Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Корабът "Вера Су" бе обявен за потънал, застрахователите ще платят разходите

12 коментара
Корабът "Вера Су" бе обявен за потънал, застрахователите ще платят разходите

Корабът "Вера Су", който заседна край защитената местност "Яйлата", беше обявен за потънал от Изпълнителна агенция "Морска администрация“.

Застрахователите на плавателния съд са поели ангажимент да възстановят вече направените, както и бъдещите разходи на българската страна. Това съобщи министърът на транспорта Христо Алексиев на видеоконферентно заседание с представители на ИА "Морска администрация" и членове на местния щаб, информира Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Потопеният кораб

Машинното отделение на товарния кораб е наводнено, в корпуса на плавателния съд има пробойни. Така корабът вече не може да бъде спасен, а само да се предприеме акция за изваждане на потънало имущество, каза кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация" на брифинг на морската буна в Каварна в понеделник вечер, след като през деня беше направен оглед на кораба от водолази.

Машинното отделение е запълнено с вода и корпусът на кораба е компрометиран. Причината са вратите, които не са с достатъчно добро уплътнение. Така плавателният съд се смята за потънало имущество, обясни той.

Корабът е в заседнало стабилно състояние, което не позволява да се пречупи. Няма как и да потъне повече, тъй като е изцяло легнал на дъното.

Българските власти очакват корабособственикът да обяви, че или изоставя кораба, или ще продължи да извършва някаква дейност по извличането му като потънало имущество.

Има възможност да се отворят люковите закрития, за да бъде разтоварен товарът, но операцията ще бъде много сложна.

"С корабособственика нещата са по-сложни, тъй като комуникацията ни е сложна, освен това има правна част, която "Морска администрация" не може да покрие сама", каза капитан Венцислав Иванов.

Работата при рискови условия

Капитан Венцислав Иванов По време на видеоконферетната връзка с транспортния министър капитан Венцислав Иванов посочи, че от началото на действията по спасяване на кораба от страна на държавата, вълните в района не са падали под 2-3 бала.

Реално, атмосферните условия са позволили на кораба да се работи едва 3 дни и то при огромни рискове, казва капитан Венцислав Иванов.

В малкото благоприятни от метеорологична гледна точка дни, са извършени необходимите водолазни огледи, осигурен е достъп до кораба, източени са над 30 тона гориво и смазочни материали, освободени са около 300 тона от товара, изграден е фарватер за безопасното приближаване на технически и плавателни средства до кораба, плавателният съд е укрепен с котви и въжета, за да не се разруши от сблъсъка със скалите и целият екипаж е евакуиран.

"Представителите на компанията по спасяване заявиха пред мен, че това е много сложна операция, за която те не поемат гаранции в разумни срокове", казва транспортният министър. Според него координираните действия на българските институции са най-правилното решение в този момент.

Христо Алексиев смята, че няма забавяне от страна на държавата по спасяването на кораба.

Оттук нататък предстои плавателният съд да бъде разтоварен, да бъде укрепена пробойната в корпуса и да бъде изведенкорабът. Най-оптимистичната дата за започване на операцията по разтоварване е 1 ноември.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ощавен маркиз
    #12

    Пълен провал! Ако Баце беше на власт, щеше да спи една седмица до турецкия корабль, в ДЖИПКАТА, дет са вика, щеше да разгъне и влачене, баржене и помпещи маркучи за отровата, НО немаше да се изшумолява от катастрофалната ситуация. Убеден съм! А где бяше Рундьо Решетков, мастерът служебни кабинете, през тва време? Що ги не пришпори, що се не яви лично /и с многобройната си охрана/ на Яйлата, па да види, "потъва ли /му/ корабът или мое да го измъкне в по-глубокото". Мда. Поведение на юмручест шофьор

  2. полк. Дрангов
    #11

    Радевите пудели!

  3. бат Ники
    #10

    Има един момент, който всички се правят, че не забелязват. Къде са спали ВМС и Гранична полиция по време на инцидента. И двете служби разполагат с локатори /поне на теория/, с които трябва да извършват непрекъснато наблюдение на териториалните води, че и даже и извън тях. При положение, че виждат, че корабът значително се отклонява от фарватера, и двете служби са длъжни да направят опит за връзка с кораба, а при необходимост да изпратят и катер. Вече почти месец никой не смее да повдигне този въпрос.

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  5. Стефанов
    #8

    Честито радеф , продължаваме промяната, а?

  6. Територия на Мики Маус
    #7

    Хах, е*@ти държавата!

  7. Диана Илиева
    #6

    От седмици нищо не се право за този кораб! Започвам да се чудя, има ли нещо, с което нашата държава да може да се справи?!? Когато времето беше топло и спокойно, никой пръста си нр помръдна - ни да го разтовари, ни да запушва пробойни с водолази, ни да се опитат да го изтеглят назад … На кскео се надяваха?!? Някак проблемът да се разреши от самосебе си :( Егати и умрялата държава сме!

  8. olele
    #5

    ако беше жив Илия завалията, го взимаше одма тоа колаБ да го нареже за скрап....и целокупното управление на БГ щеше да му пляска...неможачи

  9. Контрапункт
    #4

    Корабът, по прежнему, си е заседнал, тъй като е опрял дъното в крайбражната зона, но палубата му НЕ Е под вода, а НАД нея

  10. Горскио
    #3

    Егати некадърниците нищоправци. Морски капитани с фишута. Трябваше да позволят на истинските моряци от 10-ина метровите риболовни катери, ловуващи покрай Яйлата да го разтоварят и изтеглят този кораб. Хората имаха интерес да не им се изтрови рибата с азотни торове. А единственият интерес на чиновниците от Морска администрация е да им вървят заплатите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.