Големите градове ще имат цифрова ТВ до края на 2009 г.

Големите градове ще имат цифрова ТВ до края на 2009 г.

До края на тази година цифровото разпространение на телевизиите ще е достъпно в големите градове като София, Варна, Бургас, Пловдив, Плевен, Велико Търново, съобщи на пресконференция в сряда Наньо Манев, изпълнителен директор на “Тауърком България”. Дружеството на словашката компания “Тауърком“ бе определено от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за победител в конкурса за първия етап от изграждането на мрежата за цифроворадиоразпръскване. До юни 2010 г. трябва да са готови първите два мултиплекса, словаците обещаха едната платформа за цифрово радиоразпръскване да заработи след около шест месеца. Такова е и изискването на КРС.

Дружеството не разкри размерът на инвестицията, която ще вложи в цифровизацията. Сумата бе определена от Манев като “достатъчно голяма за размерите на българския пазар“.

Компанията ще използва технологията за цифрово наземно видео разпръскване DVB-T, с която се работи на територията на голяма част от Европейския съюз. Така ще се осигури високо качество на картината не само на сателитните, но и на ефирните канали, обясниха от дружеството.

Манев посочи, че цената на цифровото предаване ще бъде с около 30 процента по-ниска в сравнение с тази при аналоговото.

Няма да е необходимо и хората да подменят старите си антени, а новите телевизори могат да приемат цифровия сигнал. За по-старите трябва само да се купи специален приемник, чиято цена не надвишавала 60 евро.

Компанията ще си сътрудничи с Националното управление "Радиотелевизионни

станции" (НУРТС), което е собственост на БТК, за осигуряването на радио-телевизионното приемане. Не е изключено също използването на станциите на мобилните оператори в страната, каза Манов.

Посредством мултиплексите ще могат да се предават по седем или осем телевизионни канала, обясни Роман Фишър, член на управителния съвет на словашката “Тауърком“ и на българското ѝ дружество. Точният брой на каналите е обвързан с качеството и колкото повече са те, толкова по-лош е сигналът.

“Представете си мултиплекса като тръба за данни. Ние продаваме капацитет, мегабити на телевизионните оператори“, поясни Фишър. Според него няма голяма медийна група, която да е готова да плати за целия капацитет с единствената цел да попречи на конкуренцията.

“Тауърком“ участва и във втория конкурс за втория етап от цифровизацията, която трябва да приключи до края на 2012 г., докогато трябва да се изградят още три мултиплекса. От КРС обаче още не са обявили победителя.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес