Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Исканията на туризма стигнаха до синхронизирани ученически ваканции на Балканите

Зимните курорти настояват държавата да ги рекламира в социалните мрежи

2 коментара
Исканията на туризма стигнаха до синхронизирани ученически ваканции на Балканите

Синхронизирани ученически ваканции на Балканите, реклама на зимните ни курорти в социалните мрежи и по балкански телевизии, както и дотация за автобусни чартъри - това са само част от новата порция искания на туристическата индустрия от държавата. Те бяха лансирани от представители на зимните ни курорти по време на среща във вторник с ресорния министър на туризма Марияна Николова в Боровец.

Бизнесът настоява още фокусът да бъде поставен и върху спазването на всички мерки на безопасност. Ски спортовете са едни от най-сигурните и здравословните занимания, единственото струпване на хора е възможно само на лифтове, но и там се взимат мерки за спазване на дистанцията, увериха участниците в дискусията.

Браншът настоява да се обмисли начин за стимулиране на пътуванията с автобус на принципа на субсидиите за чартърните полети, при които държавата плаща по 35 евро за седалка.

Туристическият бранш иска да се запази мярката 80:20 до края на зимния сезон. Тази мярка поема заплатите на работещите в бранша, които обикновено са на минимална ставка. Вицепремиерът Марияна Николова е предложила тази мярка да действа до май 2021 година.

На фона на хвалбите на премиера за пътища и магистралите, които строи, туристическият бранш открои необходимостта от подобряване на пътната инфраструктура и връзката с летищата.

Подобна среща с представителите на всички основни зимни курорти се организира за пръв път от години и бизнесът благодари на министър Николова за желанието ѝ да работи близко с тях в търсене на решения за сезона, е посочено в съобщението на туристическото министерство.

Много добра е инициативата да се събере браншът преди началото на зимния сезон, за да се обсъди актуалната ситуация в сектора, коментира кметът на Самоков Владимир Георгиев. Според него трябва да се разработи рекламна кампания, насочена и към българските туристи, а не само за чужденците.

Именно българите са тези, които спасяват летния сезон по Черноморието. Преди дни община Царево например отчете ръст от 20 на сто на туристите спрямо миналото лято.

Картината не е по-различна и за планинските ни курорти, показват данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), представени от Николова.

В Боровец от началото на годината до 15 август в курорта са пренощували над 86 000 туристи, от които българските посетители са над 36 000, британските гости са били над 22 000, тези от Македония - над 7000, от Румъния - 3000 и от Израел - над 2800.

Важно е от сега да започне и подготовката на сезон 2021, защото прогнозите са, че следващите две години отрасълът ще продължи да се възстановява плавно, но все още няма да е достигнал нивата отпреди кризата, заяви Марияна Николова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дедо Генчо
    #2

    Предлагам за обсъждане следната икономическа доктрина на България: Да се развиват три основни сектора на икономиката:
    1. Строителството - всяко свободно парче земя в България да се застрои с хотели, къщи за гости, бунгала за гости, бараки за гости, вили, хасиенди и имения за да можем да поемем по 20 милиона туристочовека едновременно.
    2. Туризмът - всички фабрики и заводи се закриват, а работещите в тях стават камериери, готвачи, келнери, рецепционисти, чистачки, спасители по плажовете и учители

  2. Илиев Пешо
    #1

    Значи държавата им намаля ддсто, браншът вдига цените,т.е. печалбата, държавата плаща прилична част от официалните заплати , е тези не искат да плащат нищо за реклама да имат още дотации? Съгласен, но държавата да почне с истински проверки за укриване на доходи, заплати под масата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.