Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Италианска компания предложи най-ниска цена за строежа на участък от "Марица"

5 коментара
Италианска компания предложи най-ниска цена за строежа на участък от "Марица"

Италианската компания "Чи Ем Чи ди Равена" предложи най-ниската цена за изграждането на отсечката Оризово – Димитровград (Лот 1) от магистрала "Марица" – 133 129 678 лева без ДДС. Това стана ясно след отваряне на ценовите оферти на участниците в търга в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Отсечката е с дължина 31.4 км. Това прави цена от 2.6 млн. евро на километър с ДДС. Цената на строителството на най-скъпата отсечка на "Тракия" е 2.2 млн. евро на километър.

Почти еднакви са ценовите оферти на четири други участници в търга. Това са Консорциум Марица 1 (българските "Главболгарстрой", ИСА 2000, "Пътстрой" 92 и италианската "Импреса") – 138 850 000 лева без ДДС, гръцката "Актор", която строи Лот 3 на "Тракия" – 139 600 000 лева без ДДС, Обединение Марица 1 ("Трейс груп холдинг" и хърватската "Конструтор") – 139 700 000 лева без ДДС и Консорциум "Марица – Алпине – СК 13” - 139 777 777 лева без ДДС.

Регионалният министър Росен Плевнелиев заяви, че е впечатлен от факта, че офертите са станали все по-професионални и все по-близки. "Никога в последните 10 години от това, което съм виждал в АПИ, не е имало 4 компании, които играят в рамките на 1 млн. лева", отбеляза министърът. Според него, това доказва, че средата е честна и конкурентна, и че в нея компаниите дават всичко от себе си.

Друг гръцки участник в търга – 'Терна" АД предложи цена от 154 510 570 лева без ДДС. Консорциум Щрабаг България – Марица 1 предложи цена от 187 383 916.16 лева без ДДС.

Технически оферти в конкурса подадоха 12 компании, но пет от тях не стигнаха до отваряне на ценовите оферти. Отстранени са гръцката "Джей енд Пи – Авакс", турската "Маша Иншаат Ве Тиджарет", сдружение "Салваторе Матарезе АД – инж. Клаудио Салини Гранди Лавори" АД, Консорциум "Рубау – Софстрой" и "Пицароти – ИПС"

В рамките на пет работни дни транспортното министерство ще се произнесе с решение за избор на строител.

"Никога не е имало толкова малко отстранени участници и това за мен е изключителен рекорд, изключително състезание, невероятна конкуренция. Дълбоко впечатлен съм", каза още Плевнелиев.

Другото важно нещо, според Плевнелиев, е, че "това е една изключителна ценова битка, при която вече няма абсолютно никакво съмнение къде са реалните цени за изпълнението на подобни проекти в България след кризата". Това са цените на "Тракия", заяви Плевнелиев, въпреки разликата от 0.4 млн. евро на километър.

"Най-ниската предложена цена е на голяма италианска компания и тази цена е точно цената на "Тракия”. Виждам едно изключително потвърждение – в едно много конкурентно и честно състезание за цените, на които играем", продължи министърът.

"А това, че БСП и цялата опозиция плюха толкова много в последно време, включително и за това, че държавата е изнудвала компаниите да подават такива ниски оферти, си спомнете какво се говореше миналата седмица в националния ефир като цяло. Ето ви доказателството за едно честно състезание с цените на "Тракия", заяви още Плевнелиев.

Магистралите се правят от експерти и е крайно време политиците да спрат да се упражняват върху темата "магистрали", каза още министърът по повод обвиненията на БСП, че "Тракия" се изграждала върху пепел.

Той призова представителите на медиите да отидат при лидера на левицата Сергей Станишев през октомври и да го попитат дали магистралата се е напукала, обърнала, или е станала на вълни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Хо
    #5
  2. realtrue
    #4
  3. N
    #3
  4. nabludatel ot chujbina
    #2
  5. запознат
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.