Одитът е обхванал авиационното законодателство, организацията за гражданско въздухоплаване, лицензирането на авиационен персонал, летателната експлоатация и летателната годност на въздухоплавателните средства, летищата, разследването на авиационни събития и аеронавигационните услуги.
На заключителната среща след проверката екипът на ИКАО е заявил пред заместник-министъра на транспорта Даниела Никифорова и главния директор на ГД ГВА Георги Стоянов изключително добрите си впечатления от текущото състояние на системата за контрол на авиационната безопасност. Изразено е било задоволство от постоянните усилия за поддържане на високи стандарти за безопасност, отговарящи на международните изисквания, похвалиха се от транспортното ведомство.
ИКАО обаче е препоръчала и мерки за подобряване на работата на ГД ГВА и звеното за разследване на авиационни събития. Изискванията са били основно в посока на увеличаване броя на инспекторите и поддържането на тяхната квалификация предвид обема на авиационната дейност в България и ускорените темпове, с които се разраства българската авиационна индустрия.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Още нещо което забравих да кажа. Доколкото става ясно от смутолевянията на същото това СЗРАС, миналата година е имало потенциално много сериозен инцедент със самолет на БГ еър летящ до Лисабон при който колесника не се е спуснал и се е наложило да го пускат аварийно. Сам по себе си такъв отказ на пътнически самолет е изключително опасен. Двигателите на Боинг 737 са под крилото и при аварийно кацане без колесник се късат от раз, повреждат структурата на крилото и резервоарите в него. Това е просто …
готова рецепта за експлозия, а дори самолетът да е изразходил горивото предварително, при опиране и деформация на двигателя ще има скъсани лопатки от турбината които хвърчат навсякъде и митават през обшивката като с нож. Отделен е въпросът дали при такова кацане няма да има откъснати секции от фюзелажа заради пластичните деформации по време на опирането. Изобщо не ми се говори даже на тая тема. Но ето защо го казвам: след този сериозен отказ, Бг Еър са направили само едно най-обикновено гресиране и са извършили обратния полет до София с пътници на борда. В София става ясно че трябва смяна на хидроагрегат и е сменен. Но дотам самолетът си лети с пътници на борда. Това ако не е абсурд и безотговорност, кажете ми какво е тогава?
Да имало е такъв инцидент. Но не е само този. Доста се и прикриват или омаловажават или не се докладват. За Лилов- даа същия мазник и идиот. Явно го познаваш. Лошоо много лошо.
Леле, тоя Лилов да не е един дебел гьонсурат с мазна физиономия като на анадолски търговец? И с мустаци? Ако е тоя за когото си мисля, тежко на авиацията ни. Той е по-зле и от шефа си. Въобще цялата тая органидация прави впечатление на някакво уродливо соц-учреждение-мастодонт от 70-те. Където се плещи тежко-тежко, правят се доклади, отчети, преизпълняват се петилетки, публикуват се агитационни стенвестници, а свършената работа е кръгла нула.
Браво брато,Не бих могъл по добре да опиша състоянието в ГеДе ГеВеАто. Явно имаш инфо. Бих искал само да добавя, че има и други виновни за това състояние. Цялата авиация знае какво представлява шефа на ГД ГВА и неговата дясна ръка - оня дебелак Лилов. Но министъра като дойде на власт не си мръдна пръста за да промени нещо. А знае за какво става дума (или не му пука!?). Не само това ами и взе че сложи начело на тая изстрадала авиация един балон - учителка, бате!!! Можеш ли да си представиш по голяма …
идиотщина. Този който не се занимавал с авиация ще каже - голяма работа. На него ще му кажа - дано не е голямата работа когато ти се качиш на самолет, за да стигнеш като бял човек до Европа - а вместо това стигнеш на 3 стъпки под земята!!!!! Да пази господ!!!
Да бе, голямата безопасност! Само в последните два месеца има трима загинали от авиационни произшествия, главно поради всякаквата липса на контрал над частните превозвачи от страна на ГъДъ ГеВеА! А произшествията у нас се "анализират" от така наречения сезераст (СЗРАС -специализирано звено за разследване на авиационни събития - кой умствено недоразвит го измисли тоя акроним!!!), който анализира по метода от първата световна война: "Бог да ги прости, ние пак ще летим!"Така например знаете ли каква …
е основната причина според СЗРАС-тите за двете катастрофи наскоро? Тя била, че частните компании не докладвали на ГД ГВА, когато имат технически предпоставки. Поразително! Само дето каква е тая система на контрол, и за какъв надзор и контрал може да се говори изобщо, ако регулаторът не може да накара регулираните барем веднъж на две години да подават актуална информация? Ами в Америка, където ВСИЧКИ авиолинии са частни, как така изведнъж превозвачите докладват за предпоставки когато има? Системата за контрол у нас НЕ РАБОТИ и ГД ГВА е една затънтена и задръстена организация, батка, това е истинската причина за произшествията! Само ако прочетете интервютата на шефове от ГД ГВА в "Криле" тръпки да го побият човек, все едно че чете "Работническо дело"! Питат го от списанието тоя тулуп: какво мислите за бъдещето на една нова нискотарифна компания? А той отговаря: "Компанията е регистрирана по член 511 параграф 3 си на закона за гражданското въздухоплаване актуализиран на 18.3.2001 година съгласно постановление на министерския съвет от 31 май 2004 година съгласувано с решение на Министерство на транспорта от 1 март същата година и в изпълнение резолюция по молба номер 1011 от същата година, и има право да извършва вътрешнотърговски и граждански полети на територията на Република България". Вие разбрахте ли нещо за бъдещето на нискотарифния превоз от това? И представяте ли си какви задълбочени "анализи" на авиационната безопасност се правят в тази организация?!Само това интервю показва, че ГД ГВА е пълна с някакви допотопни баламурници които СИ НЯМАТ ХАБЕР от авиация, камо ли от безопасност! А какво да кажем за самолета на Балкан миналата година който в полет до Испания получи сериозен отказ на колесника
Bullshit!