Германски пенсионни фондове променят пазара на бизнес имоти у нас

Германски пенсионни фондове променят пазара на бизнес имоти у нас

Германски пенсионни фондове търсят големи търговски центрове (Мол) и нови офисни сгради, съобщи в понеделник Валери Вълчев, управляващ партньор във “Фортон Интернешънъл” (Forton International). Единствената промяна, която международната компания, специализирана в търговията с бизнес имоти у нас е регистрирала на пазара, е появата на консервативните инвеститори от страните – членки на Европейския съюз.

Това са нискорискови инвеститори - германски и австрийски пенсионни фондове и застрахователни компании, уточни Вълчев. Те държат на новопостроени търговски или офис центрове, чиято стойност е за над 30 млн.евро. Друго изискване е сградите да са с перфектно местоположение. Инвеститорите държат и на наематели с минимум 5-годишни договори.

Прогнозата на “Фортон Интернешънъл” е, че появата на големите и нискорискови инвеститори в недвижими имоти на българския пазар ще свали нивата на възвращаемост под 8 процента. Според Валери Вълчев, в момента сделки се сключват при печалба между 8 и 9 процента.

Очакванията на специализираната агенция за бизнес имоти е, че германските и австрийските вложители ще останат в столицата, а към по-малките градове в страната ще се насочат предимно инвеститори от Израел и Гърция.

Строителството на Мол-овете в София свали леко цените на наемите на търговските обекти по централните търговски улици, но търсенето на магазини в тази част продължава да е по-голямо от предлагането, съобщи Валери Вълчев. Преди да отворят врати новите търговски центрове, нивата на наемите по бул. Витоша са били средно 120-130 евро/кв.м., а в момента се движат от 80 до 110 евро за квадрат. Предлагане на свободни обекти обаче няма, уточни Вълчев. Ако се появи магазин за отдаване под наем на бул. Витоша или на ул. Граф Игнатиев, то сделката се реализира от 6 до 12 часа след излизането на обявата.

Магазини по основните търговски улици се търсят от световноизвестни марки на дрехи и козметични продукти, за които търговският обект е част от рекламната стратегия и много често наемът на обекта се отчита като част от рекламния бюджет на фирмата, коментираха от “Фортон Интернешънъл”.

Още от Имоти

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?