Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Германски локомотив ще “говори” на български на родните машинисти

11 коментара
Германски локомотив ще “говори” на български на родните машинисти

Германската компания “Сименс” ще предостави безвъзмездно за една година на БДЖ да експлоатира един от най-модерните им автоматизирани локомотиви. Това стана ясно при посещението на транспортния министър Петър Мутафчиев през седмицата в централата на компанията в Крефелд-Юрдинген, Германия.

Министър Мутафчиев уточни, че локомотивът е напълно автоматизиран и е програмиран да се движи през всички държави от Германия до Турция. Той е програмиран и да съобщава дейностите, които се изпълняват, на езика на държавата, която го експлоатира. Ако българските железници останат удовлетворени от работата на локомотива у нас, ще се обмислят вариантите за неговото закупуване.

Възможностите за извършване на комбинирани превози по българската железопътна мрежа е един от основните въпроси,  поставени от ръководството на “Дойче Бан” при официалното посещение на министъра на транспорта Петър Мутафчиев в Берлин.

На срещата с представителите на германския железопътен превозвач бяха обсъдени евентуалните трасета, които страната ни може да предостави за комбинирани превози. Заложени за разработване в графика за 2006 година са двете трасета за превоз на товари от Кьолн (Германия) до Халкали (Турция) и от Олен (Белгия) до Пирдоп. През наша територия първото трасе минава през Русе до Свиленград, а второто от Драгоман до Пирдоп.

“Експлоатацията на една от най-модерните европейски машини в областта на железопътния транспорт обаче поставят пред родния железопътен превозвач сериозния въпрос с обучението на машинистите, които ще го управляват”, коментира министър Петър Мутафчиев.

Посещението на българската делегация в централата на “Сименс” съвпадна с пускането в експлоатация на юбилейната петстотна мотриса “Дезиро Класик”. Тя е част от българската поръчка за производство и доставка на 25 дизелови мотриси. През юни 2005 година държавният железопътен превозвач “БДЖ” ЕАД е сключил договор за доставка на още 25 мотриси “Дезиро”, които обаче са електрически.

Обновяването на железопътния ни парк с германските машини поставя сериозно въпроса за техническите прегледи и ремонтите, които ще трябва да се извършват, коментираха от ръководството на “Сименс”. В момента се обмисля вариантът от средата на тази година да се създаде смесено дружество между БДЖ и “Сименс” за извършване на тази дейност. БДЖ ще участва с депото във Варна, където в момента се дооборудват и мебелират германските влакове. Идеята е бъдещата база да обслужва техническата поддръжка и ремонта на влаковете на “Сименс”, които се използват и от другите балкански железопътни превозвачи. 

Общо 14 дизелови мотриси от поръчаните 25 влака се движат по различни линии в страната, коментираха от БДЖ. Във варненското депо са доставени и се дооборудват още 3 дизелови мотриси. Останалите 8 дизелови влака ще бъдат доставени до месец май.

От “Сименс” уточниха, че производството на новата поръчка за 25 електрически мотриси ще започне от началото на следващата година. Производството на класическата мотриса вече е серийно и се извършва много бързо. Частите за производството на влаковете вече се доставят в рамките на 10 дни, уточниха от германската фирма.

Досега в “Сименс” са поръчани около 550 мотриси “Дезиро класик” на обща стойност около 1,2 млрд.евро. Освен в България на Балканите немските влакове се ползват и от гръцките и румънските железници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. wetropokazatel
    #12

    za da se spazvat pravata na maltzinstvata triabva da govori i na turski, tziganski i katunarski.

  2. ММ
    #11

    СИМЕОНЕЕЕЕЕЕЕ, ДОКТОРИ НЯМА ЛИ ЗА ТЕБЕЕЕЕЕЕ!!!

  3. Василевче
    #10

    За такава цена ще говори и като ШИНКИНСЕН

  4. gogo
    #9

    Simo, bankata edno vreme beshe na bat slavcho kebabchiata, levoto mudo na kostov.posle hop i ceca sexa neznaino otkude se vze, a nakraia i onia islandski ovchar.

  5. Германофил
    #8

    и няма да сбъркате!

  6. sis
    #7

    глупости говориш - каква банка бълнуваш ?!!

  7. kick
    #6

    Сигурно не съм много навътре в ЖП-то, но все пак две забележки1. ICE има и до Берн , а доколкото знам релефа на Швейцария е значително по раздвижен от българския.2. Не съм имал идеята да пуснат ICE из България, а само ДО България.

  8. жепеец
    #5

    Явно е брато че много неща не са ти ясни.Хубаво е да знаеш че не друго а географията на страната ни не позволява скорости по-високи от 120Км/Ч.А и тази скорост е доста висока като се има предвид контингента от населението , който се обслужва, тоест че се спира на всяко селце и керемидка.Така че без фантазии за ТЖВ , ми да си оправим това дето имаме...

  9. kick
    #3

    За другото не знам, но ми се струва че важен индикатор за вливането на българската ЖП система в ЖП системата на Европейския съюз е възможността по българските железници да се движи високоскоростен влак - от типа на немското ICE или френското TGV. Доколкото знам от новите демокрации в евросъюза дотам са я докарали само в Унгария (има ICE до Будапеща). Като го докарат и до София или поне до Русе...

  10. първи
    #2

    Много е яко да си първи!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.