
Две френски модни къщи, които стоят зад модни линии като "Гучи" и "Кристиан Диор", обявиха, че спират да използват в свои ревюта и снимки на каталози за бельо супер слаби модели, предаде ББС в сряда.
Компаниите LVMH и Kering, които са най-големите в световния моден бизнес,предприеха тази стъпка след продължителни критики, че модната индустрия поощрява диетите, водещи до хранителни разстройства.
Така вече манекенките, които ще се качват на котешката пътека и ще се появяват на снимките на двете модни къщи, трябва да са размер над френския 32, която се равнява на британския номер 6 или на нулевия размер в САЩ. При мъжете минималният размер е европейският 44.
Освен това вече компаниите няма да използват модели на възраст под 16 години в представянето на колекции за възрастни.
Сред брандовете на двете френски модни къщи са също така "Живанши", "Ив Сен Лоран", "Александър Макуин", "Томас Пинк", "Фенди" и "Стела Макартни", както и "Луи Вюитон".
Вестник "Сън" припомня, че през май 2017 г. Франция забрани на сцената да се качват прекалено слаби модели и задължи компаниите да разполагат с медицинско свидетелство, че манекените им са в добро здравословно състояние.
Решението на Kering и LVMH се оповестява по-малко от 24 часа преди началото на едно от най-големите събитията в модата - Седмицата на модата в Ню Йорк. Двете модни къщи очакват техните действия да бъдат последвани и от останалите компании в бранша.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент