Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Купувачът на БМФ иска да отложи обещаните инвестиции с 3 години

7 коментара
Купувачът на БМФ иска да отложи обещаните инвестиции с 3 години

Германско-българският консорциум "Кей Джи Маритайм Шипинг" е поискал да отложи с три години обещаните инвестиции в закупеното от него "Параходство Български морски флот" (БМФ). Това съобщи в сряда Емил Бозуков, председател на Надзорния съвет на Агенцията за следприватизационен контрол (АСК).

Договорът между държавата и "Кей Джи" за 70% от акциите на БМФ предвижда инвестиции в размер на 779.88 млн. лева за 10 години, като за първите пет години инвестициите са 372 млн. лева. Новият собственик на БМФ се ангажира да закупи 25 нови кораба при сключването на сделката. Купувачът дори заяви, че е почнал преговори с корабостроителници в България, Япония и Южна Корея за закупуването на 21-25, 35-40 и дори 200 хиляди тонни кораба.

Законът за приватизация и следприватизационен контрол (ЗПСК) дава възможност на купувачът да поиска разсрочване на задълженията, но за това е необходимо разрешение на Министерския съвет, обясни Бозуков. В момента АСК е поискала становище по случая от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а след това искането ще бъде внесено в Министерски съвет.

През август миналата година "Кей Джи Маритайм Шипинг” придоби 70 на сто от акциите на “Параходство Български морски флот”, като заплати 440.1 млн. лева. Държавата прие офертата на консорциума именно заради обещаните инвестиции.

Трийсет на сто от акциите на купувача на БМФ "Кей Джи Маритайм Шипинг" са на българската компания "Адванс Пропъртис" – собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Те пък притежават фармацевтичното предприятие "Биовет Пещера" и имат инвестиции в недвижими имоти. Останалият дял е на "Кей Джи Маритайм Партнърс", в която 99% държи германският корабен чартьор "Мартрейд Шипинг енд транспорт", регистриран в Дюселдорф, а останалият процент е на индийския корабен мениджър "Акорд Шип Мениджър".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. АБФК
    #9

    И Фрапорт бе българо-немски кконсорциум, после се оказа само ТИМ.

  2. Ха-ха
    #8

    като продаваме по размер на обещани инвестиции, а не кеш.

  3. Ivan Iskrenov
    #7

    obeshtavat, lajat, posle korumpirvat niako darjaven chinovni, moje i ministar i dotam s investizionnite zadaljaneia- kato vitza za 2- ta tzigani, deto iskali da privatizirvat Kremikovzi

  4. 07
    #6

    а нашите глупаци (дали?) трай коньо за зел. трева..

  5. чарли
    #5

    Малкото момче с голямата чанта!То ще си каже!

  6. stoyan
    #3

    koga 6te ni virnete na rabota

  7. наблюдател
    #2

    Господа,отдавна писах във форума,че от момчетата от Перник не може да се очакват такива неща . Те са учили по разни университети в Украйна и др. където са ги учили само на действие събиране , а не изваждане.Още със идването си в БМФ показаха,че това го умеят добре. Изпродадоха света - всичко което е събирано и стопанисвано в продължение на 120 години и от време на време излизаха в СМИ като говореха за грандиозни проекти - купуване на 20-25 кораба амблок , на 10 кораба амблок , за 2 х 200 000 тонни

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.