Преди три месеца Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) определи условието за опит в общини с такова население като дискриминационна. Основният мотив бе, че само Столичната община има по-голямо население и конкурсът практически е филтриран само за фирми, които вече са се нанесли на този пазар. Като ограничаваща конкуренцията бе определено и условието за оборот от 40 милиона лева за последните 5 години.
Кметът Бойко Борисов първоначално се съобрази със становището на КЗК и отмени конкурса. Месец по-късно обаче той отново бе обявен със същото "дискриминационно условие". Зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов заяви, че решенията на антимонополната комисия са препоръчителни и Столична община няма да се съобрази.
Той изрази опасение да не би да дойде някоя фирма от малък град и да не може да изпълни високите изисквания на Столичната община за поддържане на доброто качество в градския транспорт. Поради тези изисквания "Биомет" и "Етап-Адрес" влязоха в графата "фирми от малки градове".
В момента 16 от 95-те линии от градския транспорт в София се обслужват от четири превозвача след конкурсна процедура от 2007 година. Общинската фирма "Столичен автотранспорт" обслужва 9-та и 111-та линии, "Карат С", "Юнион ивкони" и "Еридантранс" обслужват останалите линии с номера 27, 30, 42, 54, 59, 68, 72, 73, 74, 84, 90, 150, 260 и 404, съобщи БТА.
Всичко това се случи въпреки официалното съобщение на Столична община от 9 юни, в което се казваше, че кметът е "заповядал" на своя заместник по транспорта Велизар Стоилов да премахне от документация критикуваните от КЗК условия. Той разпореди още Стоилов да внесе новите условия в Столичния общински съвет (СОС).
Преди повече от една година Борисов отново спря тази процедура след като заяви, че му се струва съмнителна. Тогава той каза, че спира конкурса, защото се съмнява, че неговата администрацията го провежда достатъчно прозрачно.
След финализирането на конкурсната процедура под общински контрол ще останат едва 1/3 от автобусните линии в града.
Освен подозренията за задкулисни действия, новият конкурс може да доведе до нова транспортна стачка в София. Синдикатите в градския транспорт са срещу приватизацията на автобусни линии. Миналата година те успяха да сключат споразумение с общината отдаването на частници да бъде спряно. За администрацията на "Московска" 33 документа явно има само декларативен характер.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
на тях им стига, че са собственици на автогарата и това е драстично нарушение от което трябва да се поинтересува КЗК. Така че ропотът за линиите от градския транспорт е като "смешен плач".
Справка - 72 и 73.
Резултат от конкурса за концесия на софийски градски автобусни линии:1. Поскъпване на билети и карти.2. разредени и нередовни лринии - и сега на частинте линии не се търси сметка за неспазване на разписанията. GPS има на практика само за общинските автолинии. За другите се замижава. Нали се сещате защо - джоб-параса! Пълно издънване до сега с 404-те линия. Няма разписание, няма санкция. тотален хаос. Така е и с другите линии.3. Нямат сервизи, нямат гаражи на подходящи места. Нулев пробег - от 2 до …
5 пъти по-голям. Обслужване в фирмени сервизи на производителя. Цена за сервизен час от 60 до 140 лева. Нали се сещате кой плаща.4. задръстванията в София ще станаг още по-гигантски - кой е луд да плаща по 2 -3 билета по 1 лев сега, по 1.50 лв утре и по два лева други ден. Всички които работят ще се движат с колите си, пенсионерите пеш.5. Ще внедряват още електронни системи за таксуване и контрол за по 45 или 10 милиона лева. Кой ще плаща това? А комисионните по тези сделки кой ще лапа? Ясно нали!6. София все по-силно се премества към Ориента.Няма нужда от специалисти. Те всичко си знаят! Лапат и няма спиране.Затова всичко живо бяга на запад. Особено младите. И няма връщане.