Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

КЗК отмени избора на строител на Северната скоростна тангента

50 коментара
КЗК отмени избора на строител на Северната скоростна тангента

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени избора на италианската “Салини-Импреджило” за изпълнител на строежа на Северната скоростна тангента, която трябва да свърже автомагистралите “Люлин“ и “Хемус“ по околовръстното шосе на София. Причината за отмененото решение на Агенция “Пътна инфраструктура“ (АПИ) е, че избраната за победител в обществената поръчка фирма не е доказала, че предложените от нея експерти за три от ръководните длъжности на обекта отговарят на поставените от възложителя изисквания.

 

КЗК е разгледала случая по жалба на консорциума “ХПВС- ССТ”, който даде най-ниската цена за построяването на 17-километровата отсечка, но техническото му изпълнение бе оценено най-слабо от конкурсната комисия. Антимонополният орган е установил, че победителят не е дал и в поисканата му допълнителна информация доказателства, че ръководителят на обекта, неговият заместник и отговорникът по безопасност отговарят на поставените изисквания, неговата оферта е трябвало да бъде отстранена.

 

Така комисията връща процедурата за ново разглеждане на документите от офертите на участниците, представени вече в плика с документите за подбор.

 

В конкурса за изпълнител на Северната скоростна тангента участваха 11 кандидати, но комисията на АПИ допусна до отварянето на цените само четирима.

 

Обединението между регистрираната в Рим "Салини" и миланската "Импреджило" получи максималните 50 точки от комисията за техническо предложение и срок за изпълнение. Италианците дадоха цена от 189 млн. лв. без ДДС, която е третата по величина.

 

Най-ниска цена даде консорциумът “ХПВС-ССТ” - близо 150 млн. лв. без ДДС, но остана трети. Причината е най-ниската оценка за техническото предложение - 14 точки от 35 възможни. За срока за изпълнение кандидатът получи максималните 15 точки. В обединението влизат варненската “Хидрострой” - на бившия шеф на пътната агенция по времето на НДСВ Велико Желев, който назначи за изпълнителен директор общинския съветник от ГЕРБ Николай Пашов, "Пътни строежи" Велико Търново, "Пътинженерингстрой Т" Търговище, "Пътстрой" Бургас, свързана с Васил Божков и "Водстрой 98", зад която стои Цветан Василев.

 

Най-скъпа бе офертата на консорциум "Север" – 229.6 млн. лв. без ДДС, и тя остана последна в надпреварата. В него влизат "Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство" на Симеон Пешов, "Интегрирани пътни системи", зад която стои Цветан Василев и "Автомагистрали Черно море" Шумен. Тяхното техническо предложение беше оценено с 29 точки, а за срока за изпълнение получиха 15 точки.

 

На второ място в търга се нареди австрийската “Порр”, която предложи цена от 177.5 млн. лв. без ДДС. Техническото ѝ предложение беше оценено с 29 точки, а за срока за изпълнение са дадени максималните 15 точки.

 

Обектът се дава на инженеринг. Така изпълнителят първо ще трябва да изработи техническия проект на базата на идейния проект, разработен от "Виаплан" и "Трансконсулт БГ".

 

Бъдещата Северна скоростна тангента, която се явява околовръстното шосе на София и прави връзката между магистралите “Люлин” и “Хемус” е с дължина 17 км. Предвижда се изграждането на 19 съоръжения. Срокът за изпълнение е 18 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

50 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #50

    Успяха да обърнат строителството на Северната скоростна тангента в цирк. Е сега тангента няма да има, парите ще се връщат и Салини Импреджило ще ни съдят за смехотворните машинации на фирмата на Пеевски

  2. Анонимен
    #49

    Авторите на т. нар. Северна скоростна тангента са потенциални клиенти на Прокуратурата. При положение, че вече има Софийски околовръстен път, създаден точно с цел да се изведе извън чертите на града транзитният трафик и свързаните с него денонощно бучене, газове и т.н. сега да се правят опити транзитното движение да се вкара отново в града е престъпно действие с исторически последствия за развитието на столицата. В геометрията, тангентата или допирателната се допират до външната страна на окръжността

  3. Анонимен
    #48

    не им омръзна да правят схеми на гърба на хората. Същинска подигравка е това как поставените фирми на Пеевски с 0 опит ще подриват авторитета на световни компании като Салини Импреджило!

  4. Анонимен
    #47

    Едни и същи разграбват държавата.

  5. Анонимен
    #46

    И италианската фирма ще ни съди и ще спечели. Не може нашенски хитреци да се разпореждат със световни фирми

  6. Анонимен
    #45

    A Пеевски не стига, че отмени строителството на Северната скоростна тангента, ами и окупира дипломатическият клуб в Бояна

  7. Анонимен
    #44

    Несъмнено на Пеевски

  8. Анонимен
    #43

    Та чии интереси се защитават с това?

  9. Анонимен
    #42

    Определено не са държавните - след като КЗК угодно отмениха собственото си решение за Северната тангента в полза на Пеевската фирма, сега хем ще ни съдят в Европа италианските инвеститори, хем няма да имаме Северна тангента край София, хем ще изгубим еврофинансирането и инвеститорите.

  10. Анонимен
    #41

    Чии интереси защитават КЗК и ВАС?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.