Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Концесионерът на столичната чистота “работи без печалба“

13 коментара
Концесионерът на столичната чистота “работи без печалба“
Концесията на чистотата на София не носи никаква печалба, а само покрива направените инвестиционни разходи, декларираха в четвъртък от “Новера“ пред Столичния общински съвет (СОС) при обсъждане на новата план-сметка за чистотата на града. Дружеството е собственост на инвестиционния фонд “Екуест“, който преди повече от половин година закупи фирмите на Румен Гайтански – Вълка ДИТЦ, “Волф“ и “Чистота – София“.

Като основни теми, освен печалбата, се оформиха безпорядъкът в разположението на кофите из града, наложилия се като вечен въпрос с GPS – системата за контрол и отчетността на направените разходи.

Представителят на “Новера“ Емил Георгиев обаче успя да избегне директните отговори на всички въпроси, които касаеха точни цифри. Проблемът с цената на сметта в София бе поставен от председателя на групата на ДСБ Димитър Бъчваров. Той настоя концесионерът да обясни защо взима по 100 лева за всеки извозен тон боклук до депото в “Суходол“. Бъчваров обясни на Георгиев, че всяка транспортна фирма, използваща камиони, които могат да транспортират до 1 тон, ще извърши същата услуга за 40 лева и пак ще е на печалба.

Представителят на концесионера заяви, че не разбира това и помоли Бъчваров да му предаде данните си за анализ. “През първите години от концесията няма да има никакви печалби. Разчетът е направен за покриването на инвестиционните разходи“, заяви Георгиев.

Бойко Борисов дръпна критична реч като заяви, че концесионерът или ще чисти по-добре, или “неговата работа няма да стане“. Той изнесе статистика, според която извозваните количества смет за последните няколко месеца са намалели с около 250 тона на ден. “През миналата година балирахме по 1000 тона на ден, сега през електронната везна в “Суходол“ засичаме не повече от 750 тона“, обясни Борисов.

Кметът разкри, че досега винаги се е намирало лоби в СОС, което да приеме план – сметката за чистотата на Столичния инспекторат. По думите му това всъщност била сметката на самия концесионер. “Тази порочна практика ще престане“, заяви Борисов, въпреки че през последните две години неговата администрация изготвя въпросната план-сметка, а шефът на инспектората Гален Ганчев бе назначен по негова препоръка.

Единственото обещание на “Новера“ бе за въвеждане на GPS – система за контрол на камионите по чистотата. Това трябва да стане до средата на март тази година.

В крайна сметка всички политически групи в СОС заявиха, че София в последните месеци става все по-мръсна. Отговорът на концесионното дружество бе, че ако се дадат повече пари, ще се чисти също толкова в повече. Емил Георгиев обяви като голям проблем пред чистенето на града и задръстения от автомобили център. “Вие (б.ред. концесионерите) сте дошли пред СОС, за да обясните, че нищо не можете да обясните“, заключи общинският съветник от ГЕРБ Атанас Черешаров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. sam
    #14

    A kak "valka" stana miliarder?S rabota na zaguba?Pojarnikara dneska gi ponahoka, utre ste im otpusne dopalnitelni milioni (tihomalkom) razbira se i gotovo.I te dovolni i negovoto se e uvelichilo, a naroda blee i vika manna dokato go strijat za poreden pat.Taka stavat tezi raboti.

  2. Карина
    #13

    много са го закъсали.

  3. pe6o
    #12

    Е, неможе веднага да си купи "Бентли". Ще трябва да почака още няколко месеца.

  4. Ivan
    #11

    Абе хора вие какво си мислите.Макларън за 330-350 хиляди паунда как се избива. Това е сериозна инвестиция, без която не може.Концесиионерите са принципни, честни хора, които мислят и работят единствено за общественото благо.

  5. наблюдател
    #10

    Решението на въпроса с плащането на ЧИСТОТата на София -много милиони,минаващи през банката на любовницаята на Кмето,е много лесно:-ДА НЕ ПЛАЩАМЕ НИЩО докато не дадат точен отчет за всичко,включително и БЕНТЛИ,МАККЛАРЪН и тн.Но ние сме телета,а не хора.Всички,до един,да не плащаме и нещата веднага ще се оправят.Дали ще стане?...

  6. поп Грую
    #9

    Някой да е виждал таково животно от петнайсетина години.Поне откакто Столична община се отърва от отговорността да почиства София със своя фирма и я даде на концесия. У нас концесията вече е символ на грабеж,благодарение пак на нас българите.

  7. екосапиенс
    #8

    истинската чистота си има ключовите думи - "минимално сметоотделяне", "разделно събиране", "максимално рециклиране", "комбинирано енергийно оползотворяване", които май са непознати и за ББ...

  8. абсурдистан
    #7

    а някой разбра ли какво обясни черешаровтой горкият си е едно просто ченге от метрото,но много се напъва да е личностда,ама не

  9. Ивайло
    #5

    четете на:http://bezprizorni.forumotion.com/forum-f8/topic-t19-45.htm#3279

  10. Az
    #4

    Да ми дадат на мен концесията, като не са на печалба!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.