в Гилфорд Великобритания.

Изстреляният в сряда спътник трябва да трябва да установи радиочестотите, определени от Международния телекомуникационен съюз за системата “Галилео”

За целта е необходимо до юни 2006 година на Земята да бъде получен сигнал от спътника.

Вторият спътник на системата “Галилео”, който има по-сложна апаратура и е способен да предава по-широк спектър от навигационни сигнали, ще е готов за изстрелване в началото на 2006 година.

Планира се той също да бъде изстрелян с руска ракета-носител “Съюз” от Байконур.

До момента са поръчани четири подобни спътника, които трябва да бъдат изведени в орбита до края на 2010 година.

Космическата навигационна система “Галилео” предвижда да осигури в глобален мащаб оперативното определяне на местоположението с грешка от 5 до 10 метра, което е жизнено необходимо за управляването на земния, въздушния и морски транспорт, а също и за решаване на различни приложни (геодезия, полезни изкопаеми, риболов, селско стопанство), научни и военни задачи.

Според плановете на ЕС и ЕКА, глобалната навигационна спътникова система на Европа трябва да наброява повече от 20 спътника. Стойността на цялата програма “Галилей” е около 3-4 млрд. евро.

Изстрелването на сателита беше предвидено за понеделник, но в последствие беше отложено заради откриването на дефекти в наземната система, която трябва да проследява движението на сателита в космоса.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Петър
    #10

    Водите безумни спорове. Вижте фактите. Европейците използват руски ракети носители само защото им излиза по-евтино, отколкото Ариана или совалките. Самият спътник е европейска разработка. Що се отнася до руските пътнически самолети, нито една въздухоплавателна компания в света, освен руските, не ги купува. И то въпреки, че са по-евтини. Това ясно показва, че не отговарят на западните критерии за безопасност и екологичност. А това е от първостепенно значение.

  2. Лорд оф да рингс
    #9

    както и Локхийд и всякакви еврокоптери.. това че нямат качествени пътнически самолети е въпрос само на пари - технологията и умствения капацитет го имат.

  3. Иванушка Дурачок
    #7

    Ха-Ха-Ха

  4. Стефан
    #6

    Смях в залата!!!

  5. Българан
    #5

    Преди около година инженерите в Боинг стачкуваха, че иследователските дейности на Боинг се изнасят в Русия! Кво да прайш, кат им е зле математиката се изнасят по - развити в това отношение държави!

  6. orm
    #4

    да изстрелят първия...Надявам се че ще съм жив и за последния...

  7. Stefan
    #3

    Руските самолети най-лошите в света!Неприятно но факт!

  8. Българан
    #2

    Нали совалката е велика, що не си извеждат спътниците с нея??

  9. Лорд оф да рингс
    #1

    И по технически показатали, и по економичност. Неприятно но факт!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.