Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Лого с надпис "Достъпно за вас" вече показва най-евтините храни в част от хипермаркетите

4 коментара
Лого с надпис "Достъпно за вас" вече показва най-евтините храни в част от хипермаркетите

Държавата стартира кампанията "Достъпно за вас", която ще позволи на българите бързо да разпознават храните с най-ниски цени, които се предлагат в част от хипермаркетите. Специално лого с надпис "Достъпно за вас" ще стои до стоките, предлагани на най-атрактивни цени. Кампанията на Министерство на икономиката трябваше да стартира на 1 ноември, но спор с Комисията за защита на конкуренцията забави старта на инициативата с две седмици. Търговските вериги, заявили доброволно участие в кампанията, независимо една от друга ще определят най-атрактивните цени.

В детайли, всяка седмица включилите се търговските вериги ще предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи – хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, животински и растителни масла и мазнини. Продуктовата кошница за съответната седмица ще се включи в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания, съобщиха от Министерство на икономиката и индустрията.

Инициативата

Кампанията стартира с фокус върху минимум 50 продукта от малката потребителска кошница. От тях най-малко 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията.

Министерството на икономиката продължава разговорите с всички потенциални партньори, които имат желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място.

Провеждането на кампанията няма за цел да засегне производителите или дистрибуторите на по-ниско ниво от веригата за доставки, а насърчава търговските вериги да работят по-тясно с тях, уточняват от ведомството на Богдан Богданов.

"Достъпно за вас" се провежда в унисон с механизма в т. нар. "Зелен документ" на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти, посочват още от министерството.

На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените. В следващ етап през сайта на ведомството, в специално изготвена платформа потребителите ще могат да изберат подходящ за тях продукт и да видят от къде могат да го закупят.

Инициативата има за цел да осигури информираност на потребителите и достъпност до основни хранителни продукти от малката потребителска кошница, чрез предлагането им на възможно най – ниски цени, базирайки се на принципите на конкурентност, без да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.

Кои са първите, заявили участие?

Сред първите търговски вериги, заявили участие в инициативата са "Кауфланд България" и "Лидл България". За момента участие не са заявили “Билла България” и “Фантастико”, показа проверката на Mediapool. В брошурите на Метро България също няма продукти, които да са означени, че участват в кампанията. "Метро България" обаче продава продукти на едро на търговци, а не на отделни физически лица и вероятно това е причината, поради която не попада в обсега на кампанията.

В детайли, Kaufland България се включва в кампанията с над 70 артикула.

"Участието ни в кампанията на Министерството на икономиката е в резултат на диалога, който проведохме в последните седмици с ведомството в полза на клиентите. Ние приветстваме свободния избор за участие в тази инициатива и фактът, че той не нарушава пазарните механизми и свободната конкуренция в ритейл сектора. Продуктите, които сме подбрали обхващат малката потребителска кошница, така че да подсигурят възможност за пазар на трайно ниски цени", коментира изп. директор на Kaufland България Иван Чернев.

Проверка в актуалната брошура на “Лидл България” показа 17 продукта с логото “Достъпно за вас”. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. тодоровто
    #4

    Питам се,кога в магазините ни ще се появи логото"Защитено наименование за произход",за сиренето и киселото ни мляко!Засега никъде не съм го видял.А то е гаранция,че киселото мляко или сиренето са изцяло от българско прясно мляко,от животни хранени с български фуражи!Това лого е защитено в целият ЕС.

  2. Jordan*
    #3

    Това са популистки социалистически измишльотини, заченати в коридорите на Позитано! В Кауфланд има достатъчно намаления, стигащи до 50%, които всеки може да си купи с карта! Свободният пазар си има закони и никаква държава не може насилствено да се намесва! А какво да правят малките частни магазини?

  3. Lord Denning
    #2

    Фантастико са най кенефската верига - голямата им любов към България се проявява в това да бълват все повече и повече пластмасови боклуци и даже да не си рециклират боклука - другите вериги поне правят опити да намаляват отпадъка - но Ганъо си обича да си напълни хубавата природа с отпадъци и си изхвърли фасчето на 3 морета

  4. ПyтлЭр Xyйло
    #1

    Пък аз си мислех, че една европейска пазарна икономика цените се смъкват с пазарни, а не с административно-силови мерки...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.