Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изграждането на метрото към "Левски" започва през март

Участъкът през "Подуяне" и "Слатина" ще е дълъг общо 9 километра

4 коментара
Изграждането на метрото към "Левски" започва през март

Разширяването на третата линия на столичното метро ще стартира през март. Тогава ще започне строежът на нови 3 километра от "Хаджи Димитър" до "Левски", обяви в четвъртък столичният кмет Йорданка Фандъкова.

"Столичният общински съвет прие предложението ни за осигуряване на 12.8 млн. лв. от общинския бюджет, с които да стартираме изграждането на новия участък", написа във фейсбук Фандъкова. Цялата трета линия е с дължина 21 км. 12 от тях вече са налични. Предстои изграждането на два участъка през "Подуяне" и "Слатина" – с обща дължина 9 км.

В четвъртък общински съветници от всички политически сили дадоха "зелена светлина" на доклада за начало на строителството на новите 9 км. метро. Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 – 2026 г.

Средствата тепърва ще се защитават

"Двата участъка са включени за съфинансиране в Плана за възстановяване и устойчивост с 300 млн. лв. Тези средства представляват под 50% от цялата сума, необходима за изграждането, но е ключова за строителството", каза още Фандъкова. Тя се обърна към общинските съветници от всички политически сили и ги призова да защитават договореното съфинансиране от Плана за възстановяване.

България е единствената държава в ЕС, която все още не е готова с Плана си възстановяване и устойчивост и съответно той не е одобрен от Брюксел. Ресурсът по целия план е 12.6 млрд. лв. Страната ни вече изпусна възможността да използва авансови средства по него през 2021 г.

"Всички останали средства ще бъдат осигурени от бюджета на Столична община и чрез инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, за преговори с която получих мандат от общинския съвет", казва още Фандъкова.

Разчети

Очакванията са тези два участъка да обслужват 160 000 души с тенденция за нарастване във времето.

Метростанциите на първия 3-километров участък през "Подуяне" ще са следните - станция "Стадион Георги Аспарухов", разположена под южното пътно платно на бул. "Владимир Вазов", на кръстовището с ул. "Васил Кънчев" и ул. "Река Велека" до стадиона.

Станция "Тракия" е разположена на кръстовището на бул. "Владимир Вазов" с ул. "Витиня", западните входове на станцията са свързани със съществуващия подлез под булеварда до ул. "Слатинска река"

Станция "Владимир Вазов" е на кръстовището на булеварда с ул. "Станислав Доспевски", между ж.к. "Левски В" и ж.к. "Левски Г". След тази станция се планира изграждането на нов буферен паркинг, който да се използва от автомобилите, които влизат в столицата.

Метростанциите по втория 6-километров участък от ул. "Шипка" при Военната академия през кв. "Гео Милев" и "Слатина", покрай "София Тех Парк" и зала "Арена Армеец" до бул. "Цариградско шосе" също вече са ясни.

Първата метростанция ще е разположена на кръстовище на бул. "Ситняково" и ул. "Гео Милев". Втората е на кръстовището на ул. "Николай Коперник" и ул. "Гео Милев".

Следващите две са на територията на ж.к. "Слатина".

Петата станция обслужва зала "Арена Армеец" и "София Тех парк" на бул. "Асен Йорданов".

Последната станция ще е на бул. "Цариградско шосе" и ще удобна да обслужва жилищните и административни сгради на ж.к. "Младост" и кв. "Полигона". При тази станция е предвидено изграждането на подземен буферен паркинг. В момента текат процедурите за избор на изпълнители на този участък, като очакванията са те да приключат до средата на тази година.

Договори

През есента на 2021 г. "Метрополитен", който е операторът на софийското метро, подписа три договора за изграждането на три станции и прилежащите им тунели от разширението на III линия на софийското метро под бул. "Владимир Вазов" в кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г".

Единият договор е с "Трейс Груп Холд" АД, изпълнител на Обособена позиция 2, включваща изграждането на метростанция "Тракия" и прилежащия ѝ тунелен участък до метростанция "Ст. Георги Аспарухов".

Вторият договор е с дружеството "Джи Пи Груп" АД, което ще изпълнява Обособена позиция 3, включваща изграждането на метростанция "Ст. Г. Аспарухов" и прилежащият ѝ тунелен участък до действащата станция "Хаджи Димитър".

Третият договор е с фирма "Монолит София" АД, която ще изпълнява Обособена позиция 1, включваща изграждането на метростанция "Владимир Вазов" и прилежащия ѝ тунелен участък до метростанция "Тракия".

В момента изпълнителите работят по проектирането и организацията на строителните площадки – в т.ч. създаването на временна организация на движението по бул. "Владимир Вазов" с цел обособяване на площадките в рамките на месеците март и април и започване на същинската работа по изграждането на метростанциите и тунелите.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Dante Alighieri
    #4
    Отговор на коментар #2

    Стига бе, не думай?! Да не си ползвал метро скоро?

  2. т€еритория на Мики Маус
    #3

    Какво метро бе! Билета трябва да стане 8 лева, за да покрива цената на тока!

  3. rusonefil
    #2
    Отговор на коментар #1

    Точно при метрото не е проблем. Който не плаща, не влиза.

  4. Dante Alighieri
    #1

    Интересно, с оглед на маршрута, това дали ще бъде първият участък на метрото за безплатно ползване? Ако не, то как ще компенсират представителите на народа чангара за неудобството да плащат услугата?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.